Gå til innhold

Styrketrening - når så du resultater?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent styrke tre ganger hver uke siden februar. Stølheten har avtatt, i begynnelsen var jeg halvinvalid i to dager etter en økt, men kroppen er mer vant med belastningen nå. Jeg tar meg ut, så det er ingen pingletrening heller  

Spiser normalt. Ble også svært sulten i begynnelsen, men det har avtatt. Spiste likevel ikke store mengder mat, men nok. 

Jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt sterkere og det er supert! Men jeg SER ingen forskjell enda, og jeg er like forbanna småfeit. 

Jeg vet styrke ikke er den mest «slankende» treningen, men jeg hadde forventet at mer styrke vil forandre kroppen. En trent kropp ser bedre og slankere ut enn en slapp kropp. Kan dessuten ikke trene kondisjonstrening for tiden på grunn av en skade. 

Så er det noen her som har begynt med styrke og kan fortelle meg hvor lang tid det tok før de så forandring? 

Anonymkode: a39ee...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drev og trente litt for noen år siden, tror det tok to-tre måneder før det var noen særlig synlige resultater. I og med at jeg er kvinne så begrenset det seg jo en del. Det vises mer på menn.

Anonymkode: fcd42...a48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent styrke tre ganger hver uke siden februar. Stølheten har avtatt, i begynnelsen var jeg halvinvalid i to dager etter en økt, men kroppen er mer vant med belastningen nå. Jeg tar meg ut, så det er ingen pingletrening heller  

Spiser normalt. Ble også svært sulten i begynnelsen, men det har avtatt. Spiste likevel ikke store mengder mat, men nok. 

Jeg kjenner på kroppen at jeg har blitt sterkere og det er supert! Men jeg SER ingen forskjell enda, og jeg er like forbanna småfeit. 

Jeg vet styrke ikke er den mest «slankende» treningen, men jeg hadde forventet at mer styrke vil forandre kroppen. En trent kropp ser bedre og slankere ut enn en slapp kropp. Kan dessuten ikke trene kondisjonstrening for tiden på grunn av en skade. 

Så er det noen her som har begynt med styrke og kan fortelle meg hvor lang tid det tok før de så forandring? 

Anonymkode: a39ee...6b9

Problemer er jo at de fleste er på søndagstur når de trener. Vet ikke hva de holder på med.

Så, hva har du gjort? Hva er ditt treningsprogram?

Trener du skikkelig styrketrening 3 ganger i uken, fullkropp. Så vil du se endel endringer etter 3-6mndr. Men vi snakker SKIKKELIG trening der du må presse deg skikkelig.

Så må du spise riktig, fjerne alt av snop, kaker, kjeks, godteri, alkohol. Kun ren mat, det er den maten som skal være "kosen" din. Ikke søppelmat. Kostholdet er en stor del av treningen.

Hvorfor trener du i heletatt, for å se bedre ut for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nyttig skrev:

Problemer er jo at de fleste er på søndagstur når de trener. Vet ikke hva de holder på med.

Så, hva har du gjort? Hva er ditt treningsprogram?

Trener du skikkelig styrketrening 3 ganger i uken, fullkropp. Så vil du se endel endringer etter 3-6mndr. Men vi snakker SKIKKELIG trening der du må presse deg skikkelig.

Så må du spise riktig, fjerne alt av snop, kaker, kjeks, godteri, alkohol. Kun ren mat, det er den maten som skal være "kosen" din. Ikke søppelmat. Kostholdet er en stor del av treningen.

Hvorfor trener du i heletatt, for å se bedre ut for andre?

Hvorfor i helvete antyder du at jeg trener for å se bedre ut for andre? Jeg trener for kroppen og helsens skyld. Og ønsker selvfølgelig å se bedre ut FØRST OG FREMST  FOR MEG SELV!

Jeg spurte ikke om å bli mansplaina om at jeg sikkert gjør alt feil , både med trening og kosthold. Jeg er ikke helt grønn og kunnskapsløs. Jeg spurte hvor lang tid det tok for andre å merke synlige resultater. 

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvete antyder du at jeg trener for å se bedre ut for andre? Jeg trener for kroppen og helsens skyld. Og ønsker selvfølgelig å se bedre ut FØRST OG FREMST  FOR MEG SELV!

Jeg spurte ikke om å bli mansplaina om at jeg sikkert gjør alt feil , både med trening og kosthold. Jeg er ikke helt grønn og kunnskapsløs. Jeg spurte hvor lang tid det tok for andre å merke synlige resultater. 

Anonymkode: a39ee...6b9

Oi, her angriper du. Med den holdningen der så kan man antyde at det er mange ting som må ryddes opp i før det blir noe resultat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nyttig skrev:

Oi, her angriper du. Med den holdningen der så kan man antyde at det er mange ting som må ryddes opp i før det blir noe resultat.

Piss off!

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piss off!

Anonymkode: a39ee...6b9

Uffda 🙂 Ikke alle som tåler å høre sannheten om trening.

De fleste som står på et treningsenter kaster bort tiden sin, aner ikke hva de holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Nyttig skrev:

Trener du skikkelig styrketrening 3 ganger i uken, fullkropp. Så vil du se endel endringer etter 3-6mndr. Men vi snakker SKIKKELIG trening der du må presse deg skikkelig.

