Gå til innhold

Får jeg dårlig betalt som uføretrygd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig klart å få utføretrygd, og får utbetalt 470.000 kroner i året etter evig lang kamp. Føler at beløpet er utrolig lavt i forhold til hva jeg fortjener, så derfor lurte jeg på hva andre uføretrygde tjener.

Anonymkode: 883f0...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å klage da vettu

Anonymkode: 38f09...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig klart å få utføretrygd, og får utbetalt 470.000 kroner i året etter evig lang kamp. Føler at beløpet er utrolig lavt i forhold til hva jeg fortjener, så derfor lurte jeg på hva andre uføretrygde tjener.

Anonymkode: 883f0...95d

Nei, det er ikke dårlig. Hadde du millionlønn i utgangspunktet?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en tråd bare for å provosere? 

Anonymkode: ed701...f38

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok løgn og fanteri. Såvidt jeg vet er makssummen man kan motta rundt 380 000. Dersom du har 470 000 har du nok forsikringer i tillegg, men måten du fremstiller det på virker det ikke slik ut.

Anonymkode: 968ba...ec1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette tror jeg er reinspikka tøv!

Litt over 249.000 er minimum og litt over 379.000 er max uføre fra nav.

Anonymkode: ad19a...47e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wiskola skrev:

Nei, det er ikke dårlig. Hadde du millionlønn i utgangspunktet?

Jeg hadde nesten 800.000 i lønn. I beløpet har jeg tatt med utbetaling fra arbeidsgiver, da vi hadde forsikring. Forsikring gir utbetaling hvis jeg ble ufør.

Anonymkode: 883f0...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nesten 800.000 i lønn. I beløpet har jeg tatt med utbetaling fra arbeidsgiver, da vi hadde forsikring. Forsikring gir utbetaling hvis jeg ble ufør.

Anonymkode: 883f0...95d

Vel, om du hadde 800.000 ser jeg jo hvorfor halvparten kan være merkelig å venne seg til. Om du mener beløpet er for lavt er vel det en sak du må ta opp med saksbehandleren din hos Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke dårlig i det hele tatt. Mange lever på langt mindre. Her er det du som må tilpasse deg situasjonen. Men for all del, du kan prøve å klage. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe mer rettferdig med de som lever på laveste sats fordi de aldri fikk mulighet til å skaffe høyere lønn og god forsikring? Klarer ikke du å jobbe faller du ned på pengestigen, slik er det..

Anonymkode: a0fcc...547

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wiskola skrev:

Vel, om du hadde 800.000 ser jeg jo hvorfor halvparten kan være merkelig å venne seg til. Om du mener beløpet er for lavt er vel det en sak du må ta opp med saksbehandleren din hos Nav.

Virker som jeg har kommet godt ut av forsikring betalt av arbeidsgiver. Jeg lurte bare på hva andre får betalt, da jeg ikke har 66 % av lønnen utbetalt i utføretryd slik NAV beskriver på sine hjemmesider, og den er begrenset til 6G. 

Med nesten 800.000 så før jeg ha 528.000 utbetalt, istedet for 470.000. Det var derfor jeg lurte på om jeg hadde fått dårlig utbetalt.

Anonymkode: 883f0...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette provoserte meg litt må jeg innrømme. Jeg tjener ca 400.000 i året og jobber full turnus 100% innen pleie og omsorg.. 

Anonymkode: d6c70...615

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endelig klart å få utføretrygd, og får utbetalt 470.000 kroner i året etter evig lang kamp. Føler at beløpet er utrolig lavt i forhold til hva jeg fortjener, så derfor lurte jeg på hva andre uføretrygde tjener.

Anonymkode: 883f0...95d

Du kan føle så mye du vil. Du har utbetalt 470 000, det vil si at bruttobeløpet er over 500 000. Jeg synes du skulle skjemmes for i det hele tatt å spørre om noe sånt. Hva har du gjort for noe eksepsjonelt siden du mener du ikke får som fortjent? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som jeg har kommet godt ut av forsikring betalt av arbeidsgiver. Jeg lurte bare på hva andre får betalt, da jeg ikke har 66 % av lønnen utbetalt i utføretryd slik NAV beskriver på sine hjemmesider, og den er begrenset til 6G. 

Med nesten 800.000 så før jeg ha 528.000 utbetalt, istedet for 470.000. Det var derfor jeg lurte på om jeg hadde fått dårlig utbetalt.

Anonymkode: 883f0...95d

Hvordan får du 66% av 600 000 til å bli 528 000? En G er ca 100 000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan får du 66% av 600 000 til å bli 528 000? En G er ca 100 000.

800 000 * 0,66 = 528 000. Men jeg får 470 000 før skatt (bruttoinntekt).

En G er 95 300 og NAV kan betale uføretrygd inntil 6G, som er 571 800. 

Anonymkode: 883f0...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan får du 66% av 600 000 til å bli 528 000? En G er ca 100 000.

800 000 skriver hun/han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn mannen min har i året ved å jobbe i staten! Så slutt å klag. Jeg har forøvrig en uføretrygd på 262 000 i året. Skal være glad jeg har muligheten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste uføre får under 300 000, så slutt å klag. Forventer du at de kjøper tesla til deg også?

Anonymkode: efc5f...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...