Gå til innhold

Hatt sex én gang siden fødsel for 3 mnd siden, og er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol! Hilsen en som «koste seg hjemme med de små» i fire mnd for at eldstemann skulle rekke å bli 15 mnd før bhgstart. Aldri hatt det verre 😅

Anonymkode: 8accc...b12

Jeg har 1,5 år mellom nr 2 og nr 3. Jeg er hjemme med begge nå, minste på 4 mnd og mellomste på snart 2 år. Utrolig glad for at han slapp å begynne i barnehage som 1 åring. Hun minste elsker å ha broren der, og følger med på han hele dagen. Men ja det er travelt - men utrolig koselig også! Og de har allerede glede av hverandre. Hun eldste på 4 år går i barnehage da 😊

Jeg hadde permisjon i et år med mellomste (lønnet og ulønnet), så jobbet jeg 100% mellom svangerskapene, og da hadde pappen permisjon med mellomste. Før jeg gikk ut i permisjon igjen.

Jeg kan faktisk ikke skjønne de som sender så små i barnehagen når de kan ha de hjemme. Men jeg er sikkert litt rar😅

Anonymkode: 52495...135

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lol! Hilsen en som «koste seg hjemme med de små» i fire mnd for at eldstemann skulle rekke å bli 15 mnd før bhgstart. Aldri hatt det verre 😅

Anonymkode: 8accc...b12

Men nå handler det jo ikke bare om deg gjør det? 

Hva tror du er best for et 12 måneder gammelt barn: Å være hjemme med mor og baby. Leke, sove, spise, utforske, prøve og feile i trygge vante omgivelser? Eller å være rundt masse forskjellige voksne, bli mye syk, mye bråk, grining og uro i barnehage? For ja visst er barnehage utviklende og flott, men for de aller minste kan ingenting måle seg med en god mor.

Å plassere 12 måneder gamle barn fra seg største deler av dagene er helt krasj med biologien, det var aldri tenkt slik. Det har heller ikke vært vanlig før de siste 15 årene, og er ikke vanlig i veldig mange andre land. 

At du ble sliten forstår jeg, men at barnet blir slitent er okei?

 

Anonymkode: 97c16...310

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå handler det jo ikke bare om deg gjør det? 

Hva tror du er best for et 12 måneder gammelt barn: Å være hjemme med mor og baby. Leke, sove, spise, utforske, prøve og feile i trygge vante omgivelser? Eller å være rundt masse forskjellige voksne, bli mye syk, mye bråk, grining og uro i barnehage? For ja visst er barnehage utviklende og flott, men for de aller minste kan ingenting måle seg med en god mor.

Å plassere 12 måneder gamle barn fra seg største deler av dagene er helt krasj med biologien, det var aldri tenkt slik. Det har heller ikke vært vanlig før de siste 15 årene, og er ikke vanlig i veldig mange andre land. 

At du ble sliten forstår jeg, men at barnet blir slitent er okei?

 

Anonymkode: 97c16...310

Dette er vel ikke en barnehage debatt? Finnes nok av tråder her inne om det. 

Anonymkode: 7fa16...ddf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1,5 år mellom nr 2 og nr 3. Jeg er hjemme med begge nå, minste på 4 mnd og mellomste på snart 2 år. Utrolig glad for at han slapp å begynne i barnehage som 1 åring. Hun minste elsker å ha broren der, og følger med på han hele dagen. Men ja det er travelt - men utrolig koselig også! Og de har allerede glede av hverandre. Hun eldste på 4 år går i barnehage da 😊

Jeg hadde permisjon i et år med mellomste (lønnet og ulønnet), så jobbet jeg 100% mellom svangerskapene, og da hadde pappen permisjon med mellomste. Før jeg gikk ut i permisjon igjen.

