Gå til innhold

Jeg føler ikke underlivet blir rent med bare vann.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gynekologen min har sagt at for å ha er friskt og rent underliv holder det bare å vaske med lunkent vann. Men jeg det lukter likevel litt sur f***e etter jeg har dusjet, føler meg ikke ren. Men når jeg bruker dr. Greve forsvinner lukta helt. Andre som føler det slik? 

Anonymkode: f3068...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke BV. 

Anonymkode: f3068...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri følt meg ren med kun vann. Aldri.

Anonymkode: 9afcc...156

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal ikke bli 'helt ren'. For du skal ha de naturlige 'smøremidlene' der. Fjerner du det så er det større sjanse for sopp og andre problemer. 

Jeg blir mer enn ren nok med vann. Og det lukter som det skal. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker jeg intimsåpe, så får jeg bare sopp :rolleyes: jeg bruker kun vann og det lukter friskt. Det er anbefalt å kun bruke vann,  men bruk intimsåpe om du synes vann ikke er nok

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tåler såpe så bruker du det. Det er ikke bra eller nødvendig å vaske huden med såpe heller, men vi gjør det likevel.

Anonymkode: 91e70...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk vann til vanlig når det bare er du selv som skal se ''der nede'', ellers kan du bruke asan/intimsåpe når noe skal på gang, hehe. Ellers tror jeg det er normalt å lukte litt der nede når området ikke får puste pga truse og jeans osv.

Anonymkode: d4c7d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanlig dusjsåpe i underlivet når jeg dusjer. Og jeg har aldri soppinfeksjon eller urinveisinfeksjon. Men jeg gnir vel og merke ikke veldig mye med såpe. Vasker lett og kjapt. Så lenge du ikke merker "forstyrrelser" i underlivet er det jo bare å bruke den såpen du vil.

Anonymkode: 671ff...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt intimsåpe i over 10 år tror jeg, fordi jeg heller ikke føler meg ren nok med bare vann. Men for en stund siden opplevde jeg en dag å få skikkelig sårhet/stikkende svie der nede, det var så ubehagelig og jeg trodde først det var UVI men det ga ikke utslag på prøver, det gikk over av seg selv etter en liten uke. Så jeg tror jeg var for intens med såpa akkurat der, så etter det har jeg blitt mer forsiktig med såpa, men kommer ikke til å slutte og bruke det. Føler meg som sagt ikke ren nok uten. 

Anonymkode: 9b8f6...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk klut i tillegg, da føler du deg mye renere, og ved å fjerne gamle hudceller så fjerner man mye lukt også. Prøv det før du går over til såpe?

Anonymkode: ecc49...6b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk vaskeklut med såpe i rompa hvertfall. Og evt en intimsåpe på ytre deler rundt musa, ikke inni. 

Anonymkode: e88b1...952

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Bruker såpe utenpå, i krøllene :rolleyes: men ikke på innsiden, da blir det god lukt uten at de sarte delene blir forstyrret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bruker intimsåpe, tror ikke jeg hadde følt meg vel med kun vann. Har dog hatt sopp, så hvorvidt det er så sunt med intimsåpe er et godt spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.5.2019 den 11.47, AnonymBruker skrev:

Gynekologen min har sagt at for å ha er friskt og rent underliv holder det bare å vaske med lunkent vann. Men jeg det lukter likevel litt sur f***e etter jeg har dusjet, føler meg ikke ren. Men når jeg bruker dr. Greve forsvinner lukta helt. Andre som føler det slik? 

Anonymkode: f3068...3c6

Jeg bruker urtekram sin såpe, naturlig uten parfyme. Ellers bruker jeg andre naturlige "såper" fra england som jeg bestiller. DR.Greve er full av kjemikalier, får bare irrritasjon i skrittet og sopp infeksjon av den. 

Anonymkode: b0f00...9a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 21.05, DavinaWin skrev:

Bruker intimsåpe, tror ikke jeg hadde følt meg vel med kun vann. Har dog hatt sopp, så hvorvidt det er så sunt med intimsåpe er et godt spørsmål!

Intimsåpe er ikke bra for underlivet sånn egentlig. Er alt for mye kjemikalier tilsatt og burde ikke stå intim såpe på pakningene. Mange intimsåper inneholder like mye dritt som vanlige shampo

Anonymkode: b0f00...9a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet en del med bakteriell vaginose og noen få ganger fikk jeg sopputbrudd. Var gynekologen her også som sa til meg at jeg kun skulle bruke vann. 

Så jeg vasker kun med vann nå, og har ikke hatt problemer med bakteriell vaginose eller sopp etter det (vasket med kun vann i flere år nå). Vil si underlivet mitt er mer «renslig» nå, for nå lukter det aldri dårlig og holder seg friskt 😅 Skal sies at jeg vasker med såpe der bak.

Anonymkode: bc936...512

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke fettkjertler i underlivet, så alt av sekreter er vannløselig. Nok vann, og du blir ren.

Anonymkode: 2764a...6f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker bare med vann. Aldri hatt problemer med lukt. Vasker hver kveld før leggetid.

Anonymkode: bd9d6...980

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All hud utsondrer fettstoffer, også nedentil. Og det er områdene med slimhinner som er sårbare.

Det er individuelt hvor mye vi kan vaske med mild såpe før bakteriefloraen blir forstyrret, men en gang om dagen med mild såpe, i dusj slik at det blir skylt godt, går bra for de fleste.

En skal ikke undervurdere følelsen av og være ren, som såpevask gjør.

Anonymkode: dc16d...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Bruk vaskeklut med såpe i rompa hvertfall. Og evt en intimsåpe på ytre deler rundt musa, ikke inni. 

Anonymkode: e88b1...952

Folk vasker seg vel i rumpa med såpe?   Det er jo barnelærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...