Gå til innhold

Hvordan ville du reagert om din datter ble muslim?


Gjest FatimaYasmin

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er klar over at dere anser Jesus som

en (hvilken som helst annen) profet, men koranen toner faktisk ned hele budskapet tiø Jesus. Det som handler om tilgivelse og nestekjærlighet for eksempel. Koranen gir er helt feil bilde av ham og snakker faktisk til tider «dritt» om Jesus, for å poengtere at det er Muhammed og hans budskap som er viktig, ikke Jesus. Hvis du var interessert i å lese bibelen, istedefor å ta til deg ferdig fordøyde meninger fra imamer som fraråder at man tenker selv, hadde du skjønt hva jeg mener. 

Jeg har forøvrig, som nevnt i mitt opprinnelige innlegg, forklart både at jeg har satt meg inn i fakta, og hvordan jeg har gått frem. Har du satt seg inn i alle de 3 monoteistiske religionene på samme måte? Har du som muslim lest toraen, det nye testamentet og koranen? Jeg spør siden du forventer at jeg setter meg inn i ting, istedefor at du svarer på spørsmålene jeg stiller. Hvorfor unngår du disse? Hva mener du om Sverdversene? 

Og hvis koranen baserer seg på bibelen, og Muhammed er en profet innen den samme religionen med den samme Gud, hvorfor har ingen av profetiene gått i oppfyllelse? 

Når det gjelder bibelen finnes det arkeologiske bevis for at Jesus har levd. Det finnes imidlertid ingen bevis for at Muhammed var en virkelig person.

og helt til slutt; hvis islam er en fredens religion, hvorfor er kristne en utdøende rase i muslimske land. I Norge hadde man f.ex tatt hånd om muslimer på flukt og innvilget kirkeasyl. I muslimske land slaktes de ned for fote. Forfølges og tortureres til å konvertere. Det er ikke mye nestekjærlighet slik jeg ser det. 

Jeg hater overhode ikke muslimer. Det har jeg allerede poengtert. Jeg tror muslimer er like forskjellige som alle andre mennesker. Men jeg liker ikke islam. Muslimer syns jeg synd på fordi slik jeg ser det er de hjernevasket og har åpnet sitt hjerte og virke her på jorden for djevelen. Ikke Gud. Måtte de bli svært forferdet når de oppdager hvor lurt de har blitt. 

 

Anonymkode: 14a3c...584

Hva gir deg rett til og dømme muslimer som er får fre og kjærlighet? Du burde skjerpe deg og slutte og kalle ALLE muslimer for hjernevasket osv osv jeg er selv muslim og ingen har verken hjernevasket meg eller presset meg! Og jeg må få lov til og og ha min tro uten og måtte bli stemplet umenneskelig da jeg også er ett menneske! La folk få tro på de de vil og slutt og vær så fordommsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Blessedmoom said:

Hva gir deg rett til og dømme muslimer som er får fre og kjærlighet? Du burde skjerpe deg og slutte og kalle ALLE muslimer for hjernevasket osv osv jeg er selv muslim og ingen har verken hjernevasket meg eller presset meg! Og jeg må få lov til og og ha min tro uten og måtte bli stemplet umenneskelig da jeg også er ett menneske! La folk få tro på de de vil og slutt og vær så fordommsfull.

Signerer denne!

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blessedmoom skrev:

Hva gir deg rett til og dømme muslimer som er får fre og kjærlighet? Du burde skjerpe deg og slutte og kalle ALLE muslimer for hjernevasket osv osv jeg er selv muslim og ingen har verken hjernevasket meg eller presset meg! Og jeg må få lov til og og ha min tro uten og måtte bli stemplet umenneskelig da jeg også er ett menneske! La folk få tro på de de vil og slutt og vær så fordommsfull.

Hadde muslimer faktisk vært fredfulle hadde ingen klagd. Kritikken er selvforskyldt. Hvorfor tror du ikke folk klager på andre religioner?

Anonymkode: ca254...a26

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer jo an på hva som står i religionen. 