Jeg kan faktisk ikke skjønne de som sender så små i barnehagen når de kan ha de hjemme. Men jeg er sikkert litt rar😅

Anonymkode: 52495...135

Kan det ha slått deg at ikke alle 2 åringer synes det er gøy å være hjemme med babyen? For min del sender jeg 2 åringen i barnehagen hver dag mens jeg er hjemme med lillebror på 8 uker. Men her er 2 åringen ekstremt sjalu og babyen må bysses og bæres og ammes i hytt og gevær så her er de timene fra kl 9.30-15.00 gull verdt å hente igjen nattesøvn og rullere rundt på amming, bleieskift og kanskje rekke en kjapp dusj. 

Anonymkode: 48cbf...0ae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det ha slått deg at ikke alle 2 åringer synes det er gøy å være hjemme med babyen? For min del sender jeg 2 åringen i barnehagen hver dag mens jeg er hjemme med lillebror på 8 uker. Men her er 2 åringen ekstremt sjalu og babyen må bysses og bæres og ammes i hytt og gevær så her er de timene fra kl 9.30-15.00 gull verdt å hente igjen nattesøvn og rullere rundt på amming, bleieskift og kanskje rekke en kjapp dusj. 

Anonymkode: 48cbf...0ae

Nå er det jo forskjell på en på 1 år, 1,5 år og 2 år da 😊 her begynner han i barnehagen i august da er han 2 år og 2 mnd.

Men ja, min som snart er 2 år koser seg masse hjemme. Vi har venner med barn, familie og åpen barnehage vi går i. Litt styr selvfølgelig, når de har forskjellige behov. Og ja, det blir godt å kunne gi han korte dager i barnehagen nå når han starter og kose meg litt med bare hun minste hjemme. Men veldig glad jeg slapp å sende han i barnehage tidligere 😊

 

men det er jo ikke dette tråden handler om🙈😊

Anonymkode: 52495...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Har permisjon med 100% lønn, så min del pluss felles som jeg skal ha er over i september, og jeg begynner å jobbe igjen da. Så far rekker fint sine uker, og jeg får noen måneder på jobb 😅 men tenk å begynne å jobbe igjen med en på 7 måneder hjemme og være gravid a. Og ikke minst innkjøring i barnehage rett rundt ny termin 😱

Anonymkode: d90e5...8c4

Jeg ble gravid litt senere en  deg og syns det var godt å komme på jobb. Da kunne jeg bry meg om meg og ikke om den hjemme. Lettere å spy på jobb enn med en baby.

Anonymkode: 36154...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Lol! Hilsen en som «koste seg hjemme med de små» i fire mnd for at eldstemann skulle rekke å bli 15 mnd før bhgstart. Aldri hatt det verre 😅

Anonymkode: 8accc...b12

Ja, skrekken for meg er å ha begge hjemme 1

Anonymkode: 36154...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg var gravid da babyen var 5 mnd. Var ca en måned på vei. Fikk sjokk, men tenkte at det måtte bare gå bra. 

Var helt perfekt, ikke noe problem i det hele tatt! De er så nære og oppfører seg som tvillinger, helt super aldersforskjell. De er 4 og 5 nå, og leker utrolig fint sammen hver dag. Jeg får slappet av og drukket kaffen min i fred mens de leker og koser seg.

Er også fint at de liker de samme tingene, kan lese samme type bøker og leke samme type leker. Hvis det blir stor aldersforskjell er de ikke på samme nivå og man må gjøre ulike aktiviteter med de.

Lykke til!

Anonymkode: e0e89...a4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skrekken for meg er å ha begge hjemme 1

Anonymkode: 36154...583

Jeg hadde begge hjemme i et år, synes det gikk strålende. Var en veldig fin tid! 

Anonymkode: e0e89...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! 

Jeg vet ikke, men jeg har alltid sett for meg at kroppen er mer mottakelig for en graviditet, rett etter en graviditet - selv om man skulle tro at det var mer logisk at kroppen lukket seg fullstendig og pansret seg igjen..det er jo ikke en tur i blomsterparken med svangerskap og deretter fødsel. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker dette, jeg kan heller ikke dokumentere påstandene mine. 

