Gå til innhold

Styrketrening - når så du resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Nyttig skrev:

 

Spurte om ditt treningsprogram. Du kan jo samtidig legge ut din kostholdsplan.

For at du skal fortsette å plage henne? Heldigvis biter hun ikke på det. 

Anonymkode: 7bf7b...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah... Denne tråden byr på et klassisk eksempel på millennial-feminist-hykleren. Hun som går på treningssenter, men IKKE FOR Å SE BRA UT FOR NOEN MANN MÅ VITE, og hjelpesløst spør etter råd, MEN IKKE FAEN FRA NOEN MANN, og blir rasende sint og slenger ut økenavn hvis en JÆVLA MANN PRØVER Å KOMME MED NOEN RÅD. Interessant.

Anonymkode: adf26...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankefull18
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent styrke tre ganger hver uke siden februar. Stølheten har avtatt, i begynnelsen var jeg halvinvalid i to dager etter en økt, men kroppen er mer vant med belastningen nå. Jeg tar meg ut, så det er ingen pingletrening heller  

Spiser normalt. Ble også svært sulten i begynnelsen, men det har avtatt. Spiste likevel ikke store mengder mat, men nok. 

Jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt sterkere og det er supert! Men jeg SER ingen forskjell enda, og jeg er like forbanna småfeit. 

Jeg vet styrke ikke er den mest «slankende» treningen, men jeg hadde forventet at mer styrke vil forandre kroppen. En trent kropp ser bedre og slankere ut enn en slapp kropp. Kan dessuten ikke trene kondisjonstrening for tiden på grunn av en skade. 

Så er det noen her som har begynt med styrke og kan fortelle meg hvor lang tid det tok før de så forandring? 

Anonymkode: a39ee...6b9

Pga skade trente jeg ikke tung styrke på 6 måneder. Når jeg fikk klarsignal for det, begynte jeg å trene styrke 5 dager i uken. Tok det rolig de første 14 dagene, men så allerede endring på kroppen da. Nå gikk jeg fra trent til sengeliggende i 4 mnd og gradvis opptrening uten vekter i 2 måneder, før styrketreningen begynte, så mulig det ikke kan sammenlignes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med regelmessig styrke i 2017. Begynte å se forskjell ca 3 måneder inn. Det tok venner cirka 4 måneder

Endret av VKM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta frem målebåndet - mål midje, lår osv. Skriv det ned. Ta bilder av deg selv i undertøyet. Ta nye bilder og mål på nytt om en måned eller to. Når man ser kroppen sin hver dag er det lett å se seg blind.

Du burde også bruke en treningsdagbok / skrevet ned øktene dine, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er moro å bla tilbake i loggen og se progresjonen svart på hvitt. :)

Jeg økte i styrke rimelig fort, spesielt det første året. Har trent styrke i 6 år nå, vært medlem i en styrkeløftklubb og konkurrert i styrkeløft i 5 år. Men jeg har ikke trent seriøst hele veien og har hatt flere lange opphold. Det har definitivt skjedd ting når jeg ser på diverse bilder. Lår og rumpe vokste og strammet seg mye ila. et år, men jeg hadde allerede en tung underkropp fra før av. Armene mine har derimot ikke endret seg stort synes jeg på disse 6 årene, har ganske små biceps f.eks. Har alltid hatt en relativt slank midje så det heller har ikke endret seg stort, men har mer magemuskler enn før. Jeg har som sagt hatt stort fokus på styrken og ikke på kroppslige endringer. Da måtte jeg ha endret treningsprogrammet, lagt inn flere støtteøvelser og trent oftere. Du må bare sette seg konkrete mål og finne ut hvordan du skal nå dem på en effektiv måte.

Anonymkode: 397bd...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta frem målebåndet - mål midje, lår osv. Skriv det ned. Ta bilder av deg selv i undertøyet. Ta nye bilder og mål på nytt om en måned eller to. Når man ser kroppen sin hver dag er det lett å se seg blind.

Du burde også bruke en treningsdagbok / skrevet ned øktene dine, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er moro å bla tilbake i loggen og se progresjonen svart på hvitt. :)

Jeg økte i styrke rimelig fort, spesielt det første året. Har trent styrke i 6 år nå, vært medlem i en styrkeløftklubb og konkurrert i styrkeløft i 5 år. Men jeg har ikke trent seriøst hele veien og har hatt flere lange opphold. Det har definitivt skjedd ting når jeg ser på diverse bilder. Lår og rumpe vokste og strammet seg mye ila. et år, men jeg hadde allerede en tung underkropp fra før av. Armene mine har derimot ikke endret seg stort synes jeg på disse 6 årene, har ganske små biceps f.eks. Har alltid hatt en relativt slank midje så det heller har ikke endret seg stort, men har mer magemuskler enn før. Jeg har som sagt hatt stort fokus på styrken og ikke på kroppslige endringer. Da måtte jeg ha endret treningsprogrammet, lagt inn flere støtteøvelser og trent oftere. Du må bare sette seg konkrete mål og finne ut hvordan du skal nå dem på en effektiv måte.

Anonymkode: 397bd...72b

Tusen takk for  fint svar!

Ikke pokker om jeg tar bilde av meg selv i undertøy, LOL. 🙈 Men jeg skal finne frem målebåndet. Jeg har treningsøkter logget, og det er gøy og motiverende å se tilbake og at jeg faktisk har hatt fremgang. :) Jeg har naturlig bra synlig biceps fra naturens side, så jeg er ikke så opptatt av at den skal synes mer. Det var faktisk en lege og vinner av alt som er tungt og skal løftes som kommenterte en gang at bicepsen min var så bra, haha! Jeg har også vært nødt til å trene meg opp fra et ganske lavt nivå, men jeg har også den fordelen at jeg har vært veldig godt trent tidligere. Magemusklene er definitivt hardere når jeg trykker på dem nå. 

Jeg har tatt et par sjekker i speilet i kroppsnære klær mens jeg har skrevet her. Og jeg tror faktisk jeg ser litt strammere ut nå. Men det er ikke så lett å vite om det er reelt eller sitter mest i hodet. Så, frem med målebåndet! 

Anonymkode: a39ee...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...