Gå til innhold

Er dette kakebordet ok i dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ville jeg ikke stilt så mange krav om det var andre som bakte, men tenkt at de kunne bake det de ville eller er gode på. Men jeg syns flere av kakene virker litt like, og ville hatt behov for å gjøre det hele litt friskere og mer sommerlig. Jeg ville f.eks. enten hatt gulrotkake eller eplekake, ikke begge deler, hvertfall ikke til en dåp om våren eller sommeren. Men heller satset på noen friske kaker med en del frukt og bær eller med en frisk krem. Nøttebunn (gjerne med en del pistasjnøtter), sitronkrem/lemon curd og bringebær eller andre bær på toppen er veldig enkelt og friskt. Eller en sitronpai. Og så ville jeg laget en rund sjokoladekake i stedet for langpanne. Det er mer fest, og man kan pynte den med glasur og f.eks. moreller med stilk, om det er i sesong. Fint med litt høyde på noen av kakene, syns jeg. Dvs variasjon også utseendemessig, og ikke at alle kakene ser beige ut... 

Men ellers er jeg enig i at det er mye kaker, og at man kan droppe noe, selv om jeg har familie med tradisjon for store kakebord. Mens jeg samtidig må le litt av de som skriver at to kaker holder, de må være både østlendinger og småspiste. Eller, rettere, ikke se poenget med variasjon. Jeg liker å lage et stort kakebord med forskjellige typer kaker for at man skal kunne velge forskjellige kaker, spise litt av hvert, ikke for at de skal spise seg mette eller at alle kakene skal spises opp. Kaker kan fryses, og så har man veldig enkel servering til venninnebesøk e.l. dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh er så fint når det er mere å velge mellom enn en kjedelig sjokoladekake og bløtkake (Sorry er lei av sjokoladekake hahah) er bedre med for mye kake enn for lite! Jeg selv liker å kunne forsyne meg med flere kaker samtidig og det gjør egentlig alle jeg har hatt som gjester i konfirmasjon, dåp, bryllup osv. Har selvfølgelig blitt endel rester, men gud kor fint det er å kunne spise kake til dessert i noen dager, invitere venner på kakebesøk osv. Er jo sikkert noen som vil komme på babybesøk og iogmed dette er en dåp❤️ ha en fin dag og gratulere❤️

Anonymkode: 73aac...140

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut for meg. Jeg lager også alltid for mye så folk skal ha litt å velge i. Heller for mye enn for lite😉 støtter forslaget over om noe salt, små skåler med popcorn, nøtter, chips, folk kan bli litt småsultne på annet enn søtt om selskapet varer en stund etter maten. Mulig jeg har oversett det, leste ikke hele tråden, men jeg synes suksessterte er helt obligatorisk på alle festbord, og alltid en av de første kakene om forsvinner😋

Anonymkode: 58cf6...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ispinner til små barn er alltid en vinner, enkelt og greit. Lurt å ha to varianter som vanilje og saftis. 

Anonymkode: 30be0...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2019 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Wow, jeg visste ikke at enkelte kaker kun kan spises en spesifikk sesong! Latterligste på lenge.

Anonymkode: 83889...4aa

Det var min mening..... Jeg assosierer iallefall gulrotkake og eplekake med høst og vinter, og jeg tror nok ikke jeg er alene om det. Så klart kan man spise den kaken man vil når som helst, men jeg hadde iallefall ikke servert den type kaker på våren... Fordi det blir det samme som å servere varm, tykk lapskaus på en glovarm sommerdag. Det passer liksom ikke helt inn. 

Din kommentar er det "latterligste" på lenge. 

Anonymkode: 00cd7...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...