Gå til innhold

Er noe åpent på Gardemoen på natta?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flyet vårt går 6.00 på morgningen, og jeg er avhengig av kollektivtrafikk. Toget vårt kommer på Gardemoen ca 1.00 på natta. Og vi bør jo være der fra 4.00. Og ser ikke poenget med å sjekke inn på hotell for bare 3 timer. Men er det noen restauranter eller noe sånt åpent på natta?

Anonymkode: 0ab48...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av stedene åpner rundt 05, men er usikker på om det er noe døgnåpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7/11 er døgnåpent. Narvesen og et par steder til åpner 04. Og så andre plasser fra 05,06 osv. 

Anonymkode: 1b1a1...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sosialt skrev:

Har du hørt noe som heter Hotell? Ja? Her kan du sove.

Har du hørt om å lese den opprinnelige posten? Står jo "Og ser ikke poenget med å sjekke inn på hotell for bare 3 timer." Les.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er døgnåpent er 7/11 i ankomsthallen. Om flyet går klokka 6 på morgenen hadde jeg faktisk valgt å bo på hotell den natta. Altså å komme til Gardermoen på ettermiddag/tidlig kveld dagen før og få noe timers søvn, 

Anonymkode: df6b9...78e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Sosialt skrev:

Har du hørt noe som heter Hotell? Ja? Her kan du sove.

Sjekker du seriøst inn på hotell for 3 timer?

Linker du meg luksusfellen-episoden du var med på?

Anonymkode: df48c...d14

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sosialt skrev:

Har du hørt noe som heter Hotell?

Nei, hvor ligger det? For det er selvsagt ikke hotell med liten h du mener?

Anonymkode: 8b402...67b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg tatt hotell. Tatt toget inn tidligere på kvelden og lagt meg tidlig. 

Anonymkode: 3de68...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri brukt penger på ei natt på hotell på en flyplass når jeg kunne ha dratt inn på natta og ventet noen få timer. For meg er det mye penger å bruke «unødvendig». Hadde heller prøvd å få et par timers søvn tidligere på kvelden. Så for meg hadde det blitt venting og medbrakt niste. 

Anonymkode: 1b1a1...3b9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri brukt penger på ei natt på hotell på en flyplass når jeg kunne ha dratt inn på natta og ventet noen få timer. For meg er det mye penger å bruke «unødvendig». Hadde heller prøvd å få et par timers søvn tidligere på kvelden. Så for meg hadde det blitt venting og medbrakt niste. 

Anonymkode: 1b1a1...3b9

Det er skikkelig vonde stoler på Gardermoen dessverre. For min del hadde de to neste dagene blitt ødelagt av for lite søvn.

men ja TS, er vel best å ha med niste :) 

Anonymkode: 3de68...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge deg til å sove på en benk noen timer. Har gjort det selv. Med kofferten som støtte. 

Anonymkode: cb993...4ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke snakk om bare venting  fra kl. 01-04, men snakk om først togtur, deretter venting til 06, og til slutt en flytur.

Dersom flyturen er maks 3-4 timer, hadde jeg pakket med meg en deilig niste, og funnet meg en plass for natten.

Dersom jeg visste at jeg skulle ut på en lengre flytur, hadde jeg begynt å føle på at kroppen min ikke ville fått mye hvile, og ferien ville for min del fått en litt for tøff start. Da hadde jeg heller ankommet Gardermoen tidligere, og tatt inn på hotell. 

 

Anonymkode: dd185...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må dere være der to timer før? Om dere skal reise med SAS eller Norwegian innenfor Europa holder det å sjekke inn og levere bagasjen senest 45 minutter før avgang, er det innlands eller innenfor Norden er siste frist 30 minutter før avgang. Sjekke inn kan dere forresten gjøre på nettet/i appen kvelden før. 

Da holder det å ta det første Flytoget som ankommer Gardermoen klokka 5:02. Bare gå rett opp i avgangshallen, sjekk inn og lever bagasje, rett gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate. Så slipper dere å sitte halve natta på Gardermoen og vente. Husk at det ikke er noe særlig med stoler i avgangshallen der, bortsett fra på serveringsstedene.

