Gå til innhold

Kunsten til Ari Behn - jeg forstår det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest hind

De er gyselige. Det ser ut som de er laget på malekurs for talentløse middelaldrende husmødre eller pasienter på et dagsenter. Jeg kan ikke tenke meg noen annen grunn til at folk kjøper dem. enn navnet og kjendisstatusen. De vil vel smiske med den nesten-rojale eller bruke bildene for å få oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæle bilder. Jeg er sikker på at de fleste barneskoleelever kunne ha malt noe bedre. At folk betaler hundretusener for slikt smøreri, er ufattelig.

Anonymkode: b1318...928

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari er nesten prins, derfor har bildene relativt høy verdi.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av bildene kunne jeg faktisk tenkt meg selv. 

Anonymkode: e8325...14f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dem var pene. Jeg kan være glad i sterke farger. Men å selge dem til så dyr pris? :P

Anonymkode: 2ef25...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Et par av bildene kunne jeg faktisk tenkt meg selv. 

Anonymkode: e8325...14f

Jeg kunne tenkt meg flere av Michael Persbrandts, men ikke Aris og de til han tredje som jeg ikke husker navnet på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Dette minner meg om scenen i Hodejegerne hvor Aksel Hennie forklarer for en kandidat at renomme er det eneste som gir maleriet bak han verdi. En ukjent hobbykunstner kan skape nydelige bilder og ha upåklanderlig teknikk, men Ari Behn kan klatte maling på et lerret og sope inn millioner på "dybden" sin fordi han en tid tilbake var en del av kongefamilien. Han er ikke talentfull, han er kjendis. Stygge bilder, men imponerende at han kan tjene penger på noe en elev på kunstlinjen på VGS kunne ha gjort bedre. Ingen kjøper disse fordi de er fine, men fordi de kan øke i verdi. Og dette er han nok kraftig klar over 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen at moderne kunst skal være pent eller gi mening. Enda verre, post-moderne kunst, som attpåtil skal være selv-ironisk om det. 

Anonymkode: 382af...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, BabyBlue skrev:

Dette minner meg om scenen i Hodejegerne hvor Aksel Hennie forklarer for en kandidat at renomme er det eneste som gir maleriet bak han verdi. En ukjent hobbykunstner kan skape nydelige bilder og ha upåklanderlig teknikk, men Ari Behn kan klatte maling på et lerret og sope inn millioner på "dybden" sin fordi han en tid tilbake var en del av kongefamilien. Han er ikke talentfull, han er kjendis. Stygge bilder, men imponerende at han kan tjene penger på noe en elev på kunstlinjen på VGS kunne ha gjort bedre. Ingen kjøper disse fordi de er fine, men fordi de kan øke i verdi. Og dette er han nok kraftig klar over 🤣

Eh, kanskje heller et barn i barnehagealder 😄

Anonymkode: 8c256...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meningen at moderne kunst skal være pent eller gi mening. Enda verre, post-moderne kunst, som attpåtil skal være selv-ironisk om det. 

Anonymkode: 382af...757

Dagens kunstmarked inneholder mye forskjellig, det selges også en god del meningsfulle bilder og pene bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra verk. Han kan det elementære som fargebruk ol. Bildene er rett ut dårlige, men skjønner at han har malt som terapi. Og det er den eneste verdien i dem.

Han hadde aldri solgt uten et kjent navn og posisjonen han er i. Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han selger nok fordi han er kjendis, men det er jo sterke bilder som forteller en historie også. Jeg kan skjønne at folk liker dem. Jeg er tilbøyelig til å like noen av dem selv om jeg vanligvis ikke liker "moderne kunst".

Anonymkode: 90d04...7db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari Behn er en kunstnersjel av rang, en meget spesiell type, men også et aldri så lite multitalent og en sann hedersmann :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
27 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Ari Behn er en kunstnersjel av rang, en meget spesiell type, men også et aldri så lite multitalent og en sann hedersmann :)

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har et helt spesielt selgertalent. Jeg vil bruke ham som megler når jeg skal selge leiligheten min. 

Når jeg ser på bildene tenker jeg "Oj.. 5 åringen har visst tegnet litt oppå maleriet til  sitt litt eldre søsken. Det var ikke så snilt gjort."  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo utrolig lett å produsere selv? skjønner ikke at seriøs kunst har gått fra å være noe man må bruke flere år på å lære seg til noe som hvem som helst kan klatte på et lerret..

Anonymkode: 8229d...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hedersbrukeren said:

Ari Behn er en kunstnersjel av rang, en meget spesiell type, men også et aldri så lite multitalent og en sann hedersmann :)

😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...