Gå til innhold

Flere her som har klart å tro nok på noe til at det skjedde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, snakker vi år 2019 her nå? Folk sitter jo og skriver at de faktisk tror de har makt til å kaste forbannelser og ondskap og elendighet over andre! Ønsker de det hard nok, så skjer det liksom?

Hjelpe meg, altså.... jeg trodde ikke folk var så overtroiske og dumme lenger at de tror på sånt overtroisk tull. TILFELDIGHETER er det noe som heter! Flaks og tilfeldigheter kan noen ganger få oss til å tro det ligger noe mer i mellom der, men det gjør det altså ikke. Hjernen din funker ikke til å mane ting over andre. Den funker kun til å tenke og lære ting for deg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere hadde fått huset uansett hva dere trodde, så lenge dere ga de samme budene. Det var handlingene deres som påvirket utfallet, ikke tankene.

Anonymkode: da466...a65

Hadde vi ikke hatt tanken om å få huset, og ikke ville gi opp, hadde vi da ikke handlet deretter... 

Anonymkode: 966d3...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde vi ikke hatt tanken om å få huset, og ikke ville gi opp, hadde vi da ikke handlet deretter... 

Anonymkode: 966d3...fc4

Hva du mener er litt vagt, men det TS spør om er den overtroiske varianten av hva tro på noe kan utrette. Dere ville fått huset selv om avgjørelsene om hva dere skulle gjøre ble til ved at dere trillet terninger

Anonymkode: da466...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/5/2019 at 8:19 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke på "the secret" eller lignende teorier som sier at du får det du vil bare du vil det nok.

Tvert i mot synes jeg det er slemt å komme med slike teorier!

Tenk på en mor som har et hardt skadet barn.  Mens barnet svever mellom liv og død på sykehuset ønsker mor av hele sitt hjerte at barnet skal bli friskt igjen.  Det er ingenting annet hun kan gjøre