Gå til innhold

Er noe åpent på Gardemoen på natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Det går vel enkelte fly i løpet av natten også? 

 Så det burde egentlig ikke vært noe problem å finne en benk ett eller annet sted å sitte på...  

 

Anonymkode: 44af7...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det går vel enkelte fly i løpet av natten også? 

 Så det burde egentlig ikke vært noe problem å finne en benk ett eller annet sted å sitte på...  

 

Anonymkode: 44af7...ffe

Neida, er du ung og sprek er det ikke noe problem.  Men en godt voksen person som meg hadde ikke giddet dette.  Da koster jeg heller på meg et hotellrom, og forsøker legge meg tidlig. Ikke sikkert jeg får sovne så tidlig men man slapper uansett av bedre i en hotellseng. Og så får du en god frokost attpå. Mat må man uansett ha, og spise på Gardermoen er ikke akkurat billig.

Anonymkode: 56566...93a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det går vel enkelte fly i løpet av natten også? 

 Så det burde egentlig ikke vært noe problem å finne en benk ett eller annet sted å sitte på...  

 

Anonymkode: 44af7...ffe

På natta er det enkelte fly som ankommer, det er ikke avganger. 

Du kan benytte selvbetjening og sjekke inn etter midnatt, så droppe bagasjen når bag-drop åpner. 

Så du må ta med bagasjen din, finne deg ett sted å sitte, gratis wi-fi om du vil se film eller surfe. Husk at det vaskes på natta, slik at det kan være en del bråk fra maskinene.

Anonymkode: b6289...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere være der to timer før? Om dere skal reise med SAS eller Norwegian innenfor Europa holder det å sjekke inn og levere bagasjen senest 45 minutter før avgang, er det innlands eller innenfor Norden er siste frist 30 minutter før avgang. Sjekke inn kan dere forresten gjøre på nettet/i appen kvelden før. 

Da holder det å ta det første Flytoget som ankommer Gardermoen klokka 5:02. Bare gå rett opp i avgangshallen, sjekk inn og lever bagasje, rett gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate. Så slipper dere å sitte halve natta på Gardermoen og vente. Husk at det ikke er noe særlig med stoler i avgangshallen der, bortsett fra på serveringsstedene.

Anonymkode: df6b9...78e

Selv om du gjør dette, så er ikke like kjent og heller ikke ute å flyr til stadighet, så en skal ikke anbefale dette selv om en gjør det selv.

Anonymkode: b6289...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, folk. Skjer med å svare på spørsmålet? 

Ts har ikke klaget på noe, bare spurt om noe er åpent. Hva dere andre foretrekker spiller da ingen rolle. Ts skriver jo at hotell ikke er aktuelt og vil heller vente noen timer. Deretter drive å mase om hvorfor møte opp 2 timer før.... Det er det som står stort sett når en skal fly!! Og har absolutt null med innlegget å gjøre. 

Restaurantene er ikke åpne. Men det er benker og stoler og slikt der. God tur, TS! 

Anonymkode: 8b474...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida, er du ung og sprek er det ikke noe problem.  Men en godt voksen person som meg hadde ikke giddet dette.  Da koster jeg heller på meg et hotellrom, og forsøker legge meg tidlig. Ikke sikkert jeg får sovne så tidlig men man slapper uansett av bedre i en hotellseng. Og så får du en god frokost attpå. Mat må man uansett ha, og spise på Gardermoen er ikke akkurat billig.

Anonymkode: 56566...93a

Hva har dette med innlegget og gjøre? Og få hotell har frokost kl 4-5 om natta!? (siden flyet går kl 6)

Anonymkode: 8b474...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med innlegget og gjøre? Og få hotell har frokost kl 4-5 om natta!? (siden flyet går kl 6)

Anonymkode: 8b474...c30

Nei, det er veldig vanlig med så tidlig forlist på flyplasshotell. 

Anonymkode: bd794...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er veldig vanlig med så tidlig forlist på flyplasshotell. 

Anonymkode: bd794...528

Men det har fremdeles null med innlegget å gjøre. 

