Gå til innhold

Angst pga bv... men prøver å holde meg rolig... grunn til mye bekymring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Minner om at kun rundt 2% av barnevernssaker gjelder fysisk avstraffelse av barn. Og nei, det er ikke legitimt i mitt land å gjøre det, og har ikke vært det på lenge. 

Og jo, de har jo ganske mye ekspertise da de hjelper sine statsborgere hele tiden med barnevernssaker og har dermed tilgang til saksdokumenter.

Anonymkode: c12b0...615

Man får jo synes synd på barna der foreldrene flykter fra problemet og forholde seg til et helt nytt liv og foreldrene med evig frykt for å få bv på nakken igjen.

Anonymkode: 88512...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, pessimistisk skrev:

Om man er så redd for dette så får man heller tenke på hva det er som gjør at folk sender falske bekymringsmeldinger om deg. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er de som får meldingene på seg sin skyld, men er dette et gjentagende problem fra flere ulike hold, kan man jo begynne å lure på om meldingene kanskje har en viss rot i virkeligheten. Jeg vet ingenting om din sak, så det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tror ikke at falske bekymringsmeldinger eller barnevernet generelt er noe folk skal frykte. 

Det finnes folk som uheldigvis har folk med onde hensikter rundt seg, det være seg nærmeste familie man har skuffet, en ex, noen venner man har blitt uvenn med som kan finne på å finne falske bekymringsmeldinger som ikke har rot i virkeligheten. Det at slike som deg mener det er rart at folk kan få mange falske bekymringsmeldinger mot seg vitner om at du har null forståelse for at noen mennesker er uheldige og har kjipe mennesker rundt seg uten å være klar over det.

Anonymkode: f8bab...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som flyktet til annet land med barna pgs bv i Norge. Fikk ny mann. Mannen begynte å slå sønnen og mistet nå barna pga det i det «nye» landet.

Anonymkode: 88512...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Minner om at kun rundt 2% av barnevernssaker gjelder fysisk avstraffelse av barn. Og nei, det er ikke legitimt i mitt land å gjøre det, og har ikke vært det på lenge. 

Og jo, de har jo ganske mye ekspertise da de hjelper sine statsborgere hele tiden med barnevernssaker og har dermed tilgang til saksdokumenter.

Anonymkode: c12b0...615

Ja? Mener du det er kun fysisk avstraffelse av barn som skader barna? Psykisk mishandling, seksuell mishandling, vold i nære relasjoner, rus, psykisk syke foreldre osv, alt dette er med på å skade et barn! Og heldigvis er Norge et land som får bedre og bedre rettssikkerhet for barna, ikke bare de voksne...

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis familien flytter fra Norge før det er gjort noe vedtak om omsorgsovertagelse så kan barnevernet (lovlig) kun ha sakspapirene oversatt og sende de til utlandet. I vår sak forstod barnevernet vel selv at hele saken og "bevisene" mot oss var så latterlige (selv om påstandene var meget alvorlige) at de valgte å ikke sende papirene til vårt land. Det hadde vært så vittig om de hadde gjort det! Heldigvis, i vårt land har man mye bedre rettssikkerhet, og jeg kan bare tenke meg hvordan myndinghetene i vårt land hadde reagert på sakspapirene og "bevisene" i saken. 😄 

Anonymkode: c12b0...615

Hvilket land er dette landet som har så mye bedre rettssikkerhet enn Norge?

Anonymkode: f8bab...7d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket land er dette landet som har så mye bedre rettssikkerhet enn Norge?

Anonymkode: f8bab...7d3

Skulle jeg gjerne også likt å vite! Og da spesielt barns rettssikkerhet, for det er det vi først og fremst prater om her...

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som uheldigvis har folk med onde hensikter rundt seg, det være seg nærmeste familie man har skuffet, en ex, noen venner man har blitt uvenn med som kan finne på å finne falske bekymringsmeldinger som ikke har rot i virkeligheten. Det at slike som deg mener det er rart at folk kan få mange falske bekymringsmeldinger mot seg vitner om at du har null forståelse for at noen mennesker er uheldige og har kjipe mennesker rundt seg uten å være klar over det.

