Gå til innhold

Sylvi Listhaug: - La folk røyke, drikke og spise rødt kjøtt


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, JaVel skrev:

Hun er veldig glad i å komme med enkle utsagn som når pressen, hun meler sin egen kake. Hvis " folket" liker henne er det større sjanse for at hun stiger i gradene politisk.  At det kommer flere slike utsagn fra henne er sikkert, men at folk ikke skjønner at disse enkle utsagnene er en enkel måte å stige i gradene på,politisk, er for meg utrolig. Men folk flest reagerer vel mest med følelsene og ikke med fornuften. 

Enkle mennesker vil nok se budskapet/utspillet som enkelt.

Som 1. nestleder i et politisk parti er det heller ikke mulig "å stige i gradene" slik du later til å tro. Da er man allerede helt på toppen. Hun har altså ingen kake å mele.

Utsagnet/budskapet er enkelt. Staten skal kun informere, valgene må individene selv ta. Individuell frihet med andre ord, sosialistenes store spøkelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, A-hunter skrev:

Enkle mennesker vil nok se budskapet/utspillet som enkelt.

Som 1. nestleder i et politisk parti er det heller ikke mulig "å stige i gradene" slik du later til å tro. Da er man allerede helt på toppen. Hun har altså ingen kake å mele.

Utsagnet/budskapet er enkelt. Staten skal kun informere, valgene må individene selv ta. Individuell frihet med andre ord, sosialistenes store spøkelse.

Hun kan overta rollen til Siv Jensen.eller hun kan velge og vrake mellom departementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/6/2019 at 2:04 PM, bananbøy said:

Poenget er at mange partier ivrer etter å skatte og regulere det til en slik grad at det blir for dyrt eller tungvindt for folk å gjøre. Og det er i praksis å styre hva folk kan gjøre.

Klart det. Med skatter tjener de jo penger på folk.

Så istedenfor å bare avvikle tobakkssalget, så skal det innhentes mere penger fra samfunnet. 

Det er jo litt merkelig at det er så stort fokus på røyk i dag når det aldri har vært så få røykere som det er nå, likevel er det flere og flere som får kreft.

Tenker en sukkeravgift hadde vært mer på sin plass (satt i perspektiv). Men det ønsker jo ikke folket. Ergo må man bare kjøre på med unyttige ting folk kan skatte av. Eller vent, hva med å splitte folket isteden? 

Håper folk snart innser at denne detaljreguleringen bare fører med seg større skader enn det faktisk hjelper. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Dårlig bedømming av Erna å gå med på å ta inn Listhaug som statsråd igjen. Folk flest vil ikke ha Listhaug, vil ikke ha Frp. Frp har falt og falt på meningsmålingene siden 2008. Men, regjeringen må gjerne grave sine egen grav, går fint det.

image.png.4869ae859073bc5b717d77ed847527c1.png

Regjeringen innfører nok ikke avgift på rødt kjøtt, men tipper de velger å redusere subsidiene til norske kjøttprodusenter. Rødt kjøtt blir dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, JaVel skrev:

Hun kan overta rollen til Siv Jensen.eller hun kan velge og vrake mellom departementer.

Du tror at det faktisk er slik det fungerer?!? I så fall står "enkle mennesker" egentlig med store bokstaver. Det er ingen, og kanskje aller minst Listhaug, som kan velge og vrake mellom departementer. Hvis så ville selvsagt aldri Listhaug valgt en statsrådspost som ikke engang har et eget departement (posten ligger under Helsedepartementet).

Sylvi Listhaug er på toppen av den stigen hun har foran seg. At det kanskje kan komme et trinn til, som partileder, er i så fall langt frem i tid og ikke noe som skapes av populistiske utspill nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, A-hunter said:

Du tror at det faktisk er slik det fungerer?!? I så fall står "enkle mennesker" egentlig med store bokstaver. Det er ingen, og kanskje aller minst Listhaug, som kan velge og vrake mellom departementer. Hvis så ville selvsagt aldri Listhaug valgt en statsrådspost som ikke engang har et eget departement (posten ligger under Helsedepartementet).

Sylvi Listhaug er på toppen av den stigen hun har foran seg. At det kanskje kan komme et trinn til, som partileder, er i så fall langt frem i tid og ikke noe som skapes av populistiske utspill nå.

Nå er dette en sannhet med modifikasjoner. Dersom man er politiker og skyter seg selv .i foten, så kan man nesten banne på at de blir sparket oppover i systemet igjen. Er som en sekt som må forsvare alle medlemmer no matter what!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Astoria skrev:

Nå er dette en sannhet med modifikasjoner. Dersom man er politiker og skyter seg selv .i foten, så kan man nesten banne på at de blir sparket oppover i systemet igjen. Er som en sekt som må forsvare alle medlemmer no matter what!

