Gå til innhold

Høres dette realistisk ut? Kaloriforbrenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På fitbiten min står det at jeg har gått 12655 steg og har forbrent 2987 kalorier. Jeg har vært i fat burn zone i 4 timer og 38 minutter. 

Er det realistisk at jeg har forbrent så mye kalorier? Jeg veier 93 kg og er 170 høy. Har kun vært på jobb og ellers gjort dagligdagse ting i dag. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei det er ikke realistisk desverre

Anonymkode: 7fcec...548

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei det er ikke realistisk desverre

Anonymkode: 7fcec...548

Ok, kan du begrunne hvorfor?

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, kan du begrunne hvorfor?

Anonymkode: 2e38a...8d5

Du forbrenner ikke opp mot 700 kalorier per time på normal bevegelse.

Anonymkode: a3616...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forbrenner ikke opp mot 700 kalorier per time på normal bevegelse.

Anonymkode: a3616...a10

Men hvorfor viser klokken min det da? 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

På fitbiten min står det at jeg har gått 12655 steg og har forbrent 2987 kalorier. Jeg har vært i fat burn zone i 4 timer og 38 minutter. 

Er det realistisk at jeg har forbrent så mye kalorier? Jeg veier 93 kg og er 170 høy. Har kun vært på jobb og ellers gjort dagligdagse ting i dag. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Det kommer an på så mye, men virker realistisk på meg, siden dette også inkluderer basalforbrenning din.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er i 20-åra forbrenner du ca 1500-1600 kcal i døgnet bare ved å eksistere.  I tillegg har du gått 12000 skritt, noe som tilsvarer ca 10 km, og forbrenner ca 1 kcal pr kg kroppsvekt pr km, og ca 900 kcal kommer i tillegg til basalforbrenning. 

Så har du sikkert gjort andre ting i løpet av dagen som har økt pulsen din litt, f.eks matlaging, skrivearbeid, bilkjøring osv, og der har du de siste kcal forbrent.

Jeg vil tro at det anslåtte kaloriforbruket er et greit estimat.

Anonymkode: 4ecf1...a32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres mye ut. Jeg har stilt inn daglig aktivitet på 13000 skritt. På en vanlig dag hvor jeg bare har gått dette antallet skritt, som gjerne blant annet  innebærer en 45 min gåtur i godt tempo (måler da ikke puls) så har jeg forbrent ca 1900 kcal. Jeg er 174 cm og 64 kg. 

De fleste dagene trener jeg i tillegg. Da er det snakk om ulik trening med ulik intensitet som gir mellom 400 og 700 kcal. Da kommer jeg opp i 2300-2600 kcal. 

Så er det jo dager hvor jeg går hele dagen og trener i tillegg. Først DA kommer jeg opp i 2900-3000 kcal. 

Endret av _Pixiedust_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, _Pixiedust_ skrev:

Jeg synes det høres mye ut. Jeg har stilt inn daglig aktivitet på 1300 skritt. På en vanlig dag hvor jeg bare har gått dette antallet skritt, som gjerne innebærer en 45 min gåtur i godt tempo (måler da ikke puls) så har jeg forbrent ca 1900 kcal. Jeg er 174 cm og 64 kg. 

De fleste dagene trener jeg i tillegg. Da er det snakk om ulik trening med ulik intensitet som gir mellom 400 og 700 kcal. Da kommer jeg opp i 2300-2600 kcal. 

Så er det jo dager hvor jeg går hele dagen og trener i tillegg. Først DA kommer jeg opp i 2900-3000 kcal. 

1900 kalorier har du da forbrent i tillegg til hvileforbrenningen din som er iallefall 1700. Det blir 3600! Jeg har min hvileforbrenning inkludert i HI. Har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at det er veldig realistisk at jeg forbrenner det jeg gjør. :) Husk at jeg har 30 kg for mye på kroppen. Ergo jeg brenner en kalorier mer enn en som er normalvektig. Går dermed lett ned i vekt nå når jeg er i kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det høres realistisk ut, hvis du ikke har en helt stillesittende jobb. Man forbrenner fort noen ekstra hundre kalorier hvis man er i bevegelse her og der, gjør husarbeid, går til butikken. Du har gått 12K skritt, det er veldig bra. Man forbrenner jo også litt mer når man er i aktivitet og veier 93 kg, enn om man veier 70 kg f.eks.

