Gå til innhold

Er dette kakebordet ok i dåp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og HEEEEEELT unødvendig.  

Anonymkode: 50194...a73

Du har allerede sagt det, og ts har svart deg. Det er da ikke du som skal hverken bake eller betfale for disse kakene, så hvis de vil ha mye kaker og stor variasjon er det da ikke ditt problem. 

Anonymkode: 0b5b9...0bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Variasjon 😊 noe for enhver smak.

Ts

Anonymkode: b0ee1...b64

Det er pent av deg å tenke sånn :) 

Da kan jo mannen ta med rester på jobben første arbeidsdag etter dåpen? Det blir sikkert kollegene hans glade for :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at noen steder på landet er det (av en eller anen grunn) status å servere massevis av kaker, så det er sikkert derfor TS spør om det er "nok" - ja, TS, det er mer enn nok. Om det er "nok" på den måten at naboene dine oier seg over mengden kaker, det er det umulig for oss å vite. 

Anonymkode: a23ad...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lille-pus skrev:

Det er pent av deg å tenke sånn :) 

Da kan jo mannen ta med rester på jobben første arbeidsdag etter dåpen? Det blir sikkert kollegene hans glade for :) 

Ja det kan han. Tenkte også invitere barselgruppen her dagen etterpå. I tillegg til å sende med gjestene(de som ønsker det)

Ts

Anonymkode: b0ee1...b64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at noen steder på landet er det (av en eller anen grunn) status å servere massevis av kaker, så det er sikkert derfor TS spør om det er "nok" - ja, TS, det er mer enn nok. Om det er "nok" på den måten at naboene dine oier seg over mengden kaker, det er det umulig for oss å vite. 

Anonymkode: a23ad...f6e

Vi bor ikke på landet 😂 handler ikke om status eller at noen skal oie seg over dette. Saken er at mange har tilbudt seg å bake så derfor blir det mye. 

Ts

Anonymkode: b0ee1...b64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn nok og masse godt ! Som flere her skriver ville jeg kanskje droppet bløtkake hvis det er en dåpskake også (gjetter på at det er en sånn med kremfyll av noe slag og marsipanlokk) Ville også droppet å ha både boller og hvetekringle. Kanskje beholde bollene iom at det er såpass mange barn .

Tid og jobb spart ville jeg tenkt ;) 

Også ville jeg satt frem en bolle med jordbær (til isen) 

Lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at noen steder på landet er det (av en eller anen grunn) status å servere massevis av kaker, så det er sikkert derfor TS spør om det er "nok" - ja, TS, det er mer enn nok. Om det er "nok" på den måten at naboene dine oier seg over mengden kaker, det er det umulig for oss å vite. 

Anonymkode: a23ad...f6e

 

Status med diverse hjemmebakst levert på dugnad? Nope 😂

Det er bare noe mine (og mannens) slektninger setter kjempestor pris på, luksus å ha mye godt å velge i.  

Vi er forresten fra Asker. Der ingen naboer oier seg over kaker, selv om noen hadde bestilt 15 ulike varianter fra Pascal ;)

Anonymkode: e7cee...0fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Isild skrev:

Mer enn nok og masse godt ! Som flere her skriver ville jeg kanskje droppet bløtkake hvis det er en dåpskake også (gjetter på at det er en sånn med kremfyll av noe slag og marsipanlokk) Ville også droppet å ha både boller og hvetekringle. Kanskje beholde bollene iom at det er såpass mange barn .

Tid og jobb spart ville jeg tenkt ;) 

Også ville jeg satt frem en bolle med jordbær (til isen) 

Lykke til! 

Boller og kringle er det svigermor som tar med 😂 men ser at vi fint kan droppe bløtkake ja. 

Ts

Anonymkode: b0ee1...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne komme om du får noe til overs!:P:spise:

Anonymkode: 57280...3bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville droppet bløtekake om dåpskaken er bløtekake. 

Hadde også droppet noe av det andre og endret; dåpskake, sjokoladekake (en rund med god glasur), ostekake, kanelsnurrer, pavelova, is, gulrotkake, twist og fruktfat.

Endret av MadameX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte. Det er helt vanlig i mange familier. 

Et stort kakebord med masse å velge i er noe mange setter stor pris, og det er jo en festdag. Er jo ikke slik at ting går i søpla etterpå, man sender gjerne hjem med gjestene. 

Anonymkode: e7cee...0fc

Det er ikke fpr mye, kommer fra en kakeglad familie, vi har omtrent en kake til hver i vanlige bursdagselskap . Mye av dette kan du fryse ned om det ikke spises. Lurer på hva folk er vant med når de sier skal du ha 60-70 eller 100 gjester. Det er ikke noe som er verre enn å være i selskap hvor det knapt er en kakebit til hver. 

Anonymkode: 3bf02...405

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt vanvittig mye ut. Tror du fint kan droppe både boller, gulrotkake og eplekake

Anonymkode: e197b...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man "kakebord" i dåp? Jeg er vant til at det serveres en god lunsj med et kakestykke etterpå, synes det holder i massevis.

Anonymkode: a23ad...f6e

Har aldri opplevd. Dåp blir gjerne som en konfirmasjon.

Anonymkode: a1c01...6a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at du ikke mener bryllyp? For dette var mye bare for dåp. 

Vi var 40 stykker i dåpen, og hadde ikke i nærheten av like mange kaker. Rester hadde vi også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så mye kaker? Det hadde holdt med 2. Bløtkake og sjokoladekake

Anonymkode: 2e389...4f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å ha :

sjokoladekake langpanne 

Eplekake 

Pavlova 

Ostekake 

Bløtkake

Gulrotkake

Boller

Hvetekringle

Is og gele 

Og dåpskaken 

Høres dette ok og variert ut? Noen jeg burde droppe eller bytte ut? 

Trenger tips da jeg ikke er noe kakemenneske og ikke har arrangert noe selskap før. 

Vi blir 22 voksne og 10 barn  

Anonymkode: b0ee1...b64

Det er altfor mye kaker. Du har jo kaker i flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke fpr mye, kommer fra en kakeglad familie, vi har omtrent en kake til hver i vanlige bursdagselskap . Mye av dette kan du fryse ned om det ikke spises. Lurer på hva folk er vant med når de sier skal du ha 60-70 eller 100 gjester. Det er ikke noe som er verre enn å være i selskap hvor det knapt er en kakebit til hver. 

Anonymkode: 3bf02...405

En kake til hver... i bursdager......?

Veier dere 200 kg alle mann? 

Anonymkode: 2a1ff...0c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så mye kaker? Det hadde holdt med 2. Bløtkake og sjokoladekake

Anonymkode: 2e389...4f2

Fordi jeg synes variasjon er viktig. Har fått en del gode konkrete tips her som jeg skal ta til etterretning 😊 

Ts

Anonymkode: b0ee1...b64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke synes at 6 kaker er ALT for mye til 32 gjester som nesten alle her inne mener? 😂

8 stykker * 6 kaker = 48 kakestykker. Altså 1,5 kakestykke på hver..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...