Gå til innhold

Er lifesum premium verdt 400 kr for 1 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere brukt lifesum for å registrere kaloriene på maten som jeg spiser, jeg har hatt gratisversjonen og den har for så vidt vært grei. Jeg har tidligere falt av det å registerere maten som jeg spiser og falt tilbake i gamle vaner (typ spise mye junk food, takeaway og diverse godteri hver dag).

Nå er jeg derimot veldig motivert og tenker at det kanskje kan være verdt det for meg å betale 400 kr for premium for 1 år slik at jeg får tilgang til oppskriftene og kan få nytte av life score delen av appen samt kunne synkronisere appen med google fit slik at all fysisk aktivitet derfra vil bli lagt inn i lifesum automatisk.

Hva tenker dere? Er det verdt det? Og dere som har hatt premium versjonen, var dere fornøyde og hva synes dere ellers?

Anonymkode: d351b...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns oppskriftene er dårlige. Jeg har aldri laget noen av dem iallefall, men kan hende du finner noen du syns ser fristende ut. Jeg har heller ikke benyttet meg av life score delen. Trenger å synkronisere med Fitbit, så det er en fordel, men det fikk jeg jo til med gratisversjonen også. 

Alt i alt vet jeg ikke helt. Jeg har premium, men det jeg liker med premium er å kunne se næringsinnholdet i maten i tillegg til fett, karbohydrater og proteiner. Uten premium fikk jeg ikke opp hvor mye kolestrol, salt osv diverse matvarer inneholdt. Og jeg kunne heller ikke legge inn flere kroppsmål enn midjen. 

Jeg husker ikke helt hvorfor jeg kjøpte premium for å være ærlig, jeg har betalt for 3 måneder. Så vet ikke om jeg kommer til å fornye det ettersom jeg ikke får noen nytte ut av oppskriftene. Kanskje jeg var lei av maset om å oppgradere til premium, så derfor måtte jeg ha det... Hehe. Kanskje du kan betale for 1 måned eller 3 måneder til å begynne med, og se om det er verdt det? Det er plenty av tid nok til å finne ut om du vil beholde premium eller ikke.

Anonymkode: d11a9...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme opplevelse som AB lenger oppe. Jeg kjøpte den egentlig bare for å få tilgang til de tingene man fikk gratis på Lifesum før (velge næringsfordeling selv, etc.) fordi det er den jeg alltid har brukt og jeg klarer ikke å vende meg til noen av de andre appene. Syns dog den er uforskammet dyr i forhold til hva man får. 

Har ikke sett på oppskriftene en gang, men det kan jo selvsagt være noe for deg likevel.

Anonymkode: d075b...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt Myfitnesspal, men de har et evig mas om å kjøpe Premium der også. Jeg ser ikke nytten, personlig, og selv om MFP er en bra tjeneste, er det også mye rot, som man uansett ikke slipper unna ved å betale. 

Vi motiveres av forskjellige ting, men jeg gjør meg noen tanker om det du skriver. Hvis du ikke klarer å fortsette å registrere matinntaket ditt, tror du egentlig at å betale for det, vil få deg til å gjøre det? Trenger du egentlig å fortsette å registrere kaloriinntaket ditt? Husk at junkfood, godteri og takeaway alltid kommer til å konkurrere med maten du planlegger å spise, så når du vil følge planen din, jevner du ut spillefeltet ved å planlegge mat du faktisk har lyst på? Oppskrifter får du overalt, gratis, jeg kan garantere deg at det ikke er noe spesielt med Lifesums oppskrifter. Synkronisering av apper har jeg ikke peiling på; selv trente jeg aldri nok til å vurdere å registrere det engang,

Anonymkode: ba7ce...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt det!

Anonymkode: eb260...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er verdt det. Men det er fordi jeg "elsker" å tracke, følge med og regne ut. Samt at jeg vil ikke spise slik som gratisversjonen anbefaler mtp inndeling av karbohydrater, fett og protein :) 

Anonymkode: 95d9b...414

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verdt det fordi da kan jeg ha kontroll på makroene. Det er egentlig bare derfor jeg betaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Zazio og er veldig fornøyd. Du får mulighet for tilpasse en matplan som passer deg (vegetar, sukkerfri, glutenfri, fiberik, osv) eller velge i andre ulike matplaner (det følger også med oppskrift til måltidene) . Jeg tenker at de pengene ville jeg uansett fint brukt på en dag om jeg handler både junkfood og godsaker, så føler jeg ikke taper noe spesielt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke muligheten for å legge ubegrenset antall egne måltider/oppskrifter (altså de man har lagt inn selv, på forhånd, med ingredienser/mengder, en premium-funksjon? For det alene synes jeg er verdt prisen for premium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er verdt det. Men det er fordi jeg "elsker" å tracke, følge med og regne ut. Samt at jeg vil ikke spise slik som gratisversjonen anbefaler mtp inndeling av karbohydrater, fett og protein :) 

Anonymkode: 95d9b...414

 

10 timer siden, drue skrev:

Jeg syns det er verdt det fordi da kan jeg ha kontroll på makroene. Det er egentlig bare derfor jeg betaler. 

Med Myfitnesspal kan du sette makroene som du selv vil, og det gratis.

Anonymkode: ba7ce...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ingen som trenger app.

Har inntrykk av at folk overkompliserer kosthold og trening, og de blir stadig tykkere. Kanskje ikke så rart når man skal sitte helt stille og telle kalorier. Gjør man dette vil mye av vektreduksjonen skyldes muskelsvinn. 

Slanke og veltrente personer teller ikke kalorier. Det som kjennetegner folk som slanker seg er at de har høy fettprosent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jordbærkake34532 skrev:

Jeg bruker Zazio og er veldig fornøyd. Du får mulighet for tilpasse en matplan som passer deg (vegetar, sukkerfri, glutenfri, fiberik, osv) eller velge i andre ulike matplaner (det følger også med oppskrift til måltidene) . Jeg tenker at de pengene ville jeg uansett fint brukt på en dag om jeg handler både junkfood og godsaker, så føler jeg ikke taper noe spesielt på det. 

Men om du sammenligner med å IKKE kjøpe junkfood og godterier, bare vanlig mat, og logge i en gratis tjeneste, så taper du jo på det.

Jeg finner forresten ikke Zazio ved nettsøk. Link?

Anonymkode: ba7ce...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, xHenrik skrev:

Nei. Det er ingen som trenger app.

Har inntrykk av at folk overkompliserer kosthold og trening, og de blir stadig tykkere. Kanskje ikke så rart når man skal sitte helt stille og telle kalorier. Gjør man dette vil mye av vektreduksjonen skyldes muskelsvinn. 

Slanke og veltrente personer teller ikke kalorier. Det som kjennetegner folk som slanker seg er at de har høy fettprosent.

Du har gjort en viktig observasjon, men hva er årsak, og hva er virkning? Kaloritelling som sådan er ikke en faktor i vektproblematikk. Et tankesett med på den ene siden overrestriksjon og selvkritikk, på den andre siden lav autonomi, manglende impulskontroll/grensesetting og utsetting av behovstilfredsstillelse, er sentralt. Noen mater følelsene sine, istedenfor å møte dem. 

Jeg ville egentlig ikke anbefale kaloritelling som førstevalg, men det ikke av de verste strategiene. Det kan være en måte å lære om ernæring og egne behov, hvis man bruker det på den måten. Problemet som mange overvektige har (ikke nødvendigvis de her i denne tråden, men generelt), er at de ikke er villige til å spise mindre, og de lager seg unnskyldninger, og da hjelper heller ikke kaloritelling, for man kan jukse med det også, om man vil. Hvis man IKKE har det problemet, og er innstilt på å spise mindre, da kan man bare spise mindre, og det kan man fint uten kaloritelling. Kaloritelling er (nesten) bare en måte å ha oversikt over inntaket. Men hvis man jukser, kommer man jo ikke av flekken.

Anonymkode: ba7ce...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Med Myfitnesspal kan du sette makroene som du selv vil, og det gratis.

Anonymkode: ba7ce...416

Likte ikke MFP. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, drue skrev:

Likte ikke MFP. 

Ok :) Jeg synes den er ganske grei, litt knotete, men det er de vel alle? Vil du dele hvorfor du ikke likte den?

Anonymkode: ba7ce...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.5.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Men om du sammenligner med å IKKE kjøpe junkfood og godterier, bare vanlig mat, og logge i en gratis tjeneste, så taper du jo på det.

Jeg finner forresten ikke Zazio ved nettsøk. Link?

Anonymkode: ba7ce...416

Har skrevet feil, appen heter Yazio. For min del er problemet overspising med oppkast. Det kan være alt fra flere sunne middager etter hverandre, junkfood og selv grønnsaker. Jeg sliter enda, men jeg synes det er til hjelp og kunne loggføre måltider og følge en bestemt matplan som forteller hva og nøyaktig hvor mye jeg skal spise. Jeg har derfor spart mye penger på denne appen, men for en normal person ser jeg at det kanskje blir noe annet ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jordbærkake34532 skrev:

Har skrevet feil, appen heter Yazio. For min del er problemet overspising med oppkast. Det kan være alt fra flere sunne middager etter hverandre, junkfood og selv grønnsaker. Jeg sliter enda, men jeg synes det er til hjelp og kunne loggføre måltider og følge en bestemt matplan som forteller hva og nøyaktig hvor mye jeg skal spise. Jeg har derfor spart mye penger på denne appen, men for en normal person ser jeg at det kanskje blir noe annet ☺️

Takk, da fant jeg den. 

Jeg skjønner at mennesker som har (hatt) spiseforstyrrelser trenger noe mer, og noe annet, enn oss som bare har vært feilinformert og sta. Men det virker på meg som om tjenester som Yazio er noe du egentlig burde styre unna. Det er så mange røde flagg allerede på forsiden: "Healthy food" - det er ingen matvarer som i seg selv er sunne (eller usunne), det er kostholdet under ett som er mer eller mindre sunt, for den personen, i den livssituasjonen. "trying to do it all the time can get overwhelming" - å spise sunt er ikke så vanskelig at man trenger å "prøve". Man kan ha god helse selv om man ikke spiser sunt hele tiden. De appellerer til hjelpeløshetsfølelsen mange sliter med, istedenfor å oppfordre til at man selv tar kontrollen. "healthy recipes for mouthwatering meals" - igjen, ingen oppskrifter er i seg selv sunne (eller usunne), det er kostholdet over tid som teller, og hva som gir deg, eller naboen din, vann i munnen, kan ikke en app avgjøre. "diet plans" - dietter virker ikke. Rett og slett. 

Alt man leser og hører går gjennom et mentalt filter (mer eller mindre "man hører det man vil høre"). Selv var jeg i en helt annen mental tilstand da jeg valgte å "legge om livsstilen", og for meg ble Myfitnesspal "mitt sted". De hadde (og har) en base av sunn fornuft og genuinitet, som man kan dra nytte av om man er klar for det. Men man skal vite hva som er ekte og hva som er humbug - men om man er ærlig med seg selv, vet man det, man må bare innrømme det for seg selv. Det er den store, virkelige, og viktige jobben. Kaloritelling er ikke sludder, eller bortkastet, men kaloritelling er heller ikke den store, virkelige, og viktige jobben.

Anonymkode: ba7ce...416

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2019 at 3:03 AM, AnonymBruker said:

Jeg syns oppskriftene er dårlige. Jeg har aldri laget noen av dem iallefall, men kan hende du finner noen du syns ser fristende ut. Jeg har heller ikke benyttet meg av life score delen. Trenger å synkronisere med Fitbit, så det er en fordel, men det fikk jeg jo til med gratisversjonen også. 

Alt i alt vet jeg ikke helt. Jeg har premium, men det jeg liker med premium er å kunne se næringsinnholdet i maten i tillegg til fett, karbohydrater og proteiner. Uten premium fikk jeg ikke opp hvor mye kolestrol, salt osv diverse matvarer inneholdt. Og jeg kunne heller ikke legge inn flere kroppsmål enn midjen. 

Jeg husker ikke helt hvorfor jeg kjøpte premium for å være ærlig, jeg har betalt for 3 måneder. Så vet ikke om jeg kommer til å fornye det ettersom jeg ikke får noen nytte ut av oppskriftene. Kanskje jeg var lei av maset om å oppgradere til premium, så derfor måtte jeg ha det... Hehe. Kanskje du kan betale for 1 måned eller 3 måneder til å begynne med, og se om det er verdt det? Det er plenty av tid nok til å finne ut om du vil beholde premium eller ikke.

Anonymkode: d11a9...4b9

Hvordan fikk du til å synkronisere med Fitbit i gratisversjonen?

Anonymkode: 2e1a3...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Når man har Lifesum premium, er det da mulig å registrere egne måltider slik som i Yazio - for å telle kalorier ut fra det?

F.eks om man lager en stor salat med mange ingredienser som man spiser av over flere dager. Da er det veldig kjekt om man kan legge inn alle ingrediensene slik at appen regner ut næringsinnholdet i hele retten, også legger man til hvor mange gram av den totale retten man har spist for å få rett antall kalorier.. Kan man gjøre dette i Lifesum Premium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...