 

Anonymkode: ca254...a26

Men oppførsel og vere måte har ingenting og si? Om disse muslimske foreldrene til barna. Som har barn som går i deres barns barnehage respekterer og er vennelig og hyggelig mot dere og ikke bryr seg om at du/dere har en annen tro og mening en dem. Så synes du fortsatt det er greit og oppføre seg umenneskelig og diskriminere de? Da håper jeg virkelig ikke barna mine eller jeg eller min man vil ferdes deg og dine! Uansett hva du mener så er jeg muslim og vil alltid vere det. Og om du ikke klarer og respektere andre mennesker bare fordi de ikke har samme meninger som deg så har du virkelig ett stort samfunns problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde muslimer faktisk vært fredfulle hadde ingen klagd. Kritikken er selvforskyldt. Hvorfor tror du ikke folk klager på andre religioner?

Anonymkode: ca254...a26

Du har store problemer med å se forkskjell på enkeltperson og grupperinger av mennesker, ser jeg.

Muslimer er fredfulle. Kristne er fredfulle. Ateister er fredfulle. De aller fleste mennesker er fredfulle.

Men det finnes noen svært få unntak i alle gruppene. Men de definerer ikke gruppen, bare seg selv.

Anonymkode: 63fed...a0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn

Men dere.. Etnisk norsk jente som skifter navn til Fatima Yasmin....

Kan man ikke være muslim og hete Reidun? Bodil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere muslimske kvinner. Er det virkelig greit for dere å være underlegen menn?

Anonymkode: d74c2...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer er fredfulle. Kristne er fredfulle. Ateister er fredfulle. De aller fleste mennesker er fredfulle.

Men det finnes noen svært få unntak i alle gruppene. Men de definerer ikke gruppen, bare seg selv.

Er mindretall absolutt, men når feks 9 prosent av befolkningen i Pakistan støtter IS, så blir det faktisk flere millioner mennesker som støtter IS i Pakistan. Hvis man ser på andre muslimske land så blir det over 100 millioner mennesker som støtter IS på verdensbasis, et mindretall, javisst, men allikevel veldig mange mennesker.  

Anonymkode: a7575...b05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde muslimer faktisk vært fredfulle hadde ingen klagd. Kritikken er selvforskyldt. Hvorfor tror du ikke folk klager på andre religioner?

Anonymkode: ca254...a26

Jeg er muslim og er for fred og kjærlighet. Og i mot radikalisering og ekstremiste rassisme fordommer arroganse ignoranse diskriminasjon mot mennesker bare fordi de har en annen mening og tro.

Så i ift dine holdninger  til muslimer og andre mennesker så er jeg svært bedre en deg jeg dømmer i hvertfall ikke ut av religionen en tilhører.

Du kjenner meg ikke og du vet ikke hvem jeg er så du har ingen rett til og kalle meg terrorist.

Endret av Blessedmoom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har store problemer med å se forkskjell på enkeltperson og grupperinger av mennesker, ser jeg.

Muslimer er fredfulle. Kristne er fredfulle. Ateister er fredfulle. De aller fleste mennesker er fredfulle.

Men det finnes noen svært få unntak i alle gruppene. Men de definerer ikke gruppen, bare seg selv.

Anonymkode: 63fed...a0a

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blessedmoom said:

Dette!

Signerer denne jeg også.

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er mindretall absolutt, men når feks 9 prosent av befolkningen i Pakistan støtter IS, så blir det faktisk flere millioner mennesker som støtter IS i Pakistan. Hvis man ser på andre muslimske land så blir det over 100 millioner mennesker som støtter IS på verdensbasis, et mindretall, javisst, men allikevel veldig mange mennesker.  

Anonymkode: a7575...b05

Men nå snakker vi jo ikke om pakistan og andre land men fredfulle kjærlige muslimer i norge. likevel fortsetter du og slenge påstand om at jeg som muslim er hjernevasket og ikke ett godt menneske osv da du ikke kjenner meg eller vet hvordan jeg er mot andre!

Her er det du som har STORE sammfunns problemer og fordommer mot personer som ikke har gjort noe noen vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har store problemer med å se forkskjell på enkeltperson og grupperinger av mennesker, ser jeg.

Muslimer er fredfulle. Kristne er fredfulle. Ateister er fredfulle. De aller fleste mennesker er fredfulle.

Men det finnes noen svært få unntak i alle gruppene. Men de definerer ikke gruppen, bare seg selv.

Anonymkode: 63fed...a0a

Signerer denne.