Du kunne feks bare holdt deg til å svare dette. Det betyr at jeg kan forvente å se resultater snart. Men du må bare anta at jeg trener dritt og ikke vet helt hva jeg driver med. 

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nyttig skrev:

Uffda 🙂 Ikke alle som tåler å høre sannheten om trening.

De fleste som står på et treningsenter kaster bort tiden sin, aner ikke hva de holder på med.

Men du er superekspert, som til og med vet hva en ukjent person på internett angivelig gjør feil. Fantastisk, du må være synsk! 

Er du treig? Jeg SA jeg merker jeg er sterkere, men at jeg ikke har sett synlige resultater så langt. 

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drev og trente litt for noen år siden, tror det tok to-tre måneder før det var noen særlig synlige resultater. I og med at jeg er kvinne så begrenset det seg jo en del. Det vises mer på menn.

Anonymkode: fcd42...a48

Takk for svar. :) 

Anonymkode: a39ee...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens første trolling: Komplett.

Anonymkode: 8b95f...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du er superekspert, som til og med vet hva en ukjent person på internett angivelig gjør feil. Fantastisk, du må være synsk! 

Er du treig? Jeg SA jeg merker jeg er sterkere, men at jeg ikke har sett synlige resultater så langt. 

Anonymkode: a39ee...6b9

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne feks bare holdt deg til å svare dette. Det betyr at jeg kan forvente å se resultater snart. Men du må bare anta at jeg trener dritt og ikke vet helt hva jeg driver med. 

Anonymkode: a39ee...6b9

Spurte om ditt treningsprogram. Du kan jo samtidig legge ut din kostholdsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nyttig skrev:

 

Spurte om ditt treningsprogram. Du kan jo samtidig legge ut din kostholdsplan.

Ikke faen. Finn noen andre å plage. Du skrev det tar 3-6 mnd å se endringer. Fint! Takk for det, og nå kan du finne på noe annet!

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i helvete antyder du at jeg trener for å se bedre ut for andre? Jeg trener for kroppen og helsens skyld. Og ønsker selvfølgelig å se bedre ut FØRST OG FREMST  FOR MEG SELV!

Jeg spurte ikke om å bli mansplaina om at jeg sikkert gjør alt feil , både med trening og kosthold. Jeg er ikke helt grønn og kunnskapsløs. Jeg spurte hvor lang tid det tok for andre å merke synlige resultater. 

Anonymkode: a39ee...6b9

Jeg tror du misforstår begrepet mansplaining. 
 

Mansplaining er når en mann nedlatende forklarer en kvinne noe hun allerede vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at -det tar 4 uker for deg selv å se forandring, 8 uker at det vises for venner og familie,og 12 uker for at resten av verden ser det..

Så siden februar , burde du vel sett  noen endringer selv hvis du har gjort det riktig🙈

Anonymkode: 1b6d2...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg tror du misforstår begrepet mansplaining. 
 

Mansplaining er når en mann nedlatende forklarer en kvinne noe hun allerede vet.

nettopp 😂

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sies at -det tar 4 uker for deg selv å se forandring, 8 uker at det vises for venner og familie,og 12 uker for at resten av verden ser det..

Så siden februar , burde du vel sett  noen endringer selv hvis du har gjort det riktig🙈

Anonymkode: 1b6d2...35a

Det er mulig at de endringene som har skjedd er så små og går så gradvis at jeg ikke ser det så tydelig enda. Står heller ikke og ser så fryktelig nøye på meg selv i speilet. 

Anonymkode: a39ee...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite erfaring med styrketrening da jeg som deg også først begynte med dette i februar. Jeg har merket den siste måneden at jeg er strammere, rumpa er litt mer løftet, lårene mindre dvaske. De siste to ukene har jeg også lagt inn 2-3 cardio økter i uken og dette har også hjulpet i og med at fettprosenten generelt har gått litt ned, ergo muskler blir mer synlig. 

Jeg vil tro at om du kun ønsker å trene styrke, så må du ligge i noe kaloriunderskudd om du ønsker å gå ned i fettprosent. Igjen, jeg er ingen ekspert, kun synsing!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nyttig skrev:

Oi, her angriper du. Med den holdningen der så kan man antyde at det er mange ting som må ryddes opp i før det blir noe resultat.

For en ekkel nedlatende holdning du har til andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, DavinaWin skrev:

Jeg har lite erfaring med styrketrening da jeg som deg også først begynte med dette i februar. Jeg har merket den siste måneden at jeg er strammere, rumpa er litt mer løftet, lårene mindre dvaske. De siste to ukene har jeg også lagt inn 2-3 cardio økter i uken og dette har også hjulpet i og med at fettprosenten generelt har gått litt ned, ergo muskler blir mer synlig. 

Jeg vil tro at om du kun ønsker å trene styrke, så må du ligge i noe kaloriunderskudd om du ønsker å gå ned i fettprosent. Igjen, jeg er ingen ekspert, kun synsing!

Lårene mine er også litt mindre dvaske. Og når jeg kjenner etter, så har det dvaske i overgang skulderblad/armer blitt fastere. Jeg skal snart gå i gang med å sykle, men da må jeg hente sykkelen som står på en annen kant av landet. Løping og gåing er dessverre utelukket for tiden. 

Jeg har trent mye stryke før, men det er en god del år siden, og jeg merker jo at kroppen har blitt eldre og ikke er like "kjapp". Desto viktigere er det å holde seg i form. :) 

Anonymkode: a39ee...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...