Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre


Gjest chiki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Coronaviruset
På 15.4.2020 den 10.37, fruaasen skrev:

Tenk og få 7000 i barnetrygd 🎉

Du får få 7 barn du også, hvis du er sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Coronaviruset skrev:

Du får få 7 barn du også, hvis du er sjalu.

Og du kan få corona hvis du vil ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2020 den 10.37, fruaasen skrev:

Tenk og få 7000 i barnetrygd 🎉

Ja, tenk det....like mye per barn som de som har en eller to....eller tolv...👍 Om man har ett barn og tenker å bruke barnetrygda på nye vintersko og vinterdress, så kommer man like langt med pengene om man har sju barn som alle trenger nye vintersko og vinterdress...

Så det å få 7000 i barnetrygd, med 7 barn, er ikke en større fest enn å få 1000 når man har ett barn.

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Ja, tenk det....like mye per barn som de som har en eller to....eller tolv...👍 Om man har ett barn og tenker å bruke barnetrygda på nye vintersko og vinterdress, så kommer man like langt med pengene om man har sju barn som alle trenger nye vintersko og vinterdress...

Så det å få 7000 i barnetrygd, med 7 barn, er ikke en større fest enn å få 1000 når man har ett barn.

 

Nei sier du det 🤔🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, fruaasen skrev:

Nei sier du det 🤔🤪

Ja....når du skriver det som om det er en fest å få 7000 i barnetrygd så...😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, ~Capricorn~ skrev:

Ja....når du skriver det som om det er en fest å få 7000 i barnetrygd så...😉

Herregud, ta med deg den sure tonen din en annen plass 😊 sko er dyrere for meg enn henne, for å ha det sagt. Ca 50% faktisk 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petra35
10 minutter siden, fruaasen skrev:

Herregud, ta med deg den sure tonen din en annen plass 😊 sko er dyrere for meg enn henne, for å ha det sagt. Ca 50% faktisk 😆

Kunne du tenkt deg 7 barn selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fruaasen skrev:

Herregud, ta med deg den sure tonen din en annen plass 😊 sko er dyrere for meg enn henne, for å ha det sagt. Ca 50% faktisk 😆

Sur? Klarte du ikke tolke den smileyen der --->😉

Når ble den sur??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Sur? Klarte du ikke tolke den smileyen der --->😉

Når ble den sur??

I rett kontekst er den passiv aggressiv og senderen kan tillate seg å komme med mye krast men gjemmer seg bak smileyen med at det er jo ikke såååå alvorlig ment da.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...SUR har jeg ihvertfall ikke vært. Ikke var det ment krasst heller. Men må jo si jeg reagerer på folk som må kommentere hva andre får i barnetrygd (og slenger på en 🎉...som om det er en fest å få 7000...som egentlig bare er det samme som alle andre får..pr.barn) Som om folk får mange barn bare for å få mye barnetrygd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Jaja...SUR har jeg ihvertfall ikke vært. Ikke var det ment krasst heller. Men må jo si jeg reagerer på folk som må kommentere hva andre får i barnetrygd (og slenger på en 🎉...som om det er en fest å få 7000...som egentlig bare er det samme som alle andre får..pr.barn) Som om folk får mange barn bare for å få mye barnetrygd. 

Enig der, unger koster mye mer enn barnetrygden og det er nok uavhengig av om du har en eller syv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Jaja...SUR har jeg ihvertfall ikke vært. Ikke var det ment krasst heller. Men må jo si jeg reagerer på folk som må kommentere hva andre får i barnetrygd (og slenger på en 🎉...som om det er en fest å få 7000...som egentlig bare er det samme som alle andre får..pr.barn) Som om folk får mange barn bare for å få mye barnetrygd. 

Ja det er mye rart man skal bruke energien på. De er hverken drittslenging, ryktespredning, personangrep eller noe som helst ufint. En enkel kommentar på at det er en stor sum ift min 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, fruaasen skrev:

Ja det er mye rart man skal bruke energien på. De er hverken drittslenging, ryktespredning, personangrep eller noe som helst ufint. En enkel kommentar på at det er en stor sum ift min 😂

Alle får det samme da...pr.barn....Så de får ikke en større sum enn deg. 7 barn koster f.eks mer enn 2 barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Alle får det samme da...pr.barn....Så de får ikke en større sum enn deg. 7 barn koster f.eks mer enn 2 barn.

Herregud, JEG VET DET 😆. Du må ha lite og bedrive tiden med som orker og kvervulere på så teit ting. Poenget var ikke at hun hadde mer enn alle andre men at det må være rart å få så stor sum i barnetrygd. ferdig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fruaasen skrev:

Herregud, JEG VET DET 😆. Du må ha lite og bedrive tiden med som orker og kvervulere på så teit ting. Poenget var ikke at hun hadde mer enn alle andre men at det må være rart å få så stor sum i barnetrygd. ferdig!

Trenger ikke være bekymret for at dette stjeler all energien min. Dette er jo ren avkobling. Men så har sikkert jeg og en barnetrygd du er misunnelig på. Og det føles heller ikke rart å få en stor sum - det kjennes faktisk helt greit og rettferdig ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, ~Capricorn~ skrev:

Trenger ikke være bekymret for at dette stjeler all energien min. Dette er jo ren avkobling. Men så har sikkert jeg og en barnetrygd du er misunnelig på. Og det føles heller ikke rart å få en stor sum - det kjennes faktisk helt greit og rettferdig ut.

Hadde hun betalt for klær, leker og utstyr for alle 7 istede for til prisen av 4 så😁 skal du være vanskelig å kvervulere på tull så kan jeg også. Kos deg 🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fruaasen skrev:

Hadde hun betalt for klær, leker og utstyr for alle 7 istede for til prisen av 4 så😁 skal du være vanskelig å kvervulere på tull så kan jeg også. Kos deg 🤡

De sparer nok myyye der ja, i forhold til oss "vanlige dødelige" 😝

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva hemmeligheten er nå? Det "spennende" som skal skje? Blir så irritert på at de drar det ut 😆 Hvertfall jeg som er VM i nysgjerrig 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lilletulipan skrev:

Noen som vet hva hemmeligheten er nå? Det "spennende" som skal skje? Blir så irritert på at de drar det ut 😆 Hvertfall jeg som er VM i nysgjerrig 😆

Sååå enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...