Gå til innhold

Miljøekteparet Stordalen?


altius

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/okonomi/klima-stordalen-sliter-med-flyskam-floy-privatflyet-33-timer--i-april/3423679837.html

 

Lytter dere til Stordalen når det kommer til miljø og klimautslipp? Feks, jo mindre kjøtt du spiser jo mer sparer du kloden for klimautslipp. Klimautslippet til Petter Stordalens privatfly i april måned tilsvarte en nordmanns gjennomsnittskjøring med dieselbil i hele 19 år.

En journalist i Daily Mirror uttalte om ekteparet Stordalen at de er det typiske eksempel på; gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hind

Nei, der har jeg atskillig mer respekt for Greta Thunberg. Stordalens miljøkamp er tragikomisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikinger som flyr verden rundt ørten ganger i året og lever herrens glade dager trenger ikke komme å peke finger på meg moralsk. Jeg flyr aldri pga flyskrekk, vi har biler, men kjører mindre enn gjennomsnittsfamilien i året. Jeg elsker vegetarmat, men det kjøttet jeg spiser, skal jeg få spise i fred altså. Får være grenser. Hater sånne moralske voktere som sitter på en høy trone og ser ned på alle andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Stordalens såkalte klimafokus er bare patetisk.  Dett er ikke noe nytt.  I tillegg har han dyre store biler som aldri blir dratt opp i klimadebatten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok Stordalen-paret hadde fått langt mer troverdighet dersom de faktisk la om hele livsstilen sin i samsvar med miljøfokuset deres. Likevel synes jeg det er bra at de snakker høyt om kjøtt, for folkehelsa hadde definitivt blitt bedre om det var mer grønnsaker og fisk i kostholdet, enn kjøtt. Når det kommer til klimautslipp, er det jo ikke det norske kjøttet som er versting, men i land der kjøttet fraktes langt og det er snakk om hundrevis av millioner mennesker som spiser kjøtt flesteparten av dagene i uka... Men at man begynner med seg selv, er jo i og for seg bra. Vi må bare huske på at vi kun er 50% selvforsynt, noe som er uproblematisk så lenge verden er fredelig og avlingene gode. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, hind said:

Nei, der har jeg atskillig mer respekt for Greta Thunberg. Stordalens miljøkamp er tragikomisk. 

"Gretas kamp" er også tragikomisk da det ikke er hun selv som står bak, men PR-byrå og tyngre krefter.
Alt dreier seg om penger og makt.

Ikke hjelper det når skremselspropagandaen tyter ut av media dagen lang.

 

 

Endret av slask
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La nå Stordalen få ha flyet sitt i fred. Jeg regner med at ingen av dere som kritiserer han, reiser med fly selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zogi

Har ingen troverdighet det paret, så nei. Jeg leser ingen artikler med dem i, jeg følger den hvertfall ikke i sosiale medier, bruker ikke hotellene hans osv osv. De får ingen klikk, liker eller noe herfra! I mine øyne er de patetiske! 

 

Vi reiser med bil og tog, det selv om det tar mer enn 6 timer å kjøre til nærmeste togstasjon! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen troverdighet til hverken Stordalen eller Thunberg. Alt er bare prat og for å få oppmerksomhet, og etterpå er det til samme leksa som før, for de også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at det plager meg i hverdagen liksom. Men har lite respekt for folk som ikke evner å se andres situasjon. Maser om at vi skal leve mer miljøvennlig når de selv flyr annenhver dag og deres miljøvalg handler om å bestille vegetarmat heller enn biff på restaurant. 

Når mange av oss kjører en gammel dieselbil (fordi vi ikke har råd til annet) for å komme seg på jobb og få hentet barna. Og prøver så godt vi kan å få pengene og tiden til å strekke til. 

Sydentur? Ja kanskje, men det må spares til. Fly for å besøke familie på andre kanten av landet? Kanskje, men det må også spares til. 

Jeg har et lavt co2 avtrykk, selv om jeg kjører dieselbil og ikke er vegetarianer. Tar små valg i hverdagen som er mulig for meg. Har ingen respekt for bla dette paret når det gjelder miljøspørsmål. Selv om jeg faktisk liker Petter 😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 20.50, Honey Dew skrev:

La nå Stordalen få ha flyet sitt i fred. Jeg regner med at ingen av dere som kritiserer han, reiser med fly selv.

Jo jeg reiser med fly når jeg må pga avstand-tid aspekterer men så predikerer jeg ikke en gjør som jeg sier ikke som jeg gjør livsstil

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
På 7.5.2019 den 9.28, hind skrev:

Nei, der har jeg atskillig mer respekt for Greta Thunberg. Stordalens miljøkamp er tragikomisk. 

Enig! Tror også at kostholdsgokuset deres handler mer om egen helse enn ekte miljøengasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 20.50, Honey Dew skrev:

La nå Stordalen få ha flyet sitt i fred. Jeg regner med at ingen av dere som kritiserer han, reiser med fly selv.

Er en viss forskjell å sitte på et fly med 200 andre passasjerer kontra et fly du er eneste passasjer. Det blir et helt annet CO2 regnskap. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.5.2019 den 9.25, altius skrev:

https://www.nettavisen.no/okonomi/klima-stordalen-sliter-med-flyskam-floy-privatflyet-33-timer--i-april/3423679837.html

 

Lytter dere til Stordalen når det kommer til miljø og klimautslipp? Feks, jo mindre kjøtt du spiser jo mer sparer du kloden for klimautslipp. Klimautslippet til Petter Stordalens privatfly i april måned tilsvarte en nordmanns gjennomsnittskjøring med dieselbil i hele 19 år.

En journalist i Daily Mirror uttalte om ekteparet Stordalen at de er det typiske eksempel på; gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør.

 

 

Lytter overhodet ikke til noen av dem. Helt enig med journalisten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, altius skrev:

Er en viss forskjell å sitte på et fly med 200 andre passasjerer kontra et fly du er eneste passasjer. Det blir et helt annet CO2 regnskap. 

Et fly er et fly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Honey Dew skrev:

Et fly er et fly.

Det er det ikke. ...eller Kanskje om du ikke er spesielt flink i matte.

Om Stordalen setter seg på et rutefly sammen med et ex antall passasjerer og lar flyet hans står på bakken blir det ett mindre fly i luften. Og mindre utslipp. Et fullt fly betyr mindre utslipp per passasjer som fraktes enn et tomt fly. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, altius skrev:

Det er det ikke. ...eller Kanskje om du ikke er spesielt flink i matte.

Om Stordalen setter seg på et rutefly sammen med et ex antall passasjerer og lar flyet hans står på bakken blir det ett mindre fly i luften. Og mindre utslipp. Et fullt fly betyr mindre utslipp per passasjer som fraktes enn et tomt fly. 

Det er hans fly og det må han få bruke som han vil. Det er andre ting som forurenser mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er hans fly og det må han få bruke som han vil. Det er andre ting som forurenser mye mer.

Han må gjerne fly. Så kan han la være å fortelle andre hva de skal gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Honey Dew skrev:

Et fly er et fly.

Det er en sannhet med store modifikasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er hans fly og det må han få bruke som han vil. Det er andre ting som forurenser mye mer.

Selvfølgelig. For meg kan han gjerne fly så mye han vil med privatflyet sitt. Bryr meg faktisk null niks. Poenget her var mer at Petter Stordalen og kona hans prediker miljøvern med spesiell fokus på klimautslipp. At folk nesten skal slutte å spise kjøtt for å få klimaregnskapet til å gå opp. Du kan ikke rette pekefingeren mot andre folks levesett når du selv bryter fullstendig med elementære prinsipper. Skulle feks alle på kloden levd som ekteparet Stordalen ville klimautslippet eksplodert. 

Kan du gi eksempel på andre ting som gir mer CO2 utslipp enn å sette deg alene i et privatfly og blåse avgårde fra Oslo til Stockholm? Veldig interessert i å vite «andre ting som forurenser mye mer». 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...