Nå ble vel Listhaug skutt i foten av helt andre enn seg selv, så denne sannheten din er med betydelige modifikasjoner. At FrP, og regjeringen, trenger Listhaug er soleklart, og det langt mer enn Listhaug trenger regjeringen og FrP. Uten Listhaug er det vanskelig å skille denne regjeringen fra en hvilken som helst AP-dominert regjering, det er store krefter som trekker til venstre (mot detaljregulering av befolkningen) høyt plassert i alle andre deler av denne regjeringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil ikke moralisere over befolkningen, men har ingen problemer med å sitte i den regjeringen som innførte sukkeravgift for å få folk til å spise sunnere. Weird flex, but ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, A-hunter said:

Nå ble vel Listhaug skutt i foten av helt andre enn seg selv, så denne sannheten din er med betydelige modifikasjoner. At FrP, og regjeringen, trenger Listhaug er soleklart, og det langt mer enn Listhaug trenger regjeringen og FrP. Uten Listhaug er det vanskelig å skille denne regjeringen fra en hvilken som helst AP-dominert regjering, det er store krefter som trekker til venstre (mot detaljregulering av befolkningen) høyt plassert i alle andre deler av denne regjeringen.

Haha, nei! Hun kan bare skylde på seg selv for sine vitterlige innslag i sosiale media i tillegg til alt det andre hun har gjort og sagt. Men at du tenker det var andres feil, sier jo bare litt om hvor lite kunnskap man har. Det finnes en mellomting mellom Listhaug og den AP-dominerte regjeringen som du kaller det. Sikkert vanskelig å forstå, men det gjør det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/6/2019 at 10:45 AM, A-hunter said:

Et sterkt standpunkt i en tid der politiske broilere i alle partier søker å detaljregulere folk ned til det aller minste.

Sylvi leverer fra første dag!

Har vi sett noen reduksjon i avgiftene på alkohol og tobakk? Det er først når det skjer at vi kan snakke om leveranse. Ellers er det tomprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Har vi sett noen reduksjon i avgiftene på alkohol og tobakk? Det er først når det skjer at vi kan snakke om leveranse. Ellers er det tomprat.

Det får vi selvsagt ikke. Konkursboet Norge trenger alle de pengene den kan klore til seg for å holde det multikulturelle eventyret flytende en stund til.

Leveransen er: Staten skal nøye seg med å informere. Folk må få ta egne valg og avgjørelser. Dette handler ikke om øl, røyk eller pølser, men om prinsipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Astoria skrev:

Hun burde i hvertfall gå som et godt forbilde nå som hun skal være helseminister i hvertfall:

Kilde:

https://www.nettavisen.no/nyheter/sylvi-listhaug---la-folk-royke-drikke-og-spise-rodt-kjott/3423680818.html

 

Er ganske imponerende at vi når har en helseminister som ikke bryr seg om folks helse. 

Også er det jo heller ingen som nekter folk og røyke drikke og spise rødt kjøtt. Vel ihvertfall ikke som jeg er klar over.

Det utspillet hennes er bare populistisk ikke noe annet.

 

 

Nå er det sikkert noen som vil tolke det jeg skrev her som at jeg vil at politikere skal detalje styre livene våre. Nei det er ikke det jeg mener eller sier.

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, A-hunter said:

Det får vi selvsagt ikke. Konkursboet Norge trenger alle de pengene den kan klore til seg for å holde det multikulturelle eventyret flytende en stund til.

Leveransen er: Staten skal nøye seg med å informere. Folk må få ta egne valg og avgjørelser. Dette handler ikke om øl, røyk eller pølser, men om prinsipper.

Nå ble du vanskelig.

Problemet for Norge, om vi skal se det som et problem, er at staten betaler for folks villfarelser helsemessig i dag. Så det finnes to alternativer:

1) Fritt fram for alt som skader folk, men de må betale for følgene selv.

2) Staten prøver å skadebegrense, men holder ikke folk ansvarlige for helsemessige skader (i helsevesenet).

Jeg tror, helt ærlig, at vi ikke ønsker alternativ 1. Det får så store negative ringvirkninger i samfunnet at det er helt for jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Nå ble du vanskelig.

Problemet for Norge, om vi skal se det som et problem, er at staten betaler for folks villfarelser helsemessig i dag. Så det finnes to alternativer:

1) Fritt fram for alt som skader folk, men de må betale for følgene selv.

2) Staten prøver å skadebegrense, men holder ikke folk ansvarlige for helsemessige skader (i helsevesenet).

Jeg tror, helt ærlig, at vi ikke ønsker alternativ 1. Det får så store negative ringvirkninger i samfunnet at det er helt for jævlig.

Jeg er ikke så vanskelig. Jeg er anti-sosialist og jeg hater personlig hver og en, dypt og inderlig, som vil detaljregulere og begrense min medfødte frihet (og mitt ansvar). Frihet kan bare begrenses og jeg ser et politisk kollektiv som hver dag jobber beinhardt med å gjøre nettopp det. Derfor er Listhaug forfriskende i sin uttalelse, fordi det, prinsipielt, slår beina under den massive detaljreguleringen som skjer - (u)begrunnet i klima, helse eller sikkerhet.

