Gå til innhold

Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?


tonelise10

Anbefalte innlegg

Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Jeg kjøpte jenas nå i dag, og da var det bare akkurat så vidt knappen gikk inn i hullet. Det gikk akkurat. så da er mitt spørsmål: Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Og en liten ting til. Er det forskjell mellom str. de som er svart og de som er i andre farger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte jeans er alltid mindre på meg enn andre. Bare bruk de nok så utvider de seg.

Anonymkode: 3a24e...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å utvide seg når man bruker de. Hvis ikke de gjør det er trikset å vaske de og ta de på seg våte og gå rundt en stund. Da utvider de seg.

Anonymkode: 7712b...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "how to stretch jeans". 

Anonymkode: 2a859...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Ta de på fuktige og gå med dem til de tørker

Anonymkode: 194be...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svarte er gjerne mer "robuste" i stoffet enn denim som er utsatt for bleking og/eller annen form for slitasje, derfor kan de oppleves som trangere. Pleier å gå seg til ved god bruk :)

Som de andre nevner; å ta på seg buksa når den er fuktig er et fabelaktig triks (selv om det kan være noe plundrete å faktisk få den på da, men verdt slitet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.5.2019 den 17.33, tonelise10 skrev:

Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Jeg kjøpte jenas nå i dag, og da var det bare akkurat så vidt knappen gikk inn i hullet. Det gikk akkurat. så da er mitt spørsmål: Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Og en liten ting til. Er det forskjell mellom str. de som er svart og de som er i andre farger?

Gå ned noen kilo kanskje?

Anonymkode: b2856...439

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør som mange skriver her, dusj med de og gå med de til de tørker på deg. Jeg har noen jeans som sitter som pølseskinn og jeg måtte gjøre det for at jeg skulle få de på meg etter første vask. Da var de så trang at jeg knapt fikk de på meg selv om jeg lå på senga for å dra de på meg.

Anonymkode: 6f418...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tøymykner og så ta litt utfall og sett deg på Huk. 

Anonymkode: f6c66...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye tøymykner og så ta litt utfall og sett deg på Huk. 

Anonymkode: f6c66...111

Du må i hvert fall ikke bruke tøymykner, da ødelegger du stretchen i jeansen og buksa er ødelagt.

Anonymkode: 6f418...82b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må i hvert fall ikke bruke tøymykner, da ødelegger du stretchen i jeansen og buksa er ødelagt.

Anonymkode: 6f418...82b

Ja det gjør du jo men det gjør du med å bruke en for liten bukse åså. Dette er jo ikke gode tips men når man vil ha de på likevel så funker dette. 

Anonymkode: f6c66...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør du jo men det gjør du med å bruke en for liten bukse åså. Dette er jo ikke gode tips men når man vil ha de på likevel så funker dette. 

Anonymkode: f6c66...111

For liten, den passer så lenge jeg får den på. Ødelegger du stretchen så blir buksa helt "slapp".

Anonymkode: 6f418...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 17.33, tonelise10 skrev:

Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Jeg kjøpte jenas nå i dag, og da var det bare akkurat så vidt knappen gikk inn i hullet. Det gikk akkurat. så da er mitt spørsmål: Finnes det noen triks for å få jeans til å utvide seg?

Og en liten ting til. Er det forskjell mellom str. de som er svart og de som er i andre farger?

Er det ren denim eller er det sånn stretch stoff blandet i? (vet ikke hva det heter). For slike bukser har en tendens til å vide seg ut ved bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta den på deg og legg deg i badekaret i en 20 min. Tørk deg så, men behold buksene på til de tørker. Du kan godt tørke litt med føner👌

Endret av Alvario
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeanieludd
1 minutt siden, Alvario skrev:

Ta den på deg og legg deg i badekaret i en 20 min. Tørk deg så, men behold buksene på til de tørker. Du kan godt tørke litt med føner👌

Du trenger ikke å ligge i badekaret så lenge. Det er bare å dusje for å få den våt. Pølseskinnbuksa mi passer akkurat etter jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av problemet er jo at den vil krympe ved hver vask (typisk for bomull) og da har du samme problemet hver gang. Hjelper ikke å vandre rundt i våt bukse hver gang da.

Du må nok kjøpe en størrelse større. Om du ikke har noen kilo for mye da, da kan jo 3-4 kg mindre kroppsfett kanskje hjelpe på?

Anonymkode: ecdf5...13d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, jeanieludd skrev:

Du trenger ikke å ligge i badekaret så lenge. Det er bare å dusje for å få den våt. Pølseskinnbuksa mi passer akkurat etter jeg gjorde det.

Det kan godt være. Jeg ble bare lært opp slik og det har funket, men lettere å bare ta seg en dusj😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Alvario skrev:

Ta den på deg og legg deg i badekaret i en 20 min. Tørk deg så, men behold buksene på til de tørker. Du kan godt tørke litt med føner👌

Høres ut som oppskriften på urinveisinfeksjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alvario skrev:

Ta den på deg og legg deg i badekaret i en 20 min. Tørk deg så, men behold buksene på til de tørker. Du kan godt tørke litt med føner👌

Jeg trodde ikke denne galskapen var mote lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeanieludd
1 minutt siden, Alvario skrev:

Det kan godt være. Jeg ble bare lært opp slik og det har funket, men lettere å bare ta seg en dusj😂

Det er mye lettere ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...