Gå til innhold

Prøverør 2019, søskenforsøk.


Mamma til én

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Takk❤😘 jeg har egentlig ett offentlig "gratis" forsøk igjen, men har ikke råd😭utrolig kjedelig, når man vet man får kr igjen.. så håper dette egget er gull egget!!! Hvor holder dere til? 

Huff ja, er mye å legge ut før man får igjen😔 håper det løser seg for dere🤞🏻💗🙏🏻

 

Holder til på Østlandet, like ved Oslo. Så heldigvis kort vei t/r klinikken👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Takk❤😘 jeg har egentlig ett offentlig "gratis" forsøk igjen, men har ikke råd😭utrolig kjedelig, når man vet man får kr igjen.. så håper dette egget er gull egget!!! Hvor holder dere til? 

Må dere legge ut over 30 000,- for et forsøk? 

Anonymkode: 9743d...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må dere legge ut over 30 000,- for et forsøk? 

Anonymkode: 9743d...443

Nei, vi har vært på rundt 12-14 per forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Nei, vi har vært på rundt 12-14 per forsøk.

12-14tusen kroner er masse penger. Og kom ikke her å si «da har man ikke råd til barn blabla om man føler at det er et stort beløp»

Det er jo faktisk nesten en hel månedslønn. Har ikke folk regninger? 🤷🏼‍♀️

Håper det løser seg for dere♥️Først og fremst håper jeg inderlig dere slipper flere ferskforsøk♥️🙏🏻🤞🏻🍀🍀🍀 lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Nei, vi har vært på rundt 12-14 per forsøk.

Da misforstod jeg, trodde man måtte legge ut for selve forsøket, ikke bare medisiner. 

Anonymkode: 9743d...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da misforstod jeg, trodde man måtte legge ut for selve forsøket, ikke bare medisiner. 

Anonymkode: 9743d...443

Det som er fint med det offentlige. Koster en egenandel opp til rett i underkant av 18000kr. Da har man nådd grensen og får 3 fersk forsøk. Dette er kun medisinkostnader. Når man bikker denne summen må man allikevel legge ut for medisinene men de pengene får man igjen av HELFO. 

Men man når ikke den grensen på første forsøk, koster vel ca 12-13000kr i medisiner. Viktig å sende inn kvitteringer fortløpende til HELFO for å samle opp. 

Men det finnes egenandel på 1500kr for uttak og samme på innsett som ikke går på noe «egenandel sats» + 350kr ish for egenandel pr part (som går på vanlig lege-egenandels ordning hvor man til slutt får frikort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

12-14tusen kroner er masse penger. Og kom ikke her å si «da har man ikke råd til barn blabla om man føler at det er et stort beløp»

Det er jo faktisk nesten en hel månedslønn. Har ikke folk regninger? 🤷🏼‍♀️

Håper det løser seg for dere♥️Først og fremst håper jeg inderlig dere slipper flere ferskforsøk♥️🙏🏻🤞🏻🍀🍀🍀 lykke til! 

Takk❤❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vi er i gang med søskenforsøk. Vi har innsett i morgen, av en fryst blasto. Er så sykt nervøs. Barnet vi har fra før kom på første forsøk ( etter maaaaange år som prøvere og flere mislykkede insemineringsforsøk), så er veldig spent på denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, mighty_duckling skrev:

Heisann. Vi er i gang med søskenforsøk. Vi har innsett i morgen, av en fryst blasto. Er så sykt nervøs. Barnet vi har fra før kom på første forsøk ( etter maaaaange år som prøvere og flere mislykkede insemineringsforsøk), så er veldig spent på denne.

Lykke til🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gjennomført første søskenforsøk. Ble negativt. Nytt forsøk i slutten av november. 

Anonymkode: dcca0...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mighty_duckling skrev:

Heisann. Vi er i gang med søskenforsøk. Vi har innsett i morgen, av en fryst blasto. Er så sykt nervøs. Barnet vi har fra før kom på første forsøk ( etter maaaaange år som prøvere og flere mislykkede insemineringsforsøk), så er veldig spent på denne.

Så spennende🤞🏻🤩🙏🏻🍀 

Er det et fryseforsøk fra forrige gang, eller har du vært igjennom et fersk forsøk allerede? Håper virkelig for dere at dette er gullegget🤞🏻♥️ Masse lykke til♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp gjennomført første søskenforsøk. Ble negativt. Nytt forsøk i slutten av november. 

Anonymkode: dcca0...232

Så kjedelig😔 Fikk dere på frys? Eller må du igjennom en helt ny medisin runde?

Masse lykke til med neste forsøk🤞🏻🍀♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Så kjedelig😔 Fikk dere på frys? Eller må du igjennom en helt ny medisin runde?