Anonymkode: 80a85...756

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På fitbiten min står det at jeg har gått 12655 steg og har forbrent 2987 kalorier. Jeg har vært i fat burn zone i 4 timer og 38 minutter. 

Er det realistisk at jeg har forbrent så mye kalorier? Jeg veier 93 kg og er 170 høy. Har kun vært på jobb og ellers gjort dagligdagse ting i dag. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Ikke mål deg på den måten.

Bare pass på å vær aktiv du, ta trapp i stedet for heis. Gå mest mulig, gå til jobb om du kan. Beveg deg mest mulig.

SÅ kommer det aller viktigste, kostholdet!!

Anonymkode: e24c4...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at det høres realistisk ut, hvis du ikke har en helt stillesittende jobb. Man forbrenner fort noen ekstra hundre kalorier hvis man er i bevegelse her og der, gjør husarbeid, går til butikken. Du har gått 12K skritt, det er veldig bra. Man forbrenner jo også litt mer når man er i aktivitet og veier 93 kg, enn om man veier 70 kg f.eks.

Anonymkode: 80a85...756

Jobber på sykehjem, så ikke sittestillende jobb nei. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mål deg på den måten.

Bare pass på å vær aktiv du, ta trapp i stedet for heis. Gå mest mulig, gå til jobb om du kan. Beveg deg mest mulig.

SÅ kommer det aller viktigste, kostholdet!!

Anonymkode: e24c4...20c

Jaja. Men nå er det jo greit å vite om det som klokka sier er noe lunde riktig eller helt på jordet. Og har funnet ut at jeg kan stole litt på den, men ikke blindt. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere går noe ned i vekt med den tankegangen der. 

Det er også forskjell på kilokalorier og kalorier. 

På en times hard treningsøkt forbrenner jeg under 400 kalorier. Bruker kalorier på å eksistere også men hvorfor skal jeg telle dem? 

Har ca 1500 kalorier (kcal) til å spise. Mer om det trenes. 

Hvis du spiser for de 2800 kcal du mener du har trent for så blir du hvertfall tykkere. 

Anonymkode: 2ec9b...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1900 kalorier har du da forbrent i tillegg til hvileforbrenningen din som er iallefall 1700. Det blir 3600! Jeg har min hvileforbrenning inkludert i HI. Har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at det er veldig realistisk at jeg forbrenner det jeg gjør. :) Husk at jeg har 30 kg for mye på kroppen. Ergo jeg brenner en kalorier mer enn en som er normalvektig. Går dermed lett ned i vekt nå når jeg er i kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

Nei, det stemmer ikke. Klokken regner med hvileforbrenningen. Hvis jeg ligger helt i ro en hel dag har jeg likevel forbrent 13-1400 kcal ifølge klokken. Når jeg våkner på morgenen har jeg forbrent 4-500 kcal. 

Hvis jeg skulle spist som om det var 1900 kcal forbrent i tillegg til hvileforbrenningen så hadde jeg (og alle andre) rast opp i vekt. 

Jeg spiser ca 1800 kcal i ukedagene og mer i helgene. Ikke at jeg trenger å gå ned i vekt, men jeg går nå fortsatt sakte ned siden jeg ikke har justert opp matmengden. Hvis jeg ikke hadde spist meg opp i helgene så hadde jeg rast ned i vekt med det kostholdet jeg har. 

Endret av _Pixiedust_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dere går noe ned i vekt med den tankegangen der. 

Det er også forskjell på kilokalorier og kalorier. 

På en times hard treningsøkt forbrenner jeg under 400 kalorier. Bruker kalorier på å eksistere også men hvorfor skal jeg telle dem? 

Har ca 1500 kalorier (kcal) til å spise. Mer om det trenes. 