Uansett, jeg skjønner at du er litt sjokkskadet nå! Men, de positive sidene veier opp for de negative i mitt hode. Barna blir sannsynligvis veldig nære og gode lekekamerater, spedbarnstiden blir unnagjort i en fei! Det er kortere tid til barna blir litt mer selvstendige og du og mannen kan begynne å flørte igjen - enn for oss som har noen år mellom barna (Gud jeg gleder meg til den tiden igjen :ninuskapus:), ingenting av babyutstyret blir avleggs innen ny baby gjør entrè - masse penger spart!

Jeg tror dette kommer til å gå helt fint jeg. Og, jeg må ærlig innrømme at jeg av og til tenker at jeg skulle ønske jeg var kjappere på avtrekkeren ifht mine barn - slik at aldersforskjellen ikke var så stor. Herregud så mye lettere alt av planlegging hadde vært! 

Lykke til, og igjen, gratulerer! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg er så oppgitt. Har hatt sex én gang for 2 uker siden, og fikk positiv test nå. Første barn er 3 måneder, og jeg fullammer, ammer også ca 100 ganger hver natt... Skulle sette inn spiral til uka igjen.

Herregud, dette er sånn man leser om i ukeblad.

Hadde i utgangspunktet tenkt på minst tre år i mellom ungene 😂

 

Anonymkode: d90e5...8c4

Mannen din kan det med å være på rett plass til rett tid👍🏻

Anonymkode: 92952...27b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker av og til på om den ene hadde blitt født i januar og den andre i okt-des,  så hadde man har to som går i samme klasse, uten å være tvillinger. 

Anonymkode: 1214c...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 21.19, AnonymBruker skrev:

 Visste jo at det ikke var sikker prevensjon, ellers hadde jeg ikke ordnet med spiral. Men så tenker man jo liksom at det skal gå bra, var jo bare for å teste at vi kunne ha sex. 😅 Det er jo tross alt svært få som er fruktbare igjen 2 måneder etter fødsel...

Anonymkode: d90e5...8c4

Er det ikke heller motsatt? Var iallfall det jeg fikk beskjed om på føden at man er ekstra fruktbar de første månedene etter fødsel :) 

Dette går nok bra, gratulerer :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo forskjell på en på 1 år, 1,5 år og 2 år da 😊 her begynner han i barnehagen i august da er han 2 år og 2 mnd.

Men ja, min som snart er 2 år koser seg masse hjemme. Vi har venner med barn, familie og åpen barnehage vi går i. Litt styr selvfølgelig, når de har forskjellige behov. Og ja, det blir godt å kunne gi han korte dager i barnehagen nå når han starter og kose meg litt med bare hun minste hjemme. Men veldig glad jeg slapp å sende han i barnehage tidligere 😊

 

men det er jo ikke dette tråden handler om🙈😊

Anonymkode: 52495...135

Ok. Min på 2 år koser seg ikke i det hele tatt hjemme med meg og babyen så forskjellige er de gitt 😊 her er det uansett ingen i nærområdet som er hjemme med store barn så det hadde blitt kjedelig i lengden tror jeg. Han startet i bh når han var 18 mnd og det var akkurat passe. Nr 1 startet når hun var 2,5 år og tredjemann blir å starte når han er 17 mnd. 

Uansett all ære til deg som går hjemme med to barn. Jeg hadde aldri orket det. Kjenner heller ingen som gjør det. Ser de andre mødrene i barnehagen leverer de eldste med bustete hår og babyen i pysj i bilstolen. Alle raser vi hjem for å ta igjen tapt nattesøvn 😂

Anonymkode: 48cbf...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg er så oppgitt. Har hatt sex én gang for 2 uker siden, og fikk positiv test nå. Første barn er 3 måneder, og jeg fullammer, ammer også ca 100 ganger hver natt... Skulle sette inn spiral til uka igjen.

