Gå til innhold

Hatt sex én gang siden fødsel for 3 mnd siden, og er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.5.2019 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Har permisjon med 100% lønn, så min del pluss felles som jeg skal ha er over i september, og jeg begynner å jobbe igjen da. Så far rekker fint sine uker, og jeg får noen måneder på jobb 😅 men tenk å begynne å jobbe igjen med en på 7 måneder hjemme og være gravid a. Og ikke minst innkjøring i barnehage rett rundt ny termin 😱

Anonymkode: d90e5...8c4

Greit det da ;) Hehe.. Blir travelt ;) Vi ble gravid like før barnet var 5mnd ;) Travelt. Jeg måtte i arbeid når barnet var 8mnd. Så ikke så stor forskjell ;)

Anonymkode: 691ef...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.5.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg er så oppgitt. Har hatt sex én gang for 2 uker siden, og fikk positiv test nå. Første barn er 3 måneder, og jeg fullammer, ammer også ca 100 ganger hver natt... Skulle sette inn spiral til uka igjen.

Herregud, dette er sånn man leser om i ukeblad.

Hadde i utgangspunktet tenkt på minst tre år i mellom ungene 😂

 

Anonymkode: d90e5...8c4

Håper mannen din er en som stiller 100% opp! Det blir mye med en til så tett på. Det er lov ned abort og..

Anonymkode: 3195a...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper mannen din er en som stiller 100% opp! Det blir mye med en til så tett på. Det er lov ned abort og..

Anonymkode: 3195a...fbe

Selvfølgelig er mannen hennes en som stiller opp ellers hadde hun nevnt det i innlegget.

Anonymkode: 691ef...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper mannen din er en som stiller 100% opp! Det blir mye med en til så tett på. Det er lov ned abort og..

Anonymkode: 3195a...fbe

Hadde selvfølgelig aldri i livet orket å få ett eneste barn med en mann som ikke stiller opp. Selvfølgelig gjør han det. Vi deler ulønnet perm likt også faktisk. Og nå gjør han alt i hjemmet som ikke er baby, og tar tre timer hver natt så jeg får sove. Skulle bare mangle, vi har fått barn sammen

Anonymkode: d90e5...8c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 13.50, AnonymBruker skrev:

Dere som sier dere fullammer og det er prevensjon. Har dere virkelig aldri latt det gå mer enn 3 timer mellom amming? For det er det som er kravet for at det er prevensjon.

Anonymkode: 36154...583

Hvor har du dette ifra? Krav faktisk.... jeg fikk prematurt, mat presis hver tredje time, også på natt,  fikk mens tilbake etter bare 8 uker. Skulle tro at stress alene utsatte den noen måneder ekstra.... jordmor sa det var i ca uvanlig, men kan hende noen få prosent. 

Det er vel ingen regler for dette....

Anonymkode: 80181...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 20.58, AnonymBruker skrev:

 

Å plassere 12 måneder gamle barn fra seg største deler av dagene er helt krasj med biologien, det var aldri tenkt slik. Det har heller ikke vært vanlig før de siste 15 årene, og er ikke vanlig i veldig mange andre land. 

 

Anonymkode: 97c16...310

Forstår ikke hvorfor dette kommer opp, ikke dette TS vil diskutere. Men ikke vanlig i andre land sier du? I veldig mange andre land må mor tilbake i jobb etter 3 måneder. 

 Ikke alle som er så heldige som vi er her i Norge! 

Anonymkode: 80181...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.5.2019 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1,5 år mellom nr 2 og nr 3. Jeg er hjemme med begge nå, minste på 4 mnd og mellomste på snart 2 år. Utrolig glad for at han slapp å begynne i barnehage som 1 åring. Hun minste elsker å ha broren der, og følger med på han hele dagen. Men ja det er travelt - men utrolig koselig også! Og de har allerede glede av hverandre. Hun eldste på 4 år går i barnehage da 😊

Jeg hadde permisjon i et år med mellomste (lønnet og ulønnet), så jobbet jeg 100% mellom svangerskapene, og da hadde pappen permisjon med mellomste. Før jeg gikk ut i permisjon igjen.

Jeg kan faktisk ikke skjønne de som sender så små i barnehagen når de kan ha de hjemme. Men jeg er sikkert litt rar😅

Anonymkode: 52495...135

Min 2-åring ville nok mislikt sterkt å være hjemme med mamma og en baby. Kjedelig! Har det kjempegøy i bhg. ☺️

Anonymkode: b79ed...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette ifra? Krav faktisk.... jeg fikk prematurt, mat presis hver tredje time, også på natt,  fikk mens tilbake etter bare 8 uker. Skulle tro at stress alene utsatte den noen måneder ekstra.... jordmor sa det var i ca uvanlig, men kan hende noen få prosent. 

Det er vel ingen regler for dette....

Anonymkode: 80181...bfa

Det er ikke det den du siterer mener. Men det er riktig at for å regnes som noenlunde trygg prevensjon så er det slik at amming må foregå hele døgnet med kun noen timer opphold i mellom... dette for å nedregulerer hormoner som setter i gang eggløsning. Ingen har sagt det er 100% sikkert, men det er nokså trygt om det gjøres riktig. Jeg ville personlig aldri satset på det..

Anonymkode: b79ed...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2019 at 9:04 PM, AnonymBruker said:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg er så oppgitt. Har hatt sex én gang for 2 uker siden, og fikk positiv test nå. Første barn er 3 måneder, og jeg fullammer, ammer også ca 100 ganger hver natt... Skulle sette inn spiral til uka igjen.

Herregud, dette er sånn man leser om i ukeblad.

Hadde i utgangspunktet tenkt på minst tre år i mellom ungene 😂

 

Anonymkode: d90e5...8c4

Tenk på det som å ha tvillinger, da går det helt greit.
Opplevde det samme og ble skikkelig fortvilet først, men å ta det bort var helt utenkelig for meg. Og det er jeg veldig glad for nå.
Det er bare tøft det første halve året.
Mine er 28 og 29 nå og har hengt sammen som tvillinger hele livet. Det er de mot røkla liksom. Stor stas!

Lykke til da!

Anonymkode: 31b37...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...