Masse lykke til med neste forsøk🤞🏻🍀♥️

Fikk ingen på frys. Så må igjennom ny runde med medisiner :( . Tusen takk! Krysser fingrene for dere også ❤️

Anonymkode: dcca0...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Så spennende🤞🏻🤩🙏🏻🍀 

Er det et fryseforsøk fra forrige gang, eller har du vært igjennom et fersk forsøk allerede? Håper virkelig for dere at dette er gullegget🤞🏻♥️ Masse lykke til♥️

Det er ett fryseforsøk fra forrige gang ja, har fire blastocyster på frys. Har blitt enig med mannen om at vi prøver med disse fire, hvis det ikke går så går det ikke. Jeg skal ikke gjennom et uttak til. Gruer meg skikkelig, på en god måte. Håper det går veien for oss alle🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mighty_duckling skrev:

Det er ett fryseforsøk fra forrige gang ja, har fire blastocyster på frys. Har blitt enig med mannen om at vi prøver med disse fire, hvis det ikke går så går det ikke. Jeg skal ikke gjennom et uttak til. Gruer meg skikkelig, på en god måte. Håper det går veien for oss alle🤞🤞🤞

Huff, hele prosessen er en belastning. Håper dere kommer «i mål» og oppnår ønsket deres♥️🤞🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🍀 helt fantastisk at dere har fått så mange på frys da🤩😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ingen på frys. Så må igjennom ny runde med medisiner :( . Tusen takk! Krysser fingrene for dere også ❤️

Anonymkode: dcca0...232

Så kjedelig😔♥️ Håper det går neste gang♥️🤞🏻

Endret av VeronicaAmanda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også egentlig i gang med søskenforsøk ivf, men etter at vi har hatt elendig uttelling på offentlige forsøk i Porsgrunn har piffen gått litt ut av oss.. Av fem uttak har vi fått ca.45 egg ut, men bare ett ferskinnsett og ett frysinnsett.. Har egentlig ett forsøk til i Porsgrunn, men føler oss vel ferdige der. Nå teller vi på knapper og motivasjon til å fortsette privat. Har det jo egentlig supert nå som vi har kommet over småbarnsfasen og ser at det er så mye frihet i det, men klarer ikke helt å komme over sårheten om ikke å ha søsken til barnet vårt, både nå og når vi blir gamle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, prøverpåny skrev:

Er også egentlig i gang med søskenforsøk ivf, men etter at vi har hatt elendig uttelling på offentlige forsøk i Porsgrunn har piffen gått litt ut av oss.. Av fem uttak har vi fått ca.45 egg ut, men bare ett ferskinnsett og ett frysinnsett.. Har egentlig ett forsøk til i Porsgrunn, men føler oss vel ferdige der. Nå teller vi på knapper og motivasjon til å fortsette privat. Har det jo egentlig supert nå som vi har kommet over småbarnsfasen og ser at det er så mye frihet i det, men klarer ikke helt å komme over sårheten om ikke å ha søsken til barnet vårt, både nå og når vi blir gamle. 

Må bare sende deg en klem her, @prøverpåny💗 Du har utrolig høy eggreserve, ihvertfall! Jeg kjenner meg jo veldig igjen i det du skriver om søskenvurdering. Det er jo en frihet i å ha én, og å være ferdig med småbarnstiden. Samtidig, veldig sårt om det ikke blir søsken. Spent på hvordan dere vurderer og hva veien blir videre! 

Ellers, jeg har jo vært i denne tråden før, og har akkurat startet med nesespray til søskenuttak nr 6, innsett nr 9.... alle gode ting er ni, eller 🙉😂? Prøver å holde motet oppe! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, prøverpåny skrev:

Er også egentlig i gang med søskenforsøk ivf, men etter at vi har hatt elendig uttelling på offentlige forsøk i Porsgrunn har piffen gått litt ut av oss.. Av fem uttak har vi fått ca.45 egg ut, men bare ett ferskinnsett og ett frysinnsett.. Har egentlig ett forsøk til i Porsgrunn, men føler oss vel ferdige der. Nå teller vi på knapper og motivasjon til å fortsette privat. Har det jo egentlig supert nå som vi har kommet over småbarnsfasen og ser at det er så mye frihet i det, men klarer ikke helt å komme over sårheten om ikke å ha søsken til barnet vårt, både nå og når vi blir gamle. 

Samme følelsen har jeg, vil så sårt gi jenta vår en søster eller bror♥️

Huff, ikke alle som blir riktig ivaretatt i det offentlige - er jo et samlebånd. Håper selv at vi får en fin opplevelse med et lykkelig resultat. Men kjenner jeg gruer meg litt til oppstart.....😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...