Gå til innhold

Hvor mystisk er troen på seg selv/tankene ? underbevisstheten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så mange teorier på hvordan en skal få til ting i livet... Skal ramse opp alle teoriene nå, og hva jeg synes om dem og erfaringene jeg har.

Alt er tilfeldig: Jeg vet faktisk ikke? Vi kan ikke bevise det, men vi kan heller ikke motbevise det. Men om vi skal tenke slik, så kan vi like gjerne bare sette oss ned og vente til alt kommer servert, for det hjelper ikke å jobbe aldri så hardt, dersom det bare er tilfeldighetene som rår... Det kommer til deg, ufortjent eller fortjent om tilfeldighetene vil ha det dit.

Ting er forutbestemt: Dette blir litt samme greie. Man kan egentlig bare sette seg ned, for hvis det er meningen så skjer det, enten du vil eller ikke. Men, HVEM har bestemt meningen? Og med så mange mennesker vi har på jorda, hvem har kapasitet til å gjøre livsavtaler med absolutt alle? 

Underbevisstheten: Ei dame sa en gang, oppfør deg som du har mye penger og du får det. Er oppvokst i et hjem selv der vi aldri kunne velge og vrake, har nærmest måttet snu på kronen. 
Og føler meg egentlig alltid fattig. Men jeg er kjempe grådig, altså, er noe 100 kr billigere så går jeg heller for det fort. Mamma sier jeg er slitsom med dette, men til "gjengjeld" synes jeg hun ikke er noe flink økonomisk og at det er grunnen for at hun aldri har råd til ferie. 
Men om jeg oppfører meg som jeg har mye penger, kommer det mer da? For jeg ser nok ganske fattig ut, jeg har klær som er mange år gamle, i tillegg en godt brukt 6 år gammel mobil. Enkelt og greit, jeg har lært at penger ikke kommer lett, de er kjempe vanskelige å få tak i og vi er ikke frie i det hele tatt. 

Vibber: negative tiltrekker seg negativt, positive tiltrekker seg bedre ting. Men de negative er utrolig flinke til å bli trodd og trekker alltid andre ned. Og unngår noen  dem så unnskylder de hele greia med "du tør ikke høre sannheten". Jeg er veldig negativ, jeg ser fort alt jeg ikke har foran alt jeg har. Det skjer aldri noe som jeg vil. Og enda surere blir jeg. Skulle så ønske jeg kunne være litt positiv.


 

Anonymkode: 7d7cc...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...