Gå til innhold

Utenlandske flagg på 17.mai


skrulleguri

Anbefalte innlegg

Klart man kan bruke andre flagg, det er bare hyggelig det :) Altså, det er masse norske innvandrere i både Tyrkia og Spania (og andre steder) som feirer 17. mai der, så et par flagg fra andre land i de norske togene bør da ikke være noe problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du bruker et annet lands flagg, bryr meg generelt ikke, men når du spør om hva jeg synes er mest ruktig, blir svaret som følgende;

Bruk norskt flagg, eller dropp flagg. 

Det er Landets nasjonaldag vi feirer, ikke innbyggerens «bursdag». 

Om du er «Ola Nordmann», eller ikke «typisk Ola Nordmann», født i et annet land, ikke etnisk norsk osv. har ingen ting med det å gjøre etter min mening. 

Flagg i vei med andre flagg resten av året om du ønsker. 

 

Endret av MadameX
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges nasjonaldag inneholder selvsagt ikke annet enn norske flagg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai er Norges nasjonaldag, her mener jeg kun det norske flagg skal brukes fordi det er vårt lands dag! Det blir så fullstendig feil å bruke andre flagg denne dagen, de har ingenting på Norges nasjonaldag å gjøre. Vi feirer vårt eget land, da brukes vårt flagg. :) Man kan vifte med helt andre flagg resten av året.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva folk mener om å bruke det samiske flagget. Yes/no? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skrulleguri skrev:

Nå skal vi snart feire 17. mai og jeg gleder meg til å stryke bunadsskjorta og  plastre inn føttene så jeg ikke får gnagsår. Skal spise masse pølser og is.MEN hvllket flagg skal jeg bruke? Må jeg bruke det norske flagget eller kan jeg bruke flagg fra land som noen av mine venner er  fra? Jeg har bekjente fra mange land og kan jeg bruke et utenlandsk flagg for å vise sympati?

Hva er nasjonen Norge i dag ? Hva er den i fremtiden ? Der jeg bor i Oslo øst snakker stort sett et annet språk enn norsk på bussen. Norske politikere og kvinner jobber veldig har for å utrydde det norske folket og kulturen. For meg betyr Norge lite . Jeg vil kalle meg ex norsk.

Endret av AlkoMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Wiskola skrev:

Da lurer jeg på hva folk mener om å bruke det samiske flagget. Yes/no? :)

Yes! Samene har blitt diskriminert mot alt for lenge, visst faen skal de få lov til å ha flagget sitt! Både i februar og i mai 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Hva er nasjonen Norge i dag ? Hva er den i fremtiden ? Der jeg bor i Oslo øst snakker stort sett et annet språk enn norsk på bussen. Norske politikere og kvinner jobber veldig har for å utrydde det norske folket og kulturen. For meg betyr Norge lite . Jeg vil kalle en ex norsk.

Foreslår du legger ned flaska litt jeg, altså. Ingen norske politikere jobber for "å utrydde det norske folket og kulturen". Norge er og blir et flerkulturelt land, det må man bare innfinne seg med. Er det slik at man ønsker at Norge skal gå tilbake til å være urnorsk? Da håper jeg alle er villige til å si farvel til teknologi, fastfood og kristendommen. Kulturell påvirkning har pågått i flere århundrer, bare fordi partier som FrP og lignende roper ut om en krise er det ikke så ille som folk skal ha det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bippo skrev:

Yes! Samene har blitt diskriminert mot alt for lenge, visst faen skal de få lov til å ha flagget sitt! Både i februar og i mai 😊

Ayy, takk! ❤️ Som samisk betyr utsagn som det der veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du vise dem sympati på Norges nasjonaldag? Ville du helst ha vært fra et annet land selv eller? Syns det er så merkelig tankegang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wiskola skrev:

Ayy, takk! ❤️ Som samisk betyr utsagn som det der veldig mye.

Skulle bare mangle! Vær stolt, både på 17. mai og alle andre dager 😊 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde liksom ikke falt meg inn å bruke det norske flagget i USA den 4. Juli. For meg sier det seg selv; norske flagg den 17. Mai, er da Norges nasjonaldag vi feirer :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Hadde liksom ikke falt meg inn å bruke det norske flagget i USA den 4. Juli. For meg sier det seg selv; norske flagg den 17. Mai, er da Norges nasjonaldag vi feirer :)

Som er en kristen grunnlov ? Så vidt jeg vet er det ikke en Prideparade ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Veni, vidi, vici
2 timer siden, skrulleguri skrev:

Nå skal vi snart feire 17. mai og jeg gleder meg til å stryke bunadsskjorta og  plastre inn føttene så jeg ikke får gnagsår. Skal spise masse pølser og is.MEN hvllket flagg skal jeg bruke? Må jeg bruke det norske flagget eller kan jeg bruke flagg fra land som noen av mine venner er  fra? Jeg har bekjente fra mange land og kan jeg bruke et utenlandsk flagg for å vise sympati?

At noen skal henge seg opp i hva du velger å flagge med på 17. mai synes jeg bare er rart.. 17. mai handler om at vi fikk en grunnlov, greit. Men det handler også om frihet, demokrati og nestekjærlighet. Burde det da ikke være lov å velge å bruke et svensk flagg, tysk flagg eller afghansk flagg? 

Jeg synes enkelte er for hårsåre, rett og slett. 

I dag har vi vel nasjonaliteter fra hele verden, da må man også godta at de føler en viss tilhørighet til sitt eget land, og ønsker å vise det ved å flagge med sitt eget flagg.

Det blir egentlig veldig lik diskusjon som det har vært om hijab, skal vi også gjøre det forbudt å gå i bunad? La folk gjøre hva de vil så lenge ikke det gjøres noe som er imot loven, det er min mening. 

Endret av Veni, vidi, vici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, skrulleguri skrev:

Det sier seg vel ikke selv. Derfor jeg spør jo...

Jo, det sier seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, skrulleguri skrev:

men er det lov?

 

Altså det er jo ikke ulovlig. Ser bare jævlig dumt ut...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det gjør ære på Norge at man viser mangfoldet som feirer nasjonaldagen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Ola i barnehagen har bursdag så lager man krone til Ola og ikke til Muhammed.

Når Muhammed i barnehagen har bursdag så lager man krone til Muhammed og ikke til Ola.

🙂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen
4 timer siden, bippo skrev:

Klart man kan bruke andre flagg, det er bare hyggelig det :) Altså, det er masse norske innvandrere i både Tyrkia og Spania (og andre steder) som feirer 17. mai der, så et par flagg fra andre land i de norske togene bør da ikke være noe problem. 

Norskt flagg i utlandet på 17. mai er jo noe annet enn norske flagg i et annet land på deres nasjonaldag. Syns alle bør dra fram flagget til landet sitt på landets nasjonaldag, men med mindre mange deler 17.mai som nasjonaldag syns jeg den dagen bør forholdes til det norske flagget 🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...