Jump to content
Svevendemeg

Elsker Thailand, hvor vil jeg like meg i Europa?

Recommended Posts

Svevendemeg

Jeg har reist mye Sør-øst Asia, spesielt mye i Thailand. Jeg synes det er så lett å finne koselige steder selv om det selvsagt er mye turister. Nå i sommer har vi lyst å reise i Europa, men aner ikke hvor. Synes jeg bare finner rene turiststeder, jeg vil gjerne bo litt mer autentisk om man kan si det slik. Se hvordan de lokale bor. Jeg liker små hoteller og rolige strender. Gjerne med gode muligheter for å se flere steder på 1-2 uker. Feks noen dager i storby og så videre til et mindre sted ved sjøen. Noen forslag ? 😊

Fortsetter under...

Kjetil E

En av de litt større kystbyene i Spania for eks

Barcelona, Valencia, Cartagena for å nevne noen. Ja mye turister men byene er så store at det langt ifra er rene turistbyer.

Resignert

Er jo noe paradoksalt å være turist selv, og så anse andre turister som et "problem" Og nå begynner jo lokalbefolkningen mange steder å bli møkklei turistene, både i Norge og resten av Europa.

Men ang. spørsmålet til TS, prøv Italia!

Carrot

Kanskje se på steder i croatia for eksempel, ikke de "typiske" men de litt utenfor?

AnonymBruker

Hva med Italia. Reis litt rundt der, til mindre steder, da finner du ikke like mange turister, og er mye fint å se. Vi var en uke i Diano Marina, er på den italienske riviera. Og vi storkoste oss der, er turister, men mest lokale turister. Så skandinavere var det ikke der.  

Anonymkode: fa0a9...11f

AnonymBruker

"uansett" hilket turiststed du er på i europa er det sjelden mer enn 30 min til et sted med minimalt med turisme - hvor alt er bedre ;-) Bedre mat, lavere priser, trivelige folk, mindre mas, mer barnevennlig etc. noen forslag:

Andalusia/spania. litt inn fra kysten, mange fine småsteder.

greske fastlande. peloponnes er kort fra Athen og drøssevis av fine byer og småsteder. noen charterpregede - men i mindretall

kreta. sørkyste, sentrale kreta, østlige del

italia som foreslått over. eks. "sentrale" strøk (lazio, umbria), mye av piemonte, alpene,....

Anonymkode: d5a5f...b68

Annonse

AnonymBruker

Albania. 

Anonymkode: 339b3...f4e

qmac

Om du vil bo slik de lokale bor, lei airbnb :)

AnonymBruker

Kosovo :)

Anonymkode: 0c32c...a27

AnonymBruker

På en thailandsk restaurant i Oslo der de har autentisk interiør og vekslende værforhold 😉 Yayas

Anonymkode: c6d32...93c

DavinaWin

Regner med at TS med "turiststeder" mener steder der du finner flere nordmenn og svensker enn lokale, og du møter Ola fra nabobygda på stranda. Det er jeg helt enig i at er usjarmerende. Man reiser jo gjerne nettopp for å komme seg vekk fra dagliglivet og kjenne på nye impulser. Hva med Mallorca(styr unna Magaluf), Korsika eller et eller annet sted i Kroatia? 

AnonymBruker

Kan jo reise lokalt, prøve å redde miljøet litt, kanskje barnebarna dine får leve hele livet sitt ut. 🤷‍♀️

Anonymkode: c1007...2d2

AnonymBruker

Serbia? Er nok ikke mange norske turister der. 

Anonymkode: 57c66...a18

Annonse

Svevendemeg

Takk for svar alle sammen! Hadde visst glemt å ha på notifications, så jeg fikk ikke med meg svarene før nå. 

Ja, de fleste skjønner vel hva jeg mener, jeg vil unngå steder som er bygget for turister. Tror knapt jeg har vært et sted uten å høre en svenske.. muligens i Bosnia og Myanmar 😅, og det går fint det, bare det er en god miks av lokale og turister fra ulike land. 

Kroatia er et bra tips, der har vi vært, og det er ganske laidback. Og billig! Lurte litt på Portugal/Madeira. 

Svevendemeg
On 5/16/2019 at 2:37 AM, AnonymBruker said:

Kan jo reise lokalt, prøve å redde miljøet litt, kanskje barnebarna dine får leve hele livet sitt ut. 🤷‍♀️

Anonymkode: c1007...2d2

Alle lever vel livet sitt ut..? 

Men joda, tips til en ferie i Norge tas også i mot😊 Lokalt for meg er Vestlandet. Jeg er glad i sol og varme da, så det er litt vanskeligere å planlegge.