Gå til innhold

Rabiessmittet kvinne etter hundebitt


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

1 time siden, Poly skrev:

Da syns jeg det er litt rart at familien går ut med at "flere i reisefølge også ble bitt". 

Ja, de er blitt bitt, men som jeg sa, har kanskje bittet ikke gått gjennom huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, Poly said:

Det stod i ene artikkelen at flere fra reisefølge også var blitt bitt av valpen. Hvorfor ble ikke de syke?

Så vidt jeg forstod var de andre innfødte, så hvis de døde blir de bare noen få av de 60 000 utlendingene som dør av rabies hvert år. Mao. ikke noe å bry seg om for norske medier. Det er kun livene til nordmenn og utlendinger som oppholder seg i Norge som betyr noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 21.00, Kristine79 skrev:

Feil. Ikke hemoglobin, men immunglobulin. 

Ja det var det jeg mente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle sidene i denne tråden her så kan være noen har sagt dette allerede. 

Nå var jo denne personen på Filippinene og absolutt alle som bor der vet at man ikke skal ta på løs hunder i Filippinene. Det spiller ingen rolle om det er en voksen hund eller valp. Løshunder på Filippinene er veldig farlige og mange av de jager faktisk etter mennesker som kjører forbi på mopeder osv. De går til angrep og er veldig uforutsigbare. Ikke bare det men disse hundene kan ha alle slags sykdommer, ikke bare rabies. Alle gangene jeg har vært på Filippinene har jeg fått streng beskjed om å ikke komme i nærheten av løshunder. Det spiller ingen rolle om det er en valper eller ikke, for alt vi vet kan moren til valpene  angripe for å beskytte for eksempel. 

Jeg syns selvfølgelig dette er veldig trist sak og tankene går til familie og venner. Men jeg må bare si at denne personen rett og slett har vært dum og naiv i dette tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de som bor på Filippinene vet dette, har da ingen verdens ting å si. Hun var turist, og kunnskapsnivået var naturlig nok deretter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 12:46 AM, 29_j said:

Det må desverre et offer til for at folk skal lære i denne verden. Det høres og ér brutalt - men sånn er det både når det gjelder dette og trafikken. 

Hvos man skal unngå å gjøre alt som noen en eller annen gang har død av så er det ingenting igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.5.2019 den 0.46, 29_j skrev:

Det må desverre et offer til for at folk skal lære i denne verden. Det høres og ér brutalt - men sånn er det både når det gjelder dette og trafikken. 

Har du lært noe av dette?? Alle oppegående mennesker vet man må begynne behandling mot rabies med en gang dersom man bites av hund I Asia. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Optimo

Klarer ikke helt slutte å tenke på denne saken. Søkte litt rabiesvideoer på YouTube, skremmende saker. Lurer på om denne jenta gikk gjennom symptomene med "fobi" mot å drikke (spasmer i halsen / smerter ved svelging => redd for å drikke), hyperventilering av vind osv... eller om de bare dopet henne ned og lot henne sove seg til døde. Håper det siste...

Grusom sykdom.

Endret av Guile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Guile skrev (På 4.7.2019 den 22.07):

Klarer ikke helt slutte å tenke på denne saken. Søkte litt rabiesvideoer på YouTube, skremmende saker. Lurer på om denne jenta gikk gjennom symptomene med "fobi" mot å drikke (spasmer i halsen / smerter ved svelging => redd for å drikke), hyperventilering av vind osv... eller om de bare dopet henne ned og lot henne sove seg til døde. Håper det siste...

Grusom sykdom.

Håper det siste. Har sett disse videoene jeg også. Det var en video som viste barn som var rammet av rabies for mange tiår siden og redselen og fortvilelsen i øynene deres, glemmer jeg aldri. Jeg håper virkelig at de som rammes av rabies nå, blir dopet ned slik at de får en fredelig død.

Dette er en grusom sykdom og jeg ville ikke ønske den på mine verste fiender.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (52 minutter siden):

Håper det siste. Har sett disse videoene jeg også. Det var en video som viste barn som var rammet av rabies for mange tiår siden og redselen og fortvilelsen i øynene deres, glemmer jeg aldri. Jeg håper virkelig at de som rammes av rabies nå, blir dopet ned slik at de får en fredelig død.

Dette er en grusom sykdom og jeg ville ikke ønske den på mine verste fiender.

De blir lagt i koma lenge før de blir så dårlige. Heldigvis 😥

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...