Anonymkode: 8b474...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette med innlegget og gjøre? Og få hotell har frokost kl 4-5 om natta!? (siden flyet går kl 6)

Anonymkode: 8b474...c30

Som AB over her sier, så er det flere hotell som serverer frokost før kl. 06. Det er også mulig å bestille frokostmatpakker på flere og flere hotell.
Når det er sagt, så ser jeg ikke problemet med å tipse TS om alternative løsninger. Kanskje dette er første gang TS skal ta denne reisen, og ikke har tenkt over enkelte av problemstillingene som kan dukke opp, eller at det er mulig å gjøre det på andre måter enn de har tenkt. Om tipset ikke er pertinent, så er det jo bare å ignorere det.

Anonymkode: dd185...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere være der to timer før? Om dere skal reise med SAS eller Norwegian innenfor Europa holder det å sjekke inn og levere bagasjen senest 45 minutter før avgang, er det innlands eller innenfor Norden er siste frist 30 minutter før avgang. Sjekke inn kan dere forresten gjøre på nettet/i appen kvelden før. 

Da holder det å ta det første Flytoget som ankommer Gardermoen klokka 5:02. Bare gå rett opp i avgangshallen, sjekk inn og lever bagasje, rett gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate. Så slipper dere å sitte halve natta på Gardermoen og vente. Husk at det ikke er noe særlig med stoler i avgangshallen der, bortsett fra på serveringsstedene.

Anonymkode: df6b9...78e

Dummeste forslaget jeg har lest. Man kan ikke alltid ta for gitt at alt funker som det skal. Hva om det er feil med bagdrop? Kø i security? Stans/forsinkelser i togtrafikken? Kan nevne 30 andre gode grunner til at det er lurt å beregne god tid. Å blingse på at alt går sømllst når man har kun tida og veien er ikke særlig lurt. 

Anonymkode: 6ade1...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste forslaget jeg har lest. Man kan ikke alltid ta for gitt at alt funker som det skal. Hva om det er feil med bagdrop? Kø i security? Stans/forsinkelser i togtrafikken? Kan nevne 30 andre gode grunner til at det er lurt å beregne god tid. Å blingse på at alt går sømllst når man har kun tida og veien er ikke særlig lurt. 

Anonymkode: 6ade1...3eb

Snakk om å krisemaksimere...🙄 For det første er Flytoget effektive med å komme opp med alternative løsninger (som regel taxi) ved forsinkelser og på den tiden av døgnet er det ikke kø. For det andre er det aldri kø i sikkerhetskontrollen så tidlig på morgenen. Og er det problemer med bag-drop fikser nok flyselskapet det så lenge man er der før siste frist. Men for all de, kos dere på gulvet eller en hard benk mens dere venter på morgnenen. 

Anonymkode: df6b9...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye ut av et spørsmål om hva som er åpent og ikke.... 

Anonymkode: 8b474...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å krisemaksimere...🙄 For det første er Flytoget effektive med å komme opp med alternative løsninger (som regel taxi) ved forsinkelser og på den tiden av døgnet er det ikke kø. For det andre er det aldri kø i sikkerhetskontrollen så tidlig på morgenen. Og er det problemer med bag-drop fikser nok flyselskapet det så lenge man er der før siste frist. Men for all de, kos dere på gulvet eller en hard benk mens dere venter på morgnenen. 

Anonymkode: df6b9...78e

Det er tull at de ikke er kø i sikkerhetskontrollen på denne tiden, opplevd flere ganger at det er kø når jeg skal fly ut fra rundt 06-07. Hadde aldri satset på første flytog. Skal ikke mer enn signalfeil til noen minutter så er løpet kjørt. Da taper ts mest sannsynlig hele billetten sin. Kjenner flere som har dratt opp med siste flytog/buss når de har tidlig fly og det ikke er transport. Selv bor jeg gratis på flyplasshotell på Gardermoen, ellers har jeg også familie i nærheten, men hotellene som ligger i gåavstand har en ganske høy pris stort sett hele året og det kan være sure penger kun for å sove noen få timer. 

Anonymkode: 62d7a...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...