lemoncake Skrevet 3. mai 2019 #1 Skrevet 3. mai 2019 Vurderer på om vi skulle kjøpt en dampvasker. Feks Cleanmaxx damp som jeg har sett på. Virker så fantastisk. Også skulle vi hatt noe som vi kan rengjøre teppe under salongbordet med. Så kanskje en dampvasker er bra. Noen som har en slik? Er dem bra og enkelt å bruke? Eller bare tull å kjøpe? Kan du anbefale et merke? Takknemlig for svar 😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #2 Skrevet 3. mai 2019 Jeg har dampvasker fra Nilfisk, og jeg synes for det meste den er bare tull, dessverre. Det eneste jeg synes den er ok til er å vaske gulver, men det er jo de færreste gulver som tåler det. Her vi bor nå kan jeg bare bruke den på baderomsgulvet, for i resten av huset er det parkett. Joda, dampen fjerner dritt, og det blir gullende rent, men det tar laaaaang tid! Flaten den damper om gangen er så liten, så å vaske f.eks dusjkabinettet tar ca 100 år om man ikke skal bruke masse håndkraft. Og det var jo nettopp derfor jeg kjøpte den, fordi jeg ikke er i stand til å bruke særlig håndkraft. Jeg blir utålmodig av den, og bruker heller svamp og Fix Universal på badet, kokeplate, kjøkkenvask osv. Mye mer effektivt. Bortkastede penger for min del, i hvert fall. Anonymkode: f6057...64c 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #3 Skrevet 3. mai 2019 Jeg er enig med brukeren over her til gulvbruk. Jeg bruker min til å vaske kjøkkenskap osv, funker utrolig bra til det. Kommer til å gå til innkjøp av tepperenser til vask av tepper, sofa osv. Dampvaskeren fungerer relativt dårlig til det synes jeg, den løsner opp dritten godt, men må gå over for hånd pluss henge det ut til tørk for å få vekk dritten. I det gamle huset vårt hadde vi skiferlignende fliser i ganga, der var den fantastisk! Da ble den myyyyye brukt! Anonymkode: 06f8b...115 1
lemoncake Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2019 Takk for svar! 👍 Er ikke overrasket over svarene fra dere om at det er bortkastede penger. Da var mistanken min rett. At det er tull å gå til innkjøp av en slik. Vi har parkett på hele øvre etasje unntatt bad. Kanskje en tepperenser er tingen her i stedet. 😄
lemoncake Skrevet 3. mai 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dampvasker fra Nilfisk, og jeg synes for det meste den er bare tull, dessverre. Det eneste jeg synes den er ok til er å vaske gulver, men det er jo de færreste gulver som tåler det. Her vi bor nå kan jeg bare bruke den på baderomsgulvet, for i resten av huset er det parkett. Joda, dampen fjerner dritt, og det blir gullende rent, men det tar laaaaang tid! Flaten den damper om gangen er så liten, så å vaske f.eks dusjkabinettet tar ca 100 år om man ikke skal bruke masse håndkraft. Og det var jo nettopp derfor jeg kjøpte den, fordi jeg ikke er i stand til å bruke særlig håndkraft. Jeg blir utålmodig av den, og bruker heller svamp og Fix Universal på badet, kokeplate, kjøkkenvask osv. Mye mer effektivt. Bortkastede penger for min del, i hvert fall. Anonymkode: f6057...64c Takk for svar og tips! 😊👍 Vi har et produkt her som heter 2 Clean universal. Lurer på om det er det samme som Fix universal. Glemmer nesten at jeg har det. Har vært effektivt på flekker og sånt. Kjøpte det på boligmesse. Skal ta det fram ved neste vask av badet. 😄
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2019 #6 Skrevet 3. mai 2019 4 timer siden, Jolen77 skrev: Takk for svar og tips! 😊👍 Vi har et produkt her som heter 2 Clean universal. Lurer på om det er det samme som Fix universal. Glemmer nesten at jeg har det. Har vært effektivt på flekker og sånt. Kjøpte det på boligmesse. Skal ta det fram ved neste vask av badet. 😄 Bare hyggelig! 2 Clean skal være det samme, ja. Helt genial! Jeg har forkastet så mange vaskemidler- og tips til fordel for den! Anonymkode: f6057...64c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå