Gå til innhold

Leser mannen din bøker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det viktig for deg at en partner leser? 

Anonymkode: f1e7e...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ellers hadde vi ikke vært sammen. 

Anonymkode: 8c6b2...7a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han leser ikke bøker og det er heller ikke viktig for meg. Derimot synes jeg det er viktig at han leser/ser nyheter, er samfunnsengasjert og holder seg oppdatert på ting som skjer. 

Endret av Factum Factaria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel, men dette er faktisk ganske viktig for meg. Jeg har snart en master i engelsk litteratur og et årsstudium i nordisk, blir lektor om et års tid, og jeg brenner virkelig for det jeg studerer. Det er viktig for meg siden jeg elsker og snakke om litteratur, og jeg trenger ikke at den andre personen har lik kunnskap som meg, men en interesse er fint. Det er veldig gøy å date noen med like interesser som meg, og jeg skal ærlig innrømme at gode samtaler om litteratur har fått meg til å falle tidligere (selv om det selvsagt var mye annet som spilte inn i tillegg, den gutten var helt fantastisk). En manglende interesse for litteratur er ikke en deal breaker, men det kan nok være en vippe-sak. 

Ellers syns jeg også at det er viktig å være samfunnsengasjert, ha en viss interesse for politikk og generelt være et reflektert menneske som kan argumentere sammenhengende. Jeg vil enkelt å greit være i et forhold med en person jeg kan ha spennende samtaler med. 

Anonymkode: 2275d...ac5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte menn leser ikke bøker.

Anonymkode: 5e22f...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litteraturviter og jobber i forlag. Mannen min har helt sluttet å lese bøker, og jeg synes det er synd. Han leser heller ikke aviser, og får ikke med seg en eneste nyhet som har med litteratur å gjøre. Han er heller ikke interessert i å høre om det jeg leser. Jeg synes det er et savn.

Anonymkode: ca40d...6d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten ikke. Han leste litt mer før men har sluttet omtrent helt, sitter bare på pcn. Jeg synes det er synd, både fordi vi ikke kan snakke om bøker (jeg leser masse) og fordi jeg tenker alle bør lese fordi det er bra for ordforråd og intellektet, og for å få andre impulser enn bare tv/film. 

Anonymkode: 5961d...f82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min leser bøker. Ikke mye, men litt. Det er viktig for meg. Han leser også nyheter, og det er også viktig for meg. 

Jeg liker (stort sett) ikke mennesker som ikke leser bøker og nyheter. Man bør følge med og kunne la seg rive med av litteratur. Og så kan vi diskutere etterpå 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja - av og til. Han leser en historiebok eller to i året, men ingen lesehest. Dette har absolutt ingen betydning for meg, han hadde ikke trengt å ta i en bok en gang for min del :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han leser ikke skjønnlitteratur, men han leser faglitteratur, aviser, turbøker, jaktbøker og hundebøker. 

Jeg leser mye skjønnlitteratur, bøker er like viktig som kaffe, rødvin og snus for meg. Jeg elsker bøker, og må eie alle bøkene jeg elsker. Har mange bøker, og mannen snekrer bokhyller etterhvert som samlingen min vokser og trenger mere plass

Men, det går helt greit at han ikke har samme interessen som meg. Jeg har en stefar og en bror som har samme litteraturinteressen som meg, så vi byttelåner bøker med hverandre og diskuterer bøker vi liker. 

Han har uttalt at han misunner meg gleden i å lese skjønnlitteratur; det å forsvinne inn i en egen verden og bli helt oppslukt. 

Han har flere ganger forsøkt å lese ei bok, men han kommer seg ikke gjennom innledninga engang før han kubber og går over i sovemodus. De eneste bøkene han har fullført i hele sitt liv er Beatles og Hemingway sin Og solen går sin gang. Men det er jo to gode bøker, så han har jo litt å skilte med på leserepertoaret sitt :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør han. Jeg, derimot...😂

Anonymkode: ada75...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det gjør ikke jeg heller. Så det betyr overhode ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, :)  og jeg leser og, vi leser på sengen om kvelden, eller jeg leser på buss, bybane, og lunch på jobben:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet ja, men ikke så mye nå lenger, han leser veldig mye fagbøker og orker ikke lese skjønnlitteratur på toppen. Jeg derimot jobber i bokhandel og leser mye og er godt oppdatert. 

Anonymkode: 4ce98...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få et motsatt svar: jeg hadde nok reagert hvis kona aldri leste en eneste bok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann så har jeg ikke så masse tid til å sitte stille og lese bøker.

Ikke får jeg det til heller da alle bokstavene skal lage sånn krøll. Det er bedre med lydbok hvis man skal på død og liv komme seg igjennom ei bok. Det går mest i musikk mens jeg holder på med ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leser selv mellom 6 og kanskje 12 bøker i uka. Hun en i måneden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hind

Han leser mye, men mest faglitteratur, nyheter og aktualiteter. Skjønnlitteratur leser han bare i feriene når han har masse tid. Da tråler han gjennom en del av bøkene jeg har lest i løpet av året. Jeg er glad for at han liker å lese. Kunnskapsrike menn er sexy, og så synes jeg det er hyggelig å kunne snakke sammen om nyhetssaker og bøker vi begge har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Som mann så har jeg ikke så masse tid til å sitte stille og lese bøker.

Ikke får jeg det til heller da alle bokstavene skal lage sånn krøll. Det er bedre med lydbok hvis man skal på død og liv komme seg igjennom ei bok. Det går mest i musikk mens jeg holder på med ting. 

Sorry, men dette må jeg bare kommentere på. Er lesing plutselig blitt en kvinneting, er det liksom bare vi som skal ta oss tid til slikt? I så fall tror jeg at jeg må ta meg en alvorsprat med ca. halvparten av foreleserne mine og alle guttene på studiet :fnise: Jeg syns dette er en særdeles merkelig kommentar med tanke på at lesing ble sett på som en høyst intellektuell aktivitet som i hovedsak var reservert velstående menn i flere århundre, og jeg vil påstå at det i dag er en aktivitet som er fordelt ganske jevnt mellom kjønnene.  

Jeg vil legge til at lydbok er et flott alternativ for alle som sliter med å lese av ulike grunner og i ulike settinger da! 

Anonymkode: 2275d...ac5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han leser innimellom. Han har studert og lest bøker da. Bachelor i et praktisk fag. Han leser innimellom fakta, skjønnlitteratur eller tegneserier. Han er ikke noen intellektuell, selv om halve familien hans er lærere. Han er mer en som grubler for seg selv. Tror ikke han sier alt han tenker til meg en gang. Men han elsker meg. Det er han god på.

Eksen min har studert bla på hf som meg og jeg trodde at jeg måtte date noen som han, som er belest og følger med på samfunnsspørsmål. Han har alle de rette holdningene. Men plutselig en dag dro han. Vi som liksom hadde snakket om alt. Da fikk jeg litt avsmak på å date noen fra "mitt" miljø. 

Jeg leser mye selv, mest sakprosa og nyheter, og iblant skjønnlitteratur. Kjæresten min sier han er stolt over at jeg hele tida vil lære nye ting. Jeg jobber bla som lærer.

Anonymkode: 62f01...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...