Gå til innhold

Tips til hårfarge (med bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene gått ett par ganger i året og fått foliestriper hos frisøren. Jeg liker resultatet men det er forferdelig dyrt for meg 😭. Jeg pleide tidligere å lysfarge håret hjemme, med nutrisse garnier nr 10, det ble lyst men ganske gyldent. Kunne tenkt meg å prøve å farge hjemme igjen for å spare lommeboka litt, og ble tipset om Korres nr 12. Denne er jo ett par hakk mere lysnende en nr 10 så jeg er nysgjerrig men litt skeptisk. Redd for å få kjipt gult hår 😅. Det er jo kommet så mye nytt på hjemmetoning, noen som har lignende farge som meg og fått bra resultat? Jeg ønsker en lys kald og klar farge. 

Det nederste bildet er i dagslys, de andre er tatt i litt mørke. 

D62BF02B-2AFB-4934-9E34-E0E96979482E.jpeg

9BF5DE12-1C38-4940-B504-C7856925DCBB.jpeg

2D44F4AA-5FF6-4829-8109-7E8D94C129F6.jpeg

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle blekemidler vil gi gulig skjær i håret. For å få en kald askenyanse må du tone håret etterpå. Eller bruke sølvsjampo og la den sitte i litt før du skylder

Anonymkode: 7970d...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle blekemidler vil gi gulig skjær i håret. For å få en kald askenyanse må du tone håret etterpå. Eller bruke sølvsjampo og la den sitte i litt før du skylder

Anonymkode: 7970d...afe

Tenker ikke å bleke håret, tenker kun å tone det. 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysfarging brukes kun på naturhår(hår som ikke er farget/bleket) og håret må være ganske lyst naturlig om det skal gi nok lysning. Lysfarging vil uansett gjøre håret noe gult da det ikke er så sterkt som bleking, så da må det tones etterpå. Du kan prøve og se hvordan håret ditt tar lysfarging. Blir det gult kan du kjøpe en kald toner eller prøve lillashampoo. For å få den helt lyse hvite fargen må det nok bleking til. 

 

Anonymkode: 28206...dab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lysfarging brukes kun på naturhår(hår som ikke er farget/bleket) og håret må være ganske lyst naturlig om det skal gi nok lysning. Lysfarging vil uansett gjøre håret noe gult da det ikke er så sterkt som bleking, så da må det tones etterpå. Du kan prøve og se hvordan håret ditt tar lysfarging. Blir det gult kan du kjøpe en kald toner eller prøve lillashampoo. For å få den helt lyse hvite fargen må det nok bleking til. 

 

Anonymkode: 28206...dab

Ja, jeg brukte lysfarging i en del år før jeg begynte å stripe det. Da var nr 10 det lyseste, og det ble lyst men gyldent. Jeg ser nå at det er kommet farger helt til 12 på skalaen, disse har altså mere blekemiddel i seg. Så jeg lurer på om noen har erfaring med lik hårfarge som meg, som har klart å lysfarge det helt lyst hjemme uten mye gult :) 

hilse TS 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt denne og synes den blir både lys og kald: 

https://www.vita.no/color-expert-10-1-light-cool-b?___store=default&refSrc=62156&nosto=nosto-page-product3 

Anonymkode: ca72e...1d2

Takk for tips. Hvilken hårfarge har du naturlig? 

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korres sine farger er kjempe bra. Bruker de selv 😊 Det du kan gjøre, som jeg gjorde for å få minst mulig gul tonen. Er å blande 50/50 med Korres 12.0 og 10.1. 

Å ikke bruk sølv shampo på gul toner, da kan du ende opp med grått eller grønt. Sølv shampo er for å beholde en allerede kald tone kald. Lilla på gult toner, blått for oransje toner. 

 

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, MissPierce skrev:

Korres sine farger er kjempe bra. Bruker de selv 😊 Det du kan gjøre, som jeg gjorde for å få minst mulig gul tonen. Er å blande 50/50 med Korres 12.0 og 10.1. 

Å ikke bruk sølv shampo på gul toner, da kan du ende opp med grått eller grønt. Sølv shampo er for å beholde en allerede kald tone kald. Lilla på gult toner, blått for oransje toner. 

