Gå til innhold

Er det vanlig å ikke føle noe?


Tussilussi86

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt inseminert for 6 dager siden. Dette er andre gang vi forsøker. Første gangen så hadde jeg ømme bryster, halsbrann, sov mye og Gud vet hva ikke.. Jeg var veldig i "graviditets modus", og kjente veldig etter og var sikker på at jeg var gravid. Jeg vet ikke om jeg faktisk lagde disse symptomene, eller om de var reelle. Hadde svak positiv tidlig en dag, men den forsvant like fort. Denne gangen derimot føler jeg ingenting Jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke er gravid eller om det er mulig å være gravid å ikke kjenne noe? Jeg tør ikke ha forhåpninger og jeg tør ikke kjenne etter. Samtidig vet jeg jo at det er veldig tidlig. 

 

MEN for 3 dager siden så fikk jeg et skikkelig stikk i livmora. Lå å sov og våknet faktisk av det. Kan det ha noen betydning? Har i etterkant vært fryktelig trøtt. Sov 5 timer på dagen i går selv om jeg hadde sovet godt natten før, og jeg sovnet så fort jeg la meg for kvelden også. Om dette er tilfeldig eller om det har noe med stillingen i livmoren å gjøre er vanskelig å si. 

 

Jeg kjenner at denne ventetiden er litt av en prøvelse. Jeg vil jo helst sjekke meg hele tiden, men skal egentlig ikke sjekke meg før 17 mai.

 

Hvor tidlig sjekker dere dere? 

 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 dager etter inseminasjon har ikke et befruktet egg festet seg enda, så det du kjenner eller ikke kjenner fram til nå har ikke hatt noen betydning :) Stikket i livmoren kan ha vært så mye. Men "det gule legemet" etter follikkelen som slapp egget skal være stor nå, og det kan nok stikke til. Fra nå av driver forhåpentligvis embryoet og fester seg. Jeg mener jeg har kjent noe fra 7-8 til 11 dager etter uttak (som tilsvarer inseminsjonsdagen) når jeg har blitt gravid (ganske tydelige magesmerter). Men det kan ha vært tilfeldig og jeg som kjente veldig godt etter. De lærde strides om hvorvidt man kan kjenne noe så tidlig også, og i hvert fall er det ingen forutsetning for graviditet. Embryoet er jo foreløpig mikroskopisk lite. Jeg hadde ingen andre symptomer før i uke 6 i den graviditeten som gikk bra. 

Jeg tok test 8 dpo som ble svaaakt positiv første gangen. Men egentlig tenker jeg det er for tidlig å teste, klarte bare ikke å la være. Nå venter jeg til dagen mensen skal komme, for å slippe falske negative tester, og falske forhåpninger hvis egget fester seg såvidt og glipper igjen. 

Lykke til! 

Anonymkode: 2ed60...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg ble gravid hadde jeg noe ømmere pupper enn vanlig mellom eggløsning og mens, samt veldig oppblåst noen dager før IKM (kan ha vært tilfeldig). Tok en test dagen før IKM fordi vi skulle ut og jeg ville vite om jeg kunne drikke, som var tydelig positiv. Den graviditeten endte dessverre med SA i uke 12.

Ble gravid igjen andre syklus etter SA -- da var jeg overbevist om at det ikke hadde klaffa, siden jeg ikke hadde de superømme puppene jeg hadde forrige gang. Tok en test ca 12dpo bare for å få det ut av hodet, som var tydelig negativ, og begynte å spotte dagen etter. Da spottinga aldri ble til noen skikkelig mens tok jeg en test to dager etter IKM, og jammen var den ikke positiv. Er 28 uker på vei nå. Så det kan tydeligvis være veldig individuelt selv graviditet til graviditet. Godt mulig at om jeg hadde hatt troa og kjent etter hadde jeg opplevd mange flere symptomer, men tror det er mest psykisk. 

Husk at 6 dager etter befruktning "vet" ikke kroppen selv at den er gravid ennå, før egget har rukket å feste seg og begynt å produsere hormoner. Derimot forbereder kroppen seg på mulig graviditet etter hver eggløsning, og det er det samme hormonet (progesteron) som dominerer både ved tidlig graviditet og tida mellom eggløsning og mens generelt. Det er lett å overtolke / innbille seg ting når en ønsker noe veldig sterkt og/eller vet fasiten i ettertid. Tror du gjør lurt i å ha litt is i magen, og ta en graviditetstest om mensen uteblir. Lykke til! 💕

Anonymkode: 3fc2e...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...