Så da lanserer jeg et tredje alternativ. 3) En svak stat som utelukkende nøyer seg med å drifte primære fellesskapsløsninger som vei, vann, avløp, strøm og telenett i tillegg til det marginale byråkratiet som er nødvendig for å sikre demokrati og ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Mon tro om hun har misforstått denne nye ministerposten sin...🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, A-hunter said:

Jeg er ikke så vanskelig. Jeg er anti-sosialist og jeg hater personlig hver og en, dypt og inderlig, som vil detaljregulere og begrense min medfødte frihet (og mitt ansvar). Frihet kan bare begrenses og jeg ser et politisk kollektiv som hver dag jobber beinhardt med å gjøre nettopp det. Derfor er Listhaug forfriskende i sin uttalelse, fordi det, prinsipielt, slår beina under den massive detaljreguleringen som skjer - (u)begrunnet i klima, helse eller sikkerhet.

Så da lanserer jeg et tredje alternativ. 3) En svak stat som utelukkende nøyer seg med å drifte primære fellesskapsløsninger som vei, vann, avløp, strøm og telenett i tillegg til det marginale byråkratiet som er nødvendig for å sikre demokrati og ytringsfrihet.

Det er dette vi har i Norge i dag, om du plusser til skole og helse og politi og brannvesen etc, som du nesten blir nødt til.

De er bare uenige om hvor grensene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrimsonPetal
2 hours ago, A-hunter said:

Jeg er ikke så vanskelig. Jeg er anti-sosialist og jeg hater personlig hver og en, dypt og inderlig, som vil detaljregulere og begrense min medfødte frihet (og mitt ansvar). Frihet kan bare begrenses og jeg ser et politisk kollektiv som hver dag jobber beinhardt med å gjøre nettopp det. Derfor er Listhaug forfriskende i sin uttalelse, fordi det, prinsipielt, slår beina under den massive detaljreguleringen som skjer - (u)begrunnet i klima, helse eller sikkerhet.

Så da lanserer jeg et tredje alternativ. 3) En svak stat som utelukkende nøyer seg med å drifte primære fellesskapsløsninger som vei, vann, avløp, strøm og telenett i tillegg til det marginale byråkratiet som er nødvendig for å sikre demokrati og ytringsfrihet.

Kanskje litt på siden, men hvordan tror du Norge hadde vært hvis man hadde styrt landet etter det tredje alternativet etter krigen? Tør påstå at det knapt finnes en mer velfungerende stat enn det Norge har vært de siste 60 årene hvis man legger velferd og demokrati til grunn.

Til tema så er det vanskelig å være uenig med Listhaug her og de fleste skjønner hva hun mener bortsett fra nettavisen som ville skåre noen billige poeng med spekulativ billedbruk og tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er dette vi har i Norge i dag, om du plusser til skole og helse og politi og brannvesen etc, som du nesten blir nødt til.

De er bare uenige om hvor grensene går.

På ingen måte. Staten har blitt for mektig og for altfor altomgripende makt i Norge i dag. Til og med eiendomsretten er vasket ut til en proforma rettighet (eiendommen din kan bli omregulert til søppelfylling 'i morgen' uten at du kan stoppe det på noen som helst måte). Forøvrig er ikke jeg nesten nødt til å plusse på noe som helst. Aller minst skole helse, politi og brannvesen.

En million mennesker er ansatt for å administrere en befolkning på 5,3 millioner, hvorav 1,3 millioner er innvandrere. Det er hinsidig enhver bærekraft, enhver maktbalanse og enhver fornuft. Staten Norge driver med så mye bortkastet fjas som utelukkende er skapt for at folk skal ha noe å drive med - men alle sammen driver de med ting som er til plage og bryderi for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, A-hunter said:

På ingen måte. Staten har blitt for mektig og for altfor altomgripende makt i Norge i dag. Til og med eiendomsretten er vasket ut til en proforma rettighet (eiendommen din kan bli omregulert til søppelfylling 'i morgen' uten at du kan stoppe det på noen som helst måte). Forøvrig er ikke jeg nesten nødt til å plusse på noe som helst. Aller minst skole helse, politi og brannvesen.

En million mennesker er ansatt for å administrere en befolkning på 5,3 millioner, hvorav 1,3 millioner er innvandrere. Det er hinsidig enhver bærekraft, enhver maktbalanse og enhver fornuft. Staten Norge driver med så mye bortkastet fjas som utelukkende er skapt for at folk skal ha noe å drive med - men alle sammen driver de med ting som er til plage og bryderi for folk flest.

Jeg registrerer at du opplever dette. Beklager, orker ikke, jeg er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...