 

Takk for tips :) leser litt om den 10.1 nå, mange som sier det er en ganske mørk asketone. Hvordan hårfarge har du opprinnelig? Og har du prøvd denne blandingen på hår som allerede er bleket? (Har selv lyse striper). Ei som skrev at 10.1 ble grågrønn på hennes blekede hår 😅

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips :) leser litt om den 10.1 nå, mange som sier det er en ganske mørk asketone. Hvordan hårfarge har du opprinnelig? Og har du prøvd denne blandingen på hår som allerede er bleket? (Har selv lyse striper). Ei som skrev at 10.1 ble grågrønn på hennes blekede hår 😅

Anonymkode: eb561...bca

Jeg har vel opprinnelig mørk blond. 

Men bleket det fra lys brun, og endte opp med veldig gult hår. Tok da 12.0 og 10.1 50/50, fikk da ett veldig bra lys kald blond resultat. 

Det er enda kaldere enn på bildet, lyset gjør det litt gult 🙈

 

_20190506_220400.JPG

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissPierce skrev:

Jeg har vel opprinnelig mørk blond. 

Men bleket det fra lys brun, og endte opp med veldig gult hår. Tok da 12.0 og 10.1 50/50, fikk da ett veldig bra lys kald blond resultat. 

Det er enda kaldere enn på bildet, lyset gjør det litt gult 🙈

 

_20190506_220400.JPG

Ser veldig fint ut 😍

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser veldig fint ut 😍

Anonymkode: eb561...bca

Takk 😊 Ble veldig fornøyd 😊

Frisører blander jo farget, nettopp for å få den fargen de ønsker. Hadde jeg tatt bare 10.1 så hadde den blitt for grå og mørk. Korres sine farger er kjent for å være kraftige i forhold til andre farger. Bare en 12.0 hadde blitt for gylden da mitt alt hadde en del gult etter bleking. Hadde også til to runder. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker L’Oréal preference i fargen 10.21 Stockholm. Syntes det fungerer greit. Er kommunefarget naturlig. 

E9812F8F-C642-407A-9795-90CF3BE5EDCC.jpeg

Anonymkode: 55c3f...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker L’Oréal preference i fargen 10.21 Stockholm. Syntes det fungerer greit. Er kommunefarget naturlig. 

E9812F8F-C642-407A-9795-90CF3BE5EDCC.jpeg

Anonymkode: 55c3f...ce4

Ser bra ut, og ser ut som vi har ganske lik farge i røttene ☺️

Anonymkode: eb561...bca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker L’Oréal preference i fargen 10.21 Stockholm. Syntes det fungerer greit. Er kommunefarget naturlig. 

E9812F8F-C642-407A-9795-90CF3BE5EDCC.jpeg

Anonymkode: 55c3f...ce4

Bare helfarge og ikke striper? Den fargen var nydelig.

Anonymkode: e2515...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 23.59, MissPierce skrev:

Takk 😊 Ble veldig fornøyd 😊

Frisører blander jo farget, nettopp for å få den fargen de ønsker. Hadde jeg tatt bare 10.1 så hadde den blitt for grå og mørk. Korres sine farger er kjent for å være kraftige i forhold til andre farger. Bare en 12.0 hadde blitt for gylden da mitt alt hadde en del gult etter bleking. Hadde også til to runder. 

 

Nå har jeg kjøpt nr 12 og 10.1 i Korres ☺️ Tenkte å farge etterveksten kun med 12 først, for deretter å blande 12 og 10.1 og ta i hele håret. Spent på resultatet 😳🥳

Anonymkode: eb561...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du legger ut hvordan det ble! :) Har veldig likt hår som deg nå og ønsker å bli lysere uten å stripe det hos frisøren- Har pleid å bruke hjemmestriping fra Depend, men jeg har så langt hår nå at det gjør vondt og er vanskelig å dra håret gjennom hetta. Så vurderer å gå over til farging, men aner ikke hva jeg skal gå for. 

Anonymkode: 83c40...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare helfarge og ikke striper? Den fargen var nydelig.

Anonymkode: e2515...07d

Takk for det 😁 Ja, har farget hele håret. Lykke til TS, oppdater gjerne med bilder 😊

Anonymkode: 55c3f...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg kjøpt nr 12 og 10.1 i Korres ☺️ Tenkte å farge etterveksten kun med 12 først, for deretter å blande 12 og 10.1 og ta i hele håret. Spent på resultatet 😳🥳

Anonymkode: eb561...bca

Super spent på hvordan det ble 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 18.47, AnonymBruker skrev:

Tenker ikke å bleke håret, tenker kun å tone det. 

Anonymkode: eb561...bca

Du kan ikke tone håret lysere. Eneste som lysner håret er blekingl, eller lysfarge som også forøvrig er bleking med fargetone i.

Anonymkode: 864aa...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...