Anonymkode: df6b9...78e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å være på Gardermoen på natten :) Anbefaler å være nede i ankomst, der er det stille og rolig, og flere områder man kan trekke seg litt vekk også. Nede bak VY og ved 7/11 er det også et område som har belegg på gulvet, så her er det også mer behagelig å sitte rett på gulvet. Her venter mange sent på kvelden/natten.  Om ikke er det også enkelte området helt inne ved British Airways sitt område (innerst der Norwegian holder til) oppe. Samt at jeg mener å huske at det er hvilestoler helt borte ved ankomst international. OSL er døgnåpen, men det vil ikke si at alt er åpent, men du vil ikke bli forvist fra området :) 7/11 og Point har åpent døgnet rundt, WB Samson åpner i 5 tiden, og de andre mellom 5 og 6. Etter sikkerhetskontrollen så åpner det meste først i 6 tiden, noe som man bør huske på om man har tenkt å spise noe, så er det greit å ha gjort dette før sikkerhetskontrollen om man ikke har med seg noe, eller ikke tar dette på flyet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekker du seriøst inn på hotell for 3 timer?

Linker du meg luksusfellen-episoden du var med på?

Anonymkode: df48c...d14

Hvordan vet du at jeg var programleder på Luksusfellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor må dere være der to timer før? Om dere skal reise med SAS eller Norwegian innenfor Europa holder det å sjekke inn og levere bagasjen senest 45 minutter før avgang, er det innlands eller innenfor Norden er siste frist 30 minutter før avgang. Sjekke inn kan dere forresten gjøre på nettet/i appen kvelden før. 

Da holder det å ta det første Flytoget som ankommer Gardermoen klokka 5:02. Bare gå rett opp i avgangshallen, sjekk inn og lever bagasje, rett gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate. Så slipper dere å sitte halve natta på Gardermoen og vente. Husk at det ikke er noe særlig med stoler i avgangshallen der, bortsett fra på serveringsstedene.

Anonymkode: df6b9...78e

Støtter denne. Og klokka 5 på morgenen er det umulig kø i sikkerhetskontrollen, så om man sjekker inn bagasje og går rett dit så har du fortsatt god tid :)

Anonymkode: 3abf7...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere være der to timer før? Om dere skal reise med SAS eller Norwegian innenfor Europa holder det å sjekke inn og levere bagasjen senest 45 minutter før avgang, er det innlands eller innenfor Norden er siste frist 30 minutter før avgang. Sjekke inn kan dere forresten gjøre på nettet/i appen kvelden før. 

Da holder det å ta det første Flytoget som ankommer Gardermoen klokka 5:02. Bare gå rett opp i avgangshallen, sjekk inn og lever bagasje, rett gjennom sikkerhetskontrollen og rett til gate. Så slipper dere å sitte halve natta på Gardermoen og vente. Husk at det ikke er noe særlig med stoler i avgangshallen der, bortsett fra på serveringsstedene.

Anonymkode: df6b9...78e

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter denne. Og klokka 5 på morgenen er det umulig kø i sikkerhetskontrollen, så om man sjekker inn bagasje og går rett dit så har du fortsatt god tid :)

Anonymkode: 3abf7...cb2

Er jo ikke sikkert at dette toget de ankommer Oslo lufthavn med, nødvendigvis er Flytoget fra Oslo, ikke sant? Kanskje de kommer med toget fra Bergen, som kommer inn 00:47? Da er det ikke bare bare å ta Flytoget kl. 05, eller?

Anonymkode: dd185...73f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv ville jeg tatt hotell. Tatt toget inn tidligere på kvelden og lagt meg tidlig. 

Anonymkode: 3de68...ece

Jeg ville også gjort dette. Har selv overnatta på OSL slik du planlegger, TS, og det gjør jeg aldri igjen. Som en annen skriver, du skal ikke bare være tre timer på flyplassen. Du skal ta tog dit, være der, ta fly til et annet land, komme deg videre til hotellet (?) etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matpakke og ikke gå opp før du må. Jeg reiser på dagsturer til oslo med minstemann fordi han har time på et sykehus der 4 ganger i året. Vi vet aldri sikkert om timeavtalen varer i 20 min eller 1,5 time så beregner alltid en time og to ekstra. Sitter nede på lekeplassen på der myke ( men gravskitne) gulvet til vi må gå gjennom sikkerhetskontrollen. Som voksen som reiser uten barn hadde jeg glatt tatt 4 timer der fremfor å stresse med hotell

Anonymkode: 31b23...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...