Gå til innhold

HAR DU KOMBI VASK OG TØRKETROMMEL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.5.2019 den 19.42, mammamora90 skrev:

Har en fra Samsung, er superfornøyd. Det er ganske deilig å bare starte et vaske og tørkepeogram om kvelden før leggetid for så å hente ut rene og tørre klær om morgenen. 

Men må som andre nevner også rense filteret ganske ofte. 

På grunn av brannfare, skal man rense lofilteret i tørketromler etter HVER ENESTE tørk. Kan ikke tenke meg det er noen andre anbefalinger/regler for kombimaskinene.

Jeg kjenner en familie der tørketrommelen tok fyr hjemme og det begynte å brenne. Takk og lov var far hjemme og fikk ut alle ungene. Det kom full brannvesenutrykning og alt, full fyr på vaskerommet. Det var tørketrommelen som de antagelig ikke hadde husket å rense...

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Million skrev:

På grunn av brannfare, skal man rense lofilteret i tørketromler etter HVER ENESTE tørk. Kan ikke tenke meg det er noen andre anbefalinger/regler for kombimaskinene.

Jeg kjenner personlig til en familie der tørketrommelen tok fyr og det begynte å brenne. Takk og lov var far hjemme og fikk ut alle ungene. Det kom full brannvesenutrykning og alt, full fyr på vaskerommet. Det var tørketrommelen som de antagelig ikke hadde husket å rense...

Jeg vil tippe dette gjelder primært for de maskinene som har dedikert lofilter, der dette samler seg opp og blir en brannfare. I en kombimaskin uten filter, er vaskeprosessen for klærne en del av vasken av maskinen, som fjerner lo og annen skitt. Jeg antar dette er litt av grunnen til at mange kombimaskiner ikke har det tradisjonelle lofilteret.

Anonymkode: 23b37...ec3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en LG kombi med damptørking. Ingen lofilter. Litt uvant med den dampen, det blir ikke alltid helt tørt, men det sliter lite på klærne og de blir ganske krøllfrie. Veldig fornøyd. Tror den kosta 12 000 for mange år siden.

Anonymkode: dcd37...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Fordi i denne kategorien er de kun Miele har så langt klart å lage produkter som er på et bra niva. Kjøp tilgang selv til testene feks fra Tæenk eller RådRon.

Anonymkode: a6af0...915

Det holder ikke å begrunne en påstand med "bra nivå". Du må fortelle hvorfor. 

Anonymkode: 5e15b...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det holder ikke å begrunne en påstand med "bra nivå". Du må fortelle hvorfor. 

Anonymkode: 5e15b...4ff

Kan ikke se at jeg må gjør noe annet enn å varsle at skal du kjøpe en sånn maskin blir det lurt å lese nøye gjennom ordentlig grundige tester der de fleste av sånn produkter holder ikke mål. 

Anonymkode: a6af0...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner man ut om en kombimaskin har eget lofilter. Har lest gjennom flere bruksanvisninger og finner inenting. Har også lest i bruksanvsiningen til den kombimaskinen som skulle ha eget lo filter , altså den som ble nevnt i tråden her. 

Jeg chattet nettopp med elkjøp og de påstår at alle maskinene har lo filter. Men det har de vel ikke? Dritten skyldes ut med vannet.

Kan noen som har peiling vise til maskiner med eget lo filter? 

Anonymkode: 5e15b...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har gitt bort tørketrommelen. Kjøpte en luftavfukter. Den tørker tøyet som henger til tørk på vaskerommet mye raskere enn tørketrommelen! Bedre plass fikk vi og.

Anonymkode: 42581...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å kjøpt denne i dag. Vi har helt nytt bad og ville ikke ha vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre - ville rett og slett ha mere luft på badet. Denne har lo filter og er en av få maskiner som har det. Nå blir det 50 dager med testing og en kjapp retur står i vente dersom den ikke står til forventningene. 

Anonymkode: 5e15b...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har jeg vært å kjøpt denne i dag. Vi har helt nytt bad og ville ikke ha vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre - ville rett og slett ha mere luft på badet. Denne har lo filter og er en av få maskiner som har det. Nå blir det 50 dager med testing og en kjapp retur står i vente dersom den ikke står til forventningene. 

Anonymkode: 5e15b...4ff

Gratulerer med nytt.
Saftig pris selv om det er kombinert maskin.
Sist jeg kjøpte trommel var 4-5 år siden - fra bruktutsalg. Fant en lik modell jeg hadde fra før og har måttet bytte reim for et par år siden. Betalte 2200.-. Går daglig, så nå tenker jeg å lete opp en erstatning snart...noe vil jo skje og jeg har plass til å oppbevare en ekstra.
Kjøpte dyr vaskemaskin for et halvt år siden, betalte vel 8-9.000, men den går også ca daglig - kanskje 2-3 ganger pr dag i helga.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/28/2019 at 8:56 PM, AnonymBruker said:

Vi har gitt bort tørketrommelen. Kjøpte en luftavfukter. Den tørker tøyet som henger til tørk på vaskerommet mye raskere enn tørketrommelen! Bedre plass fikk vi og.

Anonymkode: 42581...df2

Det er ikke så dum ide, men du får jobben med å henge opp - i stedet for å hive tøyet fra maskin til trommel.
En fordel med kombinert som jeg ikke tenkte på er at alt går automatisk, om alle klær fra vask kan tromles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 14.5.2019 den 19.42, mammamora90 skrev:

Har en fra Samsung, er superfornøyd. Det er ganske deilig å bare starte et vaske og tørkepeogram om kvelden før leggetid for så å hente ut rene og tørre klær om morgenen. 

Men må som andre nevner også rense filteret ganske ofte. 

Hei! 

Jeg har kjøpt meg en Samsung kombimaskin. I manualen står det noe om skaptørt tøy. Men jeg klarer ikke å finne dette på programmet... Vi har sikkert ikke samme maskin, men vet du hvordan jeg kan sette på dette? Nå setter jeg på halvtime etter halvtime og må bare følge med på om det blir tørt. Ikke så praktisk 😉

Anonymkode: fa8cc...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...