Gå til innhold

Utenlandske flagg på 17.mai


skrulleguri

Anbefalte innlegg

Nå skal vi snart feire 17. mai og jeg gleder meg til å stryke bunadsskjorta og  plastre inn føttene så jeg ikke får gnagsår. Skal spise masse pølser og is.MEN hvllket flagg skal jeg bruke? Må jeg bruke det norske flagget eller kan jeg bruke flagg fra land som noen av mine venner er  fra? Jeg har bekjente fra mange land og kan jeg bruke et utenlandsk flagg for å vise sympati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun norske flagg på 17. mai, sier seg vel selv... 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 Mai er Norges nasjonaldag ikke verdens flagg dag.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel ikke selv. Derfor jeg spør jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er koselig at folk går med flagg fra andre land på 17. mai.

 

Edit: Vi har jo en særegen, hyggelig og feststemt måte å feire 17. mai på, stemningen er god, alle er glade, vi klemmer og gratulerer hverandre, vi har det gøy og koser oss.

Mange fra andre land har ikke samme tradisjoner i forhold til nasjonalitet og feiring av dette, og jeg syns på alle måter det er hyggelig at alle samles, vifter med sine flagg, feirer sin nasjonalitet, om den så er norsk-norsk, eller norsk+.

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Knitalong skrev:

Tipper denne tråden er laget for å provosere. 

Jeg provoserer ikke. Jeg lurer faktisk på om jeg kan bruke flagg fra et annet land. Er jo alltid diskusjon  på f eks Facebook hvert eneste år om utlendinger som de mener skal bruke sine egne fflagg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hvilket flagg du vil 😊🇲🇿🇰🇷🇹🇻🇦🇽

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maskopi skrev:

Bruk hvilket flagg du vil 😊🇲🇿🇰🇷🇹🇻🇦🇽

men er det lov?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. Mai handler om landet Norge, og vår nasjonaldag, så du burde ta med norsk flagg. Vil du vise solidaritet med et annet land, så gjør dette ved å reise til det landet på dems nasjonaldag, og feire sammen med dem, kanskje fra sidelinjen, siden det sannsynligvis ikke er det landet du har tilknyttning evt. statsborgerskap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TrekStar skrev:

17. Mai handler om landet Norge, og vår nasjonaldag, så du burde ta med norsk flagg. Vil du vise solidaritet med et annet land, så gjør dette ved å reise til det landet på dems nasjonaldag, og feire sammen med dem, kanskje fra sidelinjen, siden det sannsynligvis ikke er det landet du har tilknyttning evt. statsborgerskap.

Da tar jeg en tur til Sverige da på 6.juni. Svenska flaggans dag og tar med svenskt flagg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da man 17 mai feirer Norges nasjonaldag, så synes jeg at kun Norsk flagg skal flagges med, men aller er hjertelig velkommne til å ta på sine etniske festplagg om de skulle føle for å vise den delen av sin kultur :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, skrulleguri skrev:

men er det lov?

 

Det er ingen lov eller regel som regulerer det, så det er lov. Selv velger jeg norsk siden det er norges nasjonaldag, men jeg mener folk selv kan velge 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, skrulleguri skrev:

Det sier seg vel ikke selv. Derfor jeg spør jo...

Jo, det er NORGES NASJONALDAG🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg syns det er koselig at folk går med flagg fra andre land på 17. mai.

 

Edit: Vi har jo en særegen, hyggelig og feststemt måte å feire 17. mai på, stemningen er god, alle er glade, vi klemmer og gratulerer hverandre, vi har det gøy og koser oss.

Mange fra andre land har ikke samme tradisjoner i forhold til nasjonalitet og feiring av dette, og jeg syns på alle måter det er hyggelig at alle samles, vifter med sine flagg, feirer sin nasjonalitet, om den så er norsk-norsk, eller norsk+.

De kan bruke sine flagg når det landet de er fra har nasjonaldag

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

nasjonaldrakt

Dag😁👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, skrulleguri said:

Da tar jeg en tur til Sverige da på 6.juni. Svenska flaggans dag og tar med svenskt flagg!

Gjør det du. Sverige og Norge var jo siamesiske tvillinger før, som ble delt i to. De er vår bror\søster, så bara flagga du. Om svenskene ikke liker at du kommer, får bli en diskusjon dem må ta over der. 😄

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar said:

De kan bruke sine flagg når det landet de er fra har nasjonaldrakt.

Nasjonaldag, mente du kanskje?

Jeg syns forøvrig folk fra andre land både kan bruke sine flagg og nasjonaldrakter, så lenge de feirer 17. mai i norsk stil, med hygge og glede og så lenge alle koser seg og er glade.

Så jeg er kanskje ikke så fordomsfri som jeg fremstår allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, skrulleguri said:

men er det lov?

 

Er det ikke det vi feirer da? At vi er frie til å gjøre det vi vil, så lenge vi ikke gjør noe som strider mot en lov, fattet av våre demokratisk valgte representanter? 

Tviler på det finnes en paragraf som sier: «med bøter eller fengsel... straffes den som holder et annet lands flagg, på 17. Mai»

Når det er sagt, jeg hadde ikke gjort det. Ser ikke noe poeng i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...