Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Vi skal legge nytt gulv på kjøkkenet/stua (delvis åpen løsning). Der kjøkkeninnredninga står har vi egntlig tenkt å ha flis, resten parkett. Nå har jeg setti div innredningsblad, og bl. a sett bilde av ganske fine gulv i kork. Tenkte da spesielt i kjøkkenkroken. Er det noen her som har korkgulv? Kan det i så fall være aktuelt å ha på hele gulvet? Vi har laminatgulv fra før og er ikke fornøyd med det. Tenker som så at kork er mer slitesterkt enn parkett og varmere enn flis.
Octavia Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Vi har fliser under kjøkkeninnredningen og ca 30 cm. foran, resten parkett. Er veldig fornøyd med det! Flisene er jo kalde, men jeg står ikke så lenge i ro på dem, samtidig tar de av for det verste vannsølet/merker etter ting man mister på gulvet.
Elbereth Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Vi har steingulv på hele kjøkkenet (skiferfliser), og det er jeg veldig fornøyd med. Vi har varme i gulvene, så det oppleves ikke som kaldt. Hardt er det, det merkes når man slipper noe ned, men fordelene oppveier ulempene. Er veldig glad for at vi ikke har parkett, som vi ville ha i utgangspunktet. Med hund som søler vann, unger som søler litt av hvert og inngang fra hagen, ville ikke den parketten vært særlig pen nå. Slipper man en kniv på steingulv, er det sannsynlig at spissen brekker, men slipper man den i parkettgulvet, setter den stygge merker... Hvis du ikke har varme i gulvet, vil jeg tro kork oppleves som det varmeste, og kan nok være deilig å ha i spisekroken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå