Gå til innhold

Idébank for småbarnsforeldre


Gjest chiki

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Tuppeluren skrev:

For all del, jeg hadde aldri i verden klart å tatt abort selv.. 

Så kanskje de som kritiserer faktisk skal tenke seg om og tenke at de kanskje gjør det beste ut av situasjonen som oppstod! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Crazydoglady

Er det noen som kritiserer at de beholder de uplanlagte barna og gleder seg over det? Tror folk mer stusser på at det har vært flere uplanlagte og at de blir like overasket hver gang 😂 Men bare morsomt det da, så lenge de klarer å ta seg av dem så er det jo flott med mange! 

Her har vi to uplanlagte og en tredje overraskelse. Etter det har mannen sterilisert seg slik at vi har tid og økonomi til å følge de opp. Vi er selvfølgelig like glad i alle tre barna og abort var aldri et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 11.37, Trude4 skrev:

Så kanskje de som kritiserer faktisk skal tenke seg om og tenke at de kanskje gjør det beste ut av situasjonen som oppstod! 

Det gjør de nok helt sikkert. Jeg for min del syns bare det er merkelig at de ikke har tatt høyde for at det kan skje igjen,å sikret seg at de beskytter seg.... var innom snappen å tittet da hun var gravid med siste... det var ikke så veldig mye positivt som ble sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hun ligger i senga med minstemann om morningen og mannen da sikkert som er i gang og får resten på skole/bhg... Skjønner Og søsken med alt for mye ansvar. Skjønner ikke at de har tid til flere. Er jo mye å følge opp senere i livet også. Fler enn meg som syns hun er så nasal? Burde sjekket bihulene. Irriterende tett i nesa og kjett å høre på🤣🙈 Skulle ønske de ikke måtte eksponere barn på denne måten❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun slutta å merke med reklame i det hele tatt? Lenge siden jeg har sett det stå noe om at hun reklamerer for egen butikk når hun så flittig viser frem varer. Hvordan går man frem for å melde i fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes siste blogginnlegg er interessant, for det var akkurat derfor jeg måtte slutte å følge henne. Jeg vil ikke være en del av mammapolitiet, men tok meg i å være det når jeg fulgte med på snappene hennes. Sa aldri ifra, men merket jeg ble irritert på meg selv over at jeg var så dømmende. 

Og jeg ble veldig lei av reklamen, mye av disse produktene virker helt overflødige i min verden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Støtter denne familien fullt og helt. Det virker som de har det veldig fint sammen. Vil mye heller at de velger å få syv barn, enn at flere av dere over her gjør det, og det regner jeg med de fleste oppegående mennesker, med medmenneskelighet nok til å ikke slenge dritt om andre på KG, ville vært tilbøyelig til å være enig i, all den tid barna blir påvirket av sine foreldres holdninger til andre. 

Det at dere ikke velger å leve slik selv, betyr ikke at deres liv er feil. Det er bare annerledes. 

Og jeg ser folk som eksponerer barna sine langt mer enn hva disse noen gang har gjort.

Nei, jeg hadde ikke gjort det selv (legger ikke ut identifiserbare bilder av barn på nett), men hva i all verden har dét med denne familien å gjøre? Hvis jeg skulle brukt tid og krefter på å snakke nedlatende om alle som gjorde noe annet enn meg, så hadde jeg ikke hatt tid til noe annet. 

Endret av 3141592
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk føler de har privilegiet å kritisere folk som velger annerledes enn seg selv, jeg. La nå folk bestemme antall barn selv. Og hvordan de organiserer hverdagen osv er vel vitterlig opp til dem.

Det jeg reagerer mest på i denne tråden er kommentarene om fødselsdepresjon og psykiske helse. Jeg må si selv at selv om man har hatt fødselsdepresjon så er man ikke mindre kvalifiserte til å gå gjennom flere svangerskap, det kan jeg skrive under på. Skjerpings, damer. Vi må heller si kudos til Nina som velger å dele og normalisere det, OG velge flere barn etterpå uavhengig om man har 3 eller 7 kids. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 11.37, Trude4 skrev:

Så kanskje de som kritiserer faktisk skal tenke seg om og tenke at de kanskje gjør det beste ut av situasjonen som oppstod! 

Rart at en så viktig situasjon kan oppstå igjen og igjen... Da har de ikke gjort nok på forhånd til å forhindre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne få 12 barn for min del, det bryr meg svært lite! Jeg synes det er nok å skulle følge mine to på treninger, kamper, skoleaktiviteter, vennebesøk etc. 
Men jeg og min mann tjener iallefall penger til livets opphold selv, ingen av våre barn jobber på sosiale medier.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte henne fordi hun virker som ei med integritet og reflektert. Som har fått meg til å gi litt mer f i hva andre tenker om meg osv

Slutta å følge fordi jeg ble så lei av all reklamen og dårlig merking.

Gjentagende reklame i ettertid av samme produkter, men da ingen merking.

Det viser 1-3 bilder/filming før det dukker opp at det er reklame/spons. 

Og hun virker bare falsk og overentusiastisk på lik linje med AR o.l når hun snakker om produktene.. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Har fulgt henne lenge, men en god stund nå så har jeg følt at dette ikke gir meg noen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, muffins81 skrev:

Har fulgt henne lenge, men en god stund nå så har jeg følt at dette ikke gir meg noen ting. 

Det har vell vært en god del ekstra for henne den siste tiden.  Så da er det kanskje ikke så rart det blir litt mindre av hva hun vanligvis snapper og blogger om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, fruaasen skrev:

Tenk og få 7000 i barnetrygd 🎉

Det får man altså ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Orly skrev:

Det får man altså ikke

Nei det er vell nermere 8000 nå når takstene gikk opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...