Hvis du spiser for de 2800 kcal du mener du har trent for så blir du hvertfall tykkere. 

Anonymkode: 2ec9b...659

Har allerede gått ned en del kilo, så det jeg gjør fungerer.. Basert på hovedinnlegget vet du ikke en dritt om min vektnedgang.. Så ikke spre feilinformasjon og tull.. Når man skal ned mange, mange kilo ønsker man mest mulig kontroll, selv om man ikke har 100% kontroll. Så det man kan kontrollere og følge med på, kontrollerer man og følger med på. 

Og tror du virkelig jeg er så dum at jeg spiser de 2800 kaloriene jeg har forbrent... Altså?????? Er ikke det litt selvsagt hvordan man går ned i vekt? Kaloriunderskudd ja, korrekt.. 

Hater når man oppretter en tråd her på KG så skal den fylles med tull som ikke har en dritt med trådens tema å gjøre.. Jeg spør ikke etter råd eller tips i innlegget mitt, spør heller ikke om råd til vektnedgang.. Kun om målingene på klokka mi er realistisk.. 

Anonymkode: 2e38a...8d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei det er ikke realistisk desverre

Anonymkode: 7fcec...548

Hvordan kan du si det? Jeg er litt høyere og veier en del mindre og jeg bruker helt klart så mye kalorier på en dag. 

Anonymkode: b5a7a...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste klokker har en feil på 10-30% av målt verdi. Enkle øvelser er de mer nøyaktig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Nei, det stemmer ikke. Klokken regner med hvileforbrenningen. Hvis jeg ligger helt i ro en hel dag har jeg likevel forbrent 13-1400 kcal ifølge klokken. Når jeg våkner på morgenen har jeg forbrent 4-500 kcal. 

Hvis jeg skulle spist som om det var 1900 kcal forbrent i tillegg til hvileforbrenningen så hadde jeg (og alle andre) rast opp i vekt. 

Jeg spiser ca 1800 kcal i ukedagene og mer i helgene. Ikke at jeg trenger å gå ned i vekt, men jeg går nå fortsatt sakte ned siden jeg ikke har justert opp matmengden. Hvis jeg ikke hadde spist meg opp i helgene så hadde jeg rast ned i vekt med det kostholdet jeg har. 

Det er sant, men jeg gikk utifra at hun ikke tok med hvileforbrenningen. 

Jeg forbrenner, i følge klokken, 1789 kalorier i hvile. Jeg spiser 1600 kalorier, og de aller, aller fleste dagene beveger jeg meg såpass at jeg forbrenner over 2000 kalorier. Med trening og jobb kan jeg forbrenne godt over 3000 kalorier.

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Jeg synes det høres mye ut. Jeg har stilt inn daglig aktivitet på 1300 skritt. På en vanlig dag hvor jeg bare har gått dette antallet skritt, som gjerne innebærer en 45 min gåtur i godt tempo (måler da ikke puls) så har jeg forbrent ca 1900 kcal. Jeg er 174 cm og 64 kg. 

De fleste dagene trener jeg i tillegg. Da er det snakk om ulik trening med ulik intensitet som gir mellom 400 og 700 kcal. Da kommer jeg opp i 2300-2600 kcal. 

Så er det jo dager hvor jeg går hele dagen og trener i tillegg. Først DA kommer jeg opp i 2900-3000 kcal. 

Det går ikke an å sammenligne direkte slik du gjør her.

Når jeg har 12600 skritt, og 4 timer i fettforbrenningssone, har jeg normalt sett en forbrenning på ca 2000 kcal pr dag, nesten 1000 kcal mindre enn TS.

Det er fordi jeg mest sannsynlig er 20-30 år eldre enn henne, og ca 30 kg lettere.

Der hun forbrenner 900 kcal på å gå 10 km, forbrenner jeg 600.

Der hun forbrenner nesten 1800 kcal bare på basalforbrenning, er min basalforbrenning  på 1250 kcal. 

Anonymkode: 4ecf1...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for ordens skyld legge til at jeg er 24 år gammel. TS

Anonymkode: 2e38a...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...