Herregud, dette er sånn man leser om i ukeblad.

Hadde i utgangspunktet tenkt på minst tre år i mellom ungene 😂

 

Anonymkode: d90e5...8c4

Det går nok fint, det blir bare litt annerledes enn du hadde tenkt!:hjerte:

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 21.16, AnonymBruker skrev:

Samme far ja. Og vi som hadde tenkt til å gifte oss neste vår 🙈🙈 

Mest bekymret for kroppen. Sliter fortsatt med slapp bekkenbunn, tissing og ufrivillig promping... 

Bekkenløsningen min ble jeg kvitt plagene fra for typ 2 uker siden...

Anonymkode: d90e5...8c4

Ja den blir tøff. 
Du får bare be om oppfølging av fysio via gynekologen kanskje du kan få hjelp til å fungere noenlunne? Det blir tøft men det kan jo og bli veldig kjekt med to tette. Men det er klart at det blir ikkje så luksus for kroppen din men du får trene den opp igjen etter fødsel! Det er jo de som bare får et barn så du er jo tross alt heldig selv om det føles skremmende og overveldende og du føler deg i dårlig form nedentil.. Det går nok. Hvis du får diagnose på dette kan du jo få truseinnlegg på blå resept sikkert fra legen. Ikkje kjekt å tissa på seg og det er mange som gjør det men få som forteller det. Fødsler kan gi store endringer når man er litt uheldig. Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.5.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Oi det var fort ja. Rekker ikke begynne på jobb igjen før du skal ut i ny permisjon da. Bare synd at far mister retten til sine 15 uker. Noe jeg synes er en tullete regel. 

Anonymkode: 48cbf...0ae

NEI far mister ikke retten til sine uker fordi foreldrepenger, mammapermisjon er likestilt med lønn og inntekt. Så lenge mor ikke har hatt ulønnet permisjon så har mor retten til foreldrepenger og far retten til fedrekvote. Jeg har undersøkt og søkt. :) Ca samme situasjon selv men selvvalgt. Ingen ulønnet perm.

Anonymkode: 691ef...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

NEI far mister ikke retten til sine uker fordi foreldrepenger, mammapermisjon er likestilt med lønn og inntekt. Så lenge mor ikke har hatt ulønnet permisjon så har mor retten til foreldrepenger og far retten til fedrekvote. Jeg har undersøkt og søkt. :) Ca samme situasjon selv men selvvalgt. Ingen ulønnet perm.

Anonymkode: 691ef...ff2

Far mister sine uker om barn nr 2 kommer før han har tatt ut ukene for nummer 1 jo.

Anonymkode: 36154...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

NEI far mister ikke retten til sine uker fordi foreldrepenger, mammapermisjon er likestilt med lønn og inntekt. Så lenge mor ikke har hatt ulønnet permisjon så har mor retten til foreldrepenger og far retten til fedrekvote. Jeg har undersøkt og søkt. :) Ca samme situasjon selv men selvvalgt. Ingen ulønnet perm.

Anonymkode: 691ef...ff2

Jo det gjør han vis mor går over i ny permisjon før han har rukket å ta sin. Dette står klart og tydelig på nav sine sider. Bakdelen med å få to veldig tette.

Anonymkode: 48cbf...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Far mister sine uker om barn nr 2 kommer før han har tatt ut ukene for nummer 1 jo.

Anonymkode: 36154...583

Det som skjer da er at det som er igjen av permisjon i forbindelse ved barn nr.1 blir nullstilt ved neste permisjonsoppstart.

I de fleste tilfeller så er avstand mellom to barn på over 10,5mnd (100% lønn) eller 12,5mnd (80% lønn).

Permisjon med et barn opphører ved ankomst av nytt barn så det blir ikke dobbelt opp på far nei.

Men far får det som fører med ET BARN, bare alle rester fra tidligere som blir nullstilt og som du ikke kan SAMLE OPP.

Anonymkode: 691ef...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...