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har store problemer med å se forkskjell på enkeltperson og grupperinger av mennesker, ser jeg.

Muslimer er fredfulle. Kristne er fredfulle. Ateister er fredfulle. De aller fleste mennesker er fredfulle.

Men det finnes noen svært få unntak i alle gruppene. Men de definerer ikke gruppen, bare seg selv.

Anonymkode: 63fed...a0a

Nei, det har jeg ikke. Selvfølgelig finnes det fredfulle muslimer. Men det har lite å si når muslimer som gruppe kun har tilført elendighet i alle land i europa. Det kan ikke sies om noen andre religiøse grupper.

Anonymkode: ca254...a26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri kalt deg terrorist eller påstått noe som helst om deg personlig. 

Anonymkode: ca254...a26

Nei mulig det men om du leser hele denne tråden her så ser du jo ganske enkelt hvem som er fordommsfulle og ikke og kommer med diskriminering og kvalmende ord til brukere som er muslimer. har ikke sett 1 side i denne tråden hvor det står at 1 muslimsk bruker slenger kvalme og fordommsfulle sitat og kommer med personangrep til de som godter seg med kvalmende ord. likevel velger troll her inne og angripe når muslimene her inne bare ønsker og bli behandlet og respektert på lik linje som alle andre mennesker!

 

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har aldri kalt deg terrorist eller påstått noe som helst om deg personlig. 

Anonymkode: ca254...a26

Jo du sier hadde (muslimer vert fredelig)

Jeg tar det sitatet personelig fordi jeg er muslim og 1 av veldig veldig mange som praktiserer islam på fredelig og kjærlig vis og skader ingen.

Anonymkode: 24ad6...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Ninnn said:

Men dere.. Etnisk norsk jente som skifter navn til Fatima Yasmin....

Kan man ikke være muslim og hete Reidun? Bodil?

Men hva om TS ønsker og skifte navnet sitt?! Har lest hele tråden og alle sidene og det står ingen steder at hun på noen måte blir tvingt til og bytte navn.

Så du mener at hun ikke skal få lov til og bytte navnet sitt til det hun ønsker når hun selv vil?

Og prøve kritisere noen bare fordi de vil endre navnet sitt som er undertrykkende. da hun er i norge har både religionsfrihet og lov til og bytte navn uten og bli undertrykt med fordommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å lære av det som er fornuftig og leve etter det, enten det kommer fra religioner eller ikke. Sterke mennesker står alene, og gjør egne utvalg fra en meny av livserfaringer, de tar ikke på seg en religiøs uniform og legger egen fornuft til side. Det er tegn på usikkerhet, og feighet. Jeg ville tenkt at det var et latterlig og umodent påfunn, og typisk for ungdommer som søker en identitet, og ønsker å være spesielle, og ville frarådet det på det sterkeste. 

Anonymkode: 0e884...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men dere muslimske kvinner. Er det virkelig greit for dere å være underlegen menn?

Anonymkode: d74c2...f4f

Jeg er praktiserende muslim kvinne og kan bare snakke for meg selv.

Og jeg blir på ingen måte sett ned på eller behandlet dårlig av mannen min. Og ingen har presset meg til og tilhøre religionen islam og ingen har presset meg til og bruke hijab eller andre klesplagg.

Jeg har selv valgt hvordan jeg vil leve mitt liv som stolt praktiserende muslim.

 

Her i huse jobber vi sammen som ett team og respekterer hverandre uavhengi om en er mann eller kvinne.

Og behandler andre slik de selv ønsker og bli behandlet.

Vi er like mye sammen om husarbeid aktviteter med barna kjøring til bhg og henting osv osv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Blessedmoom skrev:

Men nå snakker vi jo ikke om pakistan og andre land men fredfulle kjærlige muslimer i norge. likevel fortsetter du og slenge påstand om at jeg som muslim er hjernevasket og ikke ett godt menneske osv da du ikke kjenner meg eller vet hvordan jeg er mot andre!

Her er det du som har STORE sammfunns problemer og fordommer mot personer som ikke har gjort noe noen vondt!

Så her i denne tråden snakkes det bare om muslimer i Norge? Har ikke sett det forbeholdet noe sted i denne tråden? Jeg har ikke sagt at du er hjernevasket, så akkurat det får du ta på din kappe. 

Anonymkode: a7575...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...