Gå til innhold

Ikke komme i konfirmasjon, bare selskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I noen kirker/bedehus er det rett og slett for lite plass til alle når det er konfirmasjon. Jeg ble selv konfirmert på et bedehus og da var alle hjertelig velkommen. Søsteren min ble konfirmert tre år etter, men da i kirke, og der var det kun foreldre, søsken, besteforeldre og faddere. I sånne sammenhenger er det helt naturlig å kun komme i selskap. 

Synes mer at det er rart når det er plass til alle og noen ikke kommer til sermonien, samma om man er religiøs eller ei. Det er like mye konfirmasjon i selskapet som i sermonien. 

Anonymkode: b4e8e...807

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.5.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Helt greit, så lenge konfirmanten har noen der som støtter opp under selve konfirmasjonen. 

Anonymkode: 7230c...a75

Konfirmanten skal liksom gå over i de voksnes rekker, og likevel må han ha noen der som "støtter opp"? Ærlig talt!

Anonymkode: 02194...b22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kommer an på årsaken til at man dropper seremonien. Er det fordi det ikke er plass i kirken? Er det fordi man har et annet viktig ærend man ikke kommer seg unna (feks jobb)? Er det fordi man hater kirken, og ikke orker å sette en fot der - men likevel vil gjøre stas på konfirmanten? Ja, da tenker jeg at det er greit nok. Men å bare droppe å komme fordi man ikke gidder, det er rart. 

Anonymkode: a5c4f...028

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...