Anonymkode: f8bab...7d3

Jeg uttalt meg gjerne litt feil og utydelig, for jeg mener absolutt ikke at jeg er klar over at noen rett og slett har kjipe folk rundt seg. Familie kan man ikke gjøre så mye med, men jeg siktet mer til om man for eksempel på en eller annen måte har fått seg veldig mange fiender(som ikke er en skuffet familie), så kan det jo være noe i det. Siktet ikke til din sak(om det var du som skrev litt om saken din). Universitetslektorer og professorer jeg har snakket med har sagt at falske bekymringsmeldinger ikke er et særlig stort problem, men det betyr jo ikke at det ikke skjer. Jeg tror nok også at enkelte mennesker(sikter ikke til deg) rett og slett ikke har selvinnsikt nok til å innse at noe kan være sant, eller rett og slett misforstår. Når man leser i enkelte grupper på facebook ser jeg at omtrent alle har fått såkalte falske bekymringsmeldinger på seg. De har gjerne fått falske(i følge seg selv) av både naboer, familier, skole og barnehage. DA tenker jeg det må gå an å tvile litt på om de faktisk er så falske og virkelighetsfjerne som de skal ha det til. En del av de på slike grupper kan man jo nesten se på hva de skriver, og skjønne at vedkommende har noen problemer som ikke samsvarer med å ha omsorgen for barn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pessimistisk skrev:

Jeg uttalt meg gjerne litt feil og utydelig, for jeg mener absolutt ikke at jeg er klar over at noen rett og slett har kjipe folk rundt seg. Familie kan man ikke gjøre så mye med, men jeg siktet mer til om man for eksempel på en eller annen måte har fått seg veldig mange fiender(som ikke er en skuffet familie), så kan det jo være noe i det. Siktet ikke til din sak(om det var du som skrev litt om saken din). Universitetslektorer og professorer jeg har snakket med har sagt at falske bekymringsmeldinger ikke er et særlig stort problem, men det betyr jo ikke at det ikke skjer. Jeg tror nok også at enkelte mennesker(sikter ikke til deg) rett og slett ikke har selvinnsikt nok til å innse at noe kan være sant, eller rett og slett misforstår. Når man leser i enkelte grupper på facebook ser jeg at omtrent alle har fått såkalte falske bekymringsmeldinger på seg. De har gjerne fått falske(i følge seg selv) av både naboer, familier, skole og barnehage. DA tenker jeg det må gå an å tvile litt på om de faktisk er så falske og virkelighetsfjerne som de skal ha det til. En del av de på slike grupper kan man jo nesten se på hva de skriver, og skjønne at vedkommende har noen problemer som ikke samsvarer med å ha omsorgen for barn. 

👍👏

Anonymkode: 48c65...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, pessimistisk skrev:

Om man er så redd for dette så får man heller tenke på hva det er som gjør at folk sender falske bekymringsmeldinger om deg. Jeg sier selvfølgelig ikke at det er de som får meldingene på seg sin skyld, men er dette et gjentagende problem fra flere ulike hold, kan man jo begynne å lure på om meldingene kanskje har en viss rot i virkeligheten. Jeg vet ingenting om din sak, så det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tror ikke at falske bekymringsmeldinger eller barnevernet generelt er noe folk skal frykte. Men det skjer feil alle steder, og det kan godt være at i din sak har det bare skjedd en stor feil. Jeg tror imidlertid ikke at dette er tilfelle i størstedelen i sakene. 

Altså... Du mener at hvis folk sender en falsk bekymringsmelding, så må man tenke på hva det er som gjorde det? Men at det ikke er de som får meldingene på seg sin skyld? Nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Men for å nevne et par grunner, så kan det være f. eks. rasisme, misunnelse, nabokrangel, hat. 

Hvis det kommer falske bekymringsmeldinger (eller bare en eller to) hvor innholdet ikke har noe med virkeligheten å gjøre, men de kommer på grunn av rasisme for eksempel, så mener du da at "de har en viss rot i virkeligheten". Jo, det at man er afrikansk, for eksempel? Hvordan i all verden kan dette være greit?

Ja, i min sak har det skjedd en stor feil. Som sagt, vi ble skyldt for å ha gjort noe vi aldri har gjort. Og resultatet er at min familie med små barn måtte flykte fra vårt hjem. Hvis du tenker at dette ikke er problematisk og at dette ikke er feil, så må jeg bare spørre: hvor er din empati? 

Anonymkode: c12b0...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får jo synes synd på barna der foreldrene flykter fra problemet og forholde seg til et helt nytt liv og foreldrene med evig frykt for å få bv på nakken igjen.

Anonymkode: 88512...94e

Hvis du er skyldt for noe du ikke har gjort, og det er risiko for å miste sine barn, så er det helt naturlig å flytte bort fra problemet. Vi har ikke noe frykt for å få bv på nakken igjen. Mine barn kommer aldri tilbake til Norge. Her vi bor nå lever vi en helt vanlig familieliv uten noe frykt. :)

Anonymkode: c12b0...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minner om at kun rundt 2% av barnevernssaker gjelder fysisk avstraffelse av barn. Og nei, det er ikke legitimt i mitt land å gjøre det, og har ikke vært det på lenge. 

Og jo, de har jo ganske mye ekspertise da de hjelper sine statsborgere hele tiden med barnevernssaker og har dermed tilgang til saksdokumenter.

Anonymkode: c12b0...615

Ok. En advokat i en sak har også tilgang på saksdokument, så visst advokaten sier at "dette er feil" så er det bare å avslutte saken da🤔. Og det er vel foreldrene selv som velger hvilke saksdokumenter som legges fram, og hvilke som evt tilbakeholdes. Igjenn, kan ikke se at det faktum at de er diplomat, gjør saken noe mer troverdig. Hvist du setter det litt på spissen da, si at du gir ALLE saksdokumentene til bilforhandleren din eller finansrådgvieren din og de velger å støtte deg. Gjør det saken mer troverdig? Ikke i mine øyner! Sikkert til god hjelp for de som får hjelp av en diplomat som har mye makt, kontakter og ikke minst diplomatiske imuniteter! Men det gjør ikke saken noe mer troverdig. 

Anonymkode: 9c2ce...972

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Altså... Du mener at hvis folk sender en falsk bekymringsmelding, så må man tenke på hva det er som gjorde det? Men at det ikke er de som får meldingene på seg sin skyld? Nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Men for å nevne et par grunner, så kan det være f. eks. rasisme, misunnelse, nabokrangel, hat. 

Hvis det kommer falske bekymringsmeldinger (eller bare en eller to) hvor innholdet ikke har noe med virkeligheten å gjøre, men de kommer på grunn av rasisme for eksempel, så mener du da at "de har en viss rot i virkeligheten". Jo, det at man er afrikansk, for eksempel? Hvordan i all verden kan dette være greit?

Ja, i min sak har det skjedd en stor feil. Som sagt, vi ble skyldt for å ha gjort noe vi aldri har gjort. Og resultatet er at min familie med små barn måtte flykte fra vårt hjem. Hvis du tenker at dette ikke er problematisk og at dette ikke er feil, så må jeg bare spørre: hvor er din empati? 

Anonymkode: c12b0...615

Men du skriver jo selv at bekymringene var alvorlige? Da må jo BV undersøke og konkludere, men det fikk de jo aldri gjort før dere flyktet! Mener du at BV skulle med en gang forstå at en alvorlig bekymringsmelding ikke var feil? Hvordan i all verdens dager skal de forstå det med en gang? Du vet jo heller ikke hvordan konklusjonen hadde blitt, for dere flyktet... 

 

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg gjerne også likt å vite! Og da spesielt barns rettssikkerhet, for det er det vi først og fremst prater om her...

Anonymkode: 48c65...b61

Barns rertssikkerhet på norsk - å bli revet bort fra sine foreldre på grunn av latterlige grunner eller falske grunner 😄

Anonymkode: c12b0...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Altså... Du mener at hvis folk sender en falsk bekymringsmelding, så må man tenke på hva det er som gjorde det? Men at det ikke er de som får meldingene på seg sin skyld? Nå forstår jeg ikke helt hva du mener. Men for å nevne et par grunner, så kan det være f. eks. rasisme, misunnelse, nabokrangel, hat. 

Hvis det kommer falske bekymringsmeldinger (eller bare en eller to) hvor innholdet ikke har noe med virkeligheten å gjøre, men de kommer på grunn av rasisme for eksempel, så mener du da at "de har en viss rot i virkeligheten". Jo, det at man er afrikansk, for eksempel? Hvordan i all verden kan dette være greit?

Ja, i min sak har det skjedd en stor feil. Som sagt, vi ble skyldt for å ha gjort noe vi aldri har gjort. Og resultatet er at min familie med små barn måtte flykte fra vårt hjem. Hvis du tenker at dette ikke er problematisk og at dette ikke er feil, så må jeg bare spørre: hvor er din empati? 

Anonymkode: c12b0...615

Som sagt i et innlegg over så kom det litt feil ut, så jeg bude nok redigere det! Jeg har full forståelse for at noen er uheldige med folk de har rundt seg, og at slikt kan føre til flere bekymringsmeldinger. Jeg mener ikke at alle falske har en viss rot i virkeligheten, for da kan man ikke kalle de falske engang. Men jeg tror at enkelte foreldre som får bekymringsmeldinger på seg tolker de som falske, når de egentlig mangler litt selvinnsikt. Jeg har aldri hørt om noen som har fått bekymringsmelding på seg fordi de er afrikanske, og hvordan skal man egentlig vite om meldingen er på grunnlag av rasisme med mindre det står noe veldig rasistisk i meldingen? Står det noe veldig rasistisk så kan man jo tenke seg til at meldingen er oppdiktet. 

Som sagt så har jeg skrevet at jeg forstår det er vanskelig å få en falsk melding på seg(altså; jeg har empati), og jeg har også skrevet at feil skjer uansett hvor man går. I tillegg skrev jeg at jeg vet ingenting om din sak, og at jeg ikke kan uttale meg om den. Jeg sikter som sagt ikke til deg og din sak når jeg diskuterer, selv om jeg siterer deg. Jeg prøver bare å få fram at siden det har skjedd med deg/dere, så betyr det ikke at det er likt for absolutt alle i lignende situasjon. Når jeg tar utgangspunkt i at du forteller sannheten så synes jeg jo selvfølgelig det er helt feil og utrolig problematisk at en falsk melding har ført til at dere måtte flytte. Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan du oppfatter meg som usympatisk, spesielt ikke når man ser bort i fra den setningen om at man må tenke på hvem man har rundt seg(som kom feil og uklart ut). Det er selvfølgelig greit om du oppfatter meg som usympatisk, men jeg prøver bare å holde meg saklig og til fakta. Men bare så det kommer helt tydelig frem: Jeg synes oppriktig synd på deg og din familie i den situasjonen dere er i, og jeg er helt enig i at slike feil ikke skal skje! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barns rertssikkerhet på norsk - å bli revet bort fra sine foreldre på grunn av latterlige grunner eller falske grunner 😄

Anonymkode: c12b0...615

Barns rettssikkerhet på norsk; alvorlige bekymringsmeldinger blir tatt tak i og undersøkt, barna i fokus. Mye kunnskap om hva som skader barn, ikke bare fysisk mishandling, men veldig mye mer! 

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver jo selv at bekymringene var alvorlige? Da må jo BV undersøke og konkludere, men det fikk de jo aldri gjort før dere flyktet! Mener du at BV skulle med en gang forstå at en alvorlig bekymringsmelding ikke var feil? Hvordan i all verdens dager skal de forstå det med en gang? Du vet jo heller ikke hvordan konklusjonen hadde blitt, for dere flyktet... 

 

Anonymkode: 48c65...b61

Som sagt, i tillegg var det så mye inkompetanse (mange feil og til og med lovbrudd fra barnevernet sin side) i vår sak at vi kunne ikke stole på de. Med andre ord - vi så hvordan de arbeider, og det var nok. Dette var et overgrep. 

Anonymkode: c12b0...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barns rertssikkerhet på norsk - å bli revet bort fra sine foreldre på grunn av latterlige grunner eller falske grunner 😄

Anonymkode: c12b0...615

Du svarte ikke på sp målet, hvilket land har bedre rettssikkerhet (for barna)? 

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på sp målet, hvilket land har bedre rettssikkerhet (for barna)? 

Anonymkode: 48c65...b61

Tja, ser ut som at nesten alle europeiske land har det. Men nei, jeg skal ikke oppgi hvilket land vi bor i nå.

Anonymkode: c12b0...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, ser ut som at nesten alle europeiske land har det. Men nei, jeg skal ikke oppgi hvilket land vi bor i nå.

Anonymkode: c12b0...615

Bare av ren nysgjerrighet, hva er det som gjør at du mener at nesten alle europeiske land har det? I mange land blir jo barn opplært i å ikke si i mot de voksne, veldig stort fokus på disiplin og langt mindre fokus på barns psykiske helse og utvikling. Mange land har jo også ingen lov mot å avstraffe barna sine, og det synes iallfall ikke jeg verner godt om barna. 

Endret av pessimistisk
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jo mer jeg leser her jo mer støtter jeg bv! 

Anonymkode: 88512...94e

Så bra👍 Lykke til, husk at vi er mange her i livet som har hatt vanskelige perioder, men med åpenhet, jobbing og hjelp har gitt barna våre det de fortjener❤️

Anonymkode: 48c65...b61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...