Gå til innhold

Kommer dere godt overens med de fleste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i mammaperm. Syns det er så mange jeg ikke kjenner å forholde seg til. Og ikke kommer jeg godt overens med noen. Ikke sånn at jeg krangler med noen, men ingen jeg kommer bra ut av det med. De andre mammene er helt annerledes type mennesker enn meg. Jeg er sikkert litt harry og sånn. Prøver å tilpasse meg, uten å lykkes helt. Hva med folk her, er det vanlig å komme godt ut av det med alle man møter?

Anonymkode: 8d001...b97

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer godt overens med stort sett alle. Men det er jo ikke det samme som å få en veldig god connection og nære vennskap. Men kan være sammen med de fleste uten at det blir noen problemer. Å få nære venner er mye vanskeligere. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på 

I barsel grupper ligger jeg lavt siden jeg stort sett kun har baby til felles 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen her: jeg sliter masse med angst. Blir lett stressa. Og de andre mødrene har alt på stell og er så rolige. Er rett og slett flaut. Men, er visst bra for barnet mitt å omgås andre, eller...?

Anonymkode: 8d001...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen her: jeg sliter masse med angst. Blir lett stressa. Og de andre mødrene har alt på stell og er så rolige. Er rett og slett flaut. Men, er visst bra for barnet mitt å omgås andre, eller...?

Anonymkode: 8d001...b97

De sliter helt sikkert med mange av de samme tingene som du :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen her: jeg sliter masse med angst. Blir lett stressa. Og de andre mødrene har alt på stell og er så rolige. Er rett og slett flaut. Men, er visst bra for barnet mitt å omgås andre, eller...?

Anonymkode: 8d001...b97

Du trenger ikke å møte dem. For barn som er så små at du tydeligvis fortsatt har permisjon og går i barselgruppe så er det mer enn nok med mamma og andre familiemedlemmer. Barselgrupper er hovedsaklig for foreldrene. Om du ikke føler at det gir seg noe så er det bare å la være. 

Men ellers så vil jeg si at noen virker som de har alt på stell, det er ikke sikkert de faktisk har det, og uansett så skal ikke du trenge å føle deg dårligere fordi om du sliter med småting ang barnet, sliter med å få jobb, eller ikke møter sminket og med nyvasket hår på barseltreff ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du trenger ikke å møte dem. For barn som er så små at du tydeligvis fortsatt har permisjon og går i barselgruppe så er det mer enn nok med mamma og andre familiemedlemmer. Barselgrupper er hovedsaklig for foreldrene. Om du ikke føler at det gir seg noe så er det bare å la være. 

Men ellers så vil jeg si at noen virker som de har alt på stell, det er ikke sikkert de faktisk har det, og uansett så skal ikke du trenge å føle deg dårligere fordi om du sliter med småting ang barnet, sliter med å få jobb, eller ikke møter sminket og med nyvasket hår på barseltreff ❤

Barnet er over 1 nå, så vi er endel i åpen barnehage. Er endel fra barselgruppa der. De har så god tone seg imellom. Jeg er bare så klønete, så jeg får ikke til det sosiale spillet.

Anonymkode: 8d001...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er over 1 nå, så vi er endel i åpen barnehage. Er endel fra barselgruppa der. De har så god tone seg imellom. Jeg er bare så klønete, så jeg får ikke til det sosiale spillet.

Anonymkode: 8d001...b97

Ikke tenk på det. Barnet får nok av det sosiale med andre barn etterhvert. 

Ikke gå i åpen barnehage om det ikke gjør noe for deg. Slapp av, og vær stolt av deg selv. En del av de andre mødrene har sannsynligvis mange av samme tankene som deg. Om ikke så trenger du ikke å omgås dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen her: jeg sliter masse med angst. Blir lett stressa. Og de andre mødrene har alt på stell og er så rolige. Er rett og slett flaut. Men, er visst bra for barnet mitt å omgås andre, eller...?

Anonymkode: 8d001...b97

De er nok likere deg enn du tror

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke hvis du er mye usikker og selvkritisk heller. Gjør ditt beste, prøv å lære av dine opplevelser, så sier du til deg selv at det får være godt nok. Aksepter den du er, med alle egenskaper DU har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i mammaperm. Syns det er så mange jeg ikke kjenner å forholde seg til. Og ikke kommer jeg godt overens med noen. Ikke sånn at jeg krangler med noen, men ingen jeg kommer bra ut av det med. De andre mammene er helt annerledes type mennesker enn meg. Jeg er sikkert litt harry og sånn. Prøver å tilpasse meg, uten å lykkes helt. Hva med folk her, er det vanlig å komme godt ut av det med alle man møter?

Anonymkode: 8d001...b97

Nei. Folk er jo forskjellige så tror ikke det er sånn at man blir venner med alle. Bare vær seg selv du så treffer du nok på folk som du passer sammen med.

Ikke ta det personlig. Jeg tror ikke mange folk liker å være sosiale hele tiden. Folk har jo mye å gjøre. Opptatt osv. 

Anonymkode: a2cd3...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 6.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er i mammaperm. Syns det er så mange jeg ikke kjenner å forholde seg til. Og ikke kommer jeg godt overens med noen. Ikke sånn at jeg krangler med noen, men ingen jeg kommer bra ut av det med. De andre mammene er helt annerledes type mennesker enn meg. Jeg er sikkert litt harry og sånn. Prøver å tilpasse meg, uten å lykkes helt. Hva med folk her, er det vanlig å komme godt ut av det med alle man møter?

Anonymkode: 8d001...b97

Jeg gjør ikke det. Har ikke mange venner, men prøver heller ikke å få mange venner. Gidder ikke.

Anonymkode: db9cd...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja... Jeg er flink til å smile og drive med smalltalk, men det stopper liksom der. Har jevnt over lite kjemi med folk føler jeg. Passer liksom aldri inn. Klarer ikke tilpasse meg i lengden heller, så det gidder jeg ikke prøve på. Jeg vet jeg kan virke litt skarp uten at jeg mener det, og jeg er litt rett fram. Og det gjør vel kanskje sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en av mine gode egenskaper. Jeg er jordnær og blid. Smiler mye. Får lett kontakt. Har en dyp forståelse av kultur, og selv om vi ikke alltid snakker felles språk, kan jeg alltids gjøre stunden lett og uanspent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg kommer dårlig overens med de fleste. Men jeg er så god til å skjule det at de fleste føler at de går godt overens med meg. 

Anonymkode: 74b90...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært klønete sosialt. Skamfullt klønete.

Anonymkode: b587c...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går godt overens med de fleste. 
Jeg er meg selv

Anonymkode: d463f...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uhyre sjelden god kjemi med folk. 

Jeg er ikke sånn at jeg blir mislikt av folk, at det er ugrei stemning og krangel, eller noe sånt. Men jeg er heller ikke sånn som får venner i øst og vest. 

Jeg sliter veldig med å få venner. Også bekjente. De andre foreldrene i bhg nikker knapt til meg, mens de skravler i vei med samboeren min. Samme på jobben min, folk utenom min egen avdeling nikker knapt ti lmeg, mens de skravler i vei med alle andre ved vanningshullet. 

Anonymkode: a2919...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...