Gå til innhold

Meslinger og små babyer på reise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har nå vært enda ett meslingutbrudd i Oslo og det fikk meg til undre;  skal dere som har babyer under 9 mnd dra på noen ferietur før de får meslingvaksinen? 

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Anonymkode: 3e2d8...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har nå vært enda ett meslingutbrudd i Oslo og det fikk meg til undre;  skal dere som har babyer under 9 mnd dra på noen ferietur før de får meslingvaksinen? 

Hvorfor/Hvorfor ikke?

Anonymkode: 3e2d8...7b6

Skal på ferie til Oslo å besøke familie men vurderer å bare la være, selvom jeg skal i konfirmasjon og det er nær familie. 

Anonymkode: 8f023...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Fordi det har blitt så mye meslinger. 

Anonymkode: 8ff78...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dropper ferie i år, tar ikke sjansen.Greit å være hjemme om vi får en slik super sommer som i fjor! Reiste med første for 3 år siden, men tenkte aldri over det da. Nå kan ingen si at de ikke vet!

Anonymkode: df25d...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leid sommerhus i Danmark, men da er han 13 mnd så vurderer å vaksinere han på forhånd så vi kan ta båten. Om ikke tror jeg rett og slett vi kjører via Sverige og brua.

Anonymkode: 7de7d...f40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste med min i fjor, da han var 5mnd. Men jeg er opprinnelig fra det landet vi reiste til, og har mulighet til å følge med i lokale medier mtp lokale utbrudd. Så jeg visste det ikke var meslinger der vi skulle være. Vi reiste med direktefly fra Norge, og hadde ungen i bæretøy slik at ingen skulle falle for fristelsen til å komme bort til vognen e.l. på flyplassene. Sør i Europa er det ganske vanlig å plukke litt på fremmede babyer😉. Vi har vårt eget hus med basseng, så vi var ikke så mye blant de lokale de ukene vi var der. 

Å droppe å reise til Oslo feks, syns jeg er litt drøyt. Det er snakk om veldig få smittede, og god vaksinedekning. Utlandet er litt annerledes, der vet man ofte ikke hva man reiser til. Så jeg hadde lett droppet ferien hvis jeg ikke hadde god oversikt over utbrudd og vaksinasjonsdekning. 

Anonymkode: 04613...b5c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke reist til steder med smitte. Jeg ville også holdt meg unna store flyplasser. 

Anonymkode: 85b06...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke! 

Anonymkode: c9e43...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal på ferie til Oslo å besøke familie men vurderer å bare la være, selvom jeg skal i konfirmasjon og det er nær familie. 

Anonymkode: 8f023...8df

Herregud! Det er hysteri ass!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ferie i fjor, til frankrike! Med 7 mnd gammel baby...

Omg jeg er så uansvarlig...blablaba 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ferie i Norge. Liker ikke at vi skal til Gardermoen, men tenker at vi tar forholdsregler. Så vaksinerer vi tidligere for en skikkelig ferie i vinter

Anonymkode: 2fafb...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal reise neste vår med en liten en, men han skal vaksineres når han er 9 mnd og vi reiser litt etter det etter planen så vaksinen skal fungere. Hadde utsatt reisen dersom det ikke var mulig å få vaksine tidligere. 

Anonymkode: 89fc3...c66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Rucula skrev:

Jeg var på ferie i fjor, til frankrike! Med 7 mnd gammel baby...

Omg jeg er så uansvarlig...blablaba 😅

Ja, du er jo det. 

Det er en god ting av de fleste foreldre ønsker å unngå smitte av meslinger. 

Anonymkode: 28487...3c4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Like greit å bure seg inne og unngå alt av mennesker. Dette her blir for hysterisk etter min mening. 

Anonymkode: dd04c...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like greit å bure seg inne og unngå alt av mennesker. Dette her blir for hysterisk etter min mening. 

Anonymkode: dd04c...c04

Du ser ikke forskjellen på et voksent menneske, som både er vaksinert og har et voksent immunforsvar, og en uvaksinert baby med babyimmunforsvar...? 

Anonymkode: 85b06...1b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ikke forskjellen på et voksent menneske, som både er vaksinert og har et voksent immunforsvar, og en uvaksinert baby med babyimmunforsvar...? 

Anonymkode: 85b06...1b8

Men smitten er i oslo nå også. Da er det ikke kun utenlands ferie man må tenke på, men også tur på helsestasjonen eller butikken. 

Anonymkode: 8f023...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like greit å bure seg inne og unngå alt av mennesker. Dette her blir for hysterisk etter min mening. 

Anonymkode: dd04c...c04

Handler om å forebygge smitte når babyen er mest sårbar. Reiser man til utlandet så kan man takke seg selv om babyen får med seg noe smitte på veien, litt for sent å angre da. Er en grunn til at immunsvake pasienter isoleres på sykehus feks, blir litt det samme med uvaksinerte babyer i et samfunn hvor alvorlige sykdommer er kjent. Better safe than sorry. 

Anonymkode: 1e8cd...8ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du er jo det. 

Det er en god ting av de fleste foreldre ønsker å unngå smitte av meslinger. 

Anonymkode: 28487...3c4

Jada, grusomt menneske. 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tilfeller av meslinger hos små babyer er påvist i Norge siste året?

Anonymkode: c3208...c9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke baby selv, men vennepar med en på 13 mnd tok vaksinen tidligere for å fra på ferie til Middelhavet uten 'klump i magen'. 

Anonymkode: c2133...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...