Gå til innhold

Hatt sex én gang siden fødsel for 3 mnd siden, og er gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg vil med denne posten, men jeg er så oppgitt. Har hatt sex én gang for 2 uker siden, og fikk positiv test nå. Første barn er 3 måneder, og jeg fullammer, ammer også ca 100 ganger hver natt... Skulle sette inn spiral til uka igjen.

Herregud, dette er sånn man leser om i ukeblad.

Hadde i utgangspunktet tenkt på minst tre år i mellom ungene 😂

 

Anonymkode: d90e5...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja nå blir det 12 mnd. Med mindre det ikke er samme far kunne ting vært verre 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Har hatt samme erfaring. De er 2 og 3 år nå. Skikkelig tøft, men så gøy og koselig også. 

Anonymkode: 8accc...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullamming er ikke sikker prevensjon, noe du nå har erfart. Trodde at de ble opplyst om i 2019. 

Ei venninne av meg har 10mnd mellom barna sine, de ble født i samme år og kommer til å begynne i samme klasse. Hun trodde det samme som deg at man ikke blir gravid når man fullammer og ammer om natten. 

Anonymkode: 035a4...636

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kvalitet skrev:

Jaja nå blir det 12 mnd. Med mindre det ikke er samme far kunne ting vært verre 😊

Samme far ja. Og vi som hadde tenkt til å gifte oss neste vår 🙈🙈 

Mest bekymret for kroppen. Sliter fortsatt med slapp bekkenbunn, tissing og ufrivillig promping... 

Bekkenløsningen min ble jeg kvitt plagene fra for typ 2 uker siden...

Anonymkode: d90e5...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk i 2019 blir overrasket over at man kan bli gravid om man har sex, overrasker meg. 

Men gratulerer så mye med nummer to😊

 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullamming er ikke sikker prevensjon, noe du nå har erfart. Trodde at de ble opplyst om i 2019. 

Ei venninne av meg har 10mnd mellom barna sine, de ble født i samme år og kommer til å begynne i samme klasse. Hun trodde det samme som deg at man ikke blir gravid når man fullammer og ammer om natten. 

Anonymkode: 035a4...636

 Visste jo at det ikke var sikker prevensjon, ellers hadde jeg ikke ordnet med spiral. Men så tenker man jo liksom at det skal gå bra, var jo bare for å teste at vi kunne ha sex. 😅 Det er jo tross alt svært få som er fruktbare igjen 2 måneder etter fødsel...

Anonymkode: d90e5...8c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjsann! Eg fekk beskjed frå legen min no når eg var på 6 vekerskontroll at så lenge eg fullammar, og babyen er så liten er det nok prevansjon... 

Anonymkode: 8b535...7f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åjsann! Eg fekk beskjed frå legen min no når eg var på 6 vekerskontroll at så lenge eg fullammar, og babyen er så liten er det nok prevansjon... 

Anonymkode: 8b535...7f7

Haha, det sa faktisk legen min og. Men jeg hadde fått med meg at det ikke var tilfelle allikevel. Uansett måtte jeg vente med å sette inn spiral, også tenker man jo "det går sikkert fint", når man først er i gang 😂

Anonymkode: d90e5...8c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åjsann! Eg fekk beskjed frå legen min no når eg var på 6 vekerskontroll at så lenge eg fullammar, og babyen er så liten er det nok prevansjon... 

Anonymkode: 8b535...7f7

De fleste studier viser at 0,5-2,5 % blir gravid til tross for at de fullammer, så helt sikkert er det ikke. Vi bruker kondom. 

Anonymkode: 23da7...eaa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var min store frykt, selv om vi brukte kondom.. 🙈 Nå er vesla snart et år, og jeg har fortsatt kroppen min noenlunde i fred 😂

Men gratulerer så masse, det kommer nok til å gå fint ❣️ du slipper ihvertfall fasen med såre pupper osv og nå er du allerede inn i det, hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten samme situasjon her, blir 11 mnd mellom. Skummelt ja og bekymrer meg mye for hvordan eldste skal ta det og hvordan jeg skal fordele oppmerksomheten mellom dem. Alle sier det er slitsomt de første årene og så går det mye bedre da de fleste har stor glede av å leke med hverandre så nært i alder.

Anonymkode: 9ff55...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, sånn kan det gå 😅 men gratulerer så mye! Selv om det nok blir tøft blir det jo veldig veldig fint også 😊❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier dere fullammer og det er prevensjon. Har dere virkelig aldri latt det gå mer enn 3 timer mellom amming? For det er det som er kravet for at det er prevensjon.

Anonymkode: 36154...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var 1 år og ikke 4 år forskjell på mine. Tenk så mye glede de kommer til å få av hverandre. Prøv å se det positive :) 

Anonymkode: 8e0c4...a82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det var fort ja. Rekker ikke begynne på jobb igjen før du skal ut i ny permisjon da. Bare synd at far mister retten til sine 15 uker. Noe jeg synes er en tullete regel. 

Anonymkode: 48cbf...0ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi det var fort ja. Rekker ikke begynne på jobb igjen før du skal ut i ny permisjon da. Bare synd at far mister retten til sine 15 uker. Noe jeg synes er en tullete regel. 

Anonymkode: 48cbf...0ae

Har permisjon med 100% lønn, så min del pluss felles som jeg skal ha er over i september, og jeg begynner å jobbe igjen da. Så far rekker fint sine uker, og jeg får noen måneder på jobb 😅 men tenk å begynne å jobbe igjen med en på 7 måneder hjemme og være gravid a. Og ikke minst innkjøring i barnehage rett rundt ny termin 😱

Anonymkode: d90e5...8c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har permisjon med 100% lønn, så min del pluss felles som jeg skal ha er over i september, og jeg begynner å jobbe igjen da. Så far rekker fint sine uker, og jeg får noen måneder på jobb 😅 men tenk å begynne å jobbe igjen med en på 7 måneder hjemme og være gravid a. Og ikke minst innkjøring i barnehage rett rundt ny termin 😱

Anonymkode: d90e5...8c4

Ok så bra han rekker sine uker. Er så kjedelig å miste disse. Jeg syntes det var slitsomt nok å begynne på jobb og ha en på 15 mnd hjemme. Blir nok hakket mer slitsomt for deg. Men det er en kort periode i livet 😊 

Anonymkode: 48cbf...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster skiller kun 13 måneder. Vi har alltid vært veldig nære, som tvillinger. Som barn kranglet vi mye, men var og hverandres beste venn.

Nå kan du jo gå rett i ny permisjon etter at far er ferdig med sin. Da kan du slippe å sende ettåringen i bhg og kose deg hjemme med de små. I tillegg til permisjonspenger vil du jo få 7500kr i kontantstøtte for ettåringen. Det blir nok et hektisk år, men tenk så gøy og😍

Anonymkode: 97c16...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min søster skiller kun 13 måneder. Vi har alltid vært veldig nære, som tvillinger. Som barn kranglet vi mye, men var og hverandres beste venn.

Nå kan du jo gå rett i ny permisjon etter at far er ferdig med sin. Da kan du slippe å sende ettåringen i bhg og kose deg hjemme med de små. I tillegg til permisjonspenger vil du jo få 7500kr i kontantstøtte for ettåringen. Det blir nok et hektisk år, men tenk så gøy og😍

Anonymkode: 97c16...310

Lol! Hilsen en som «koste seg hjemme med de små» i fire mnd for at eldstemann skulle rekke å bli 15 mnd før bhgstart. Aldri hatt det verre 😅

Anonymkode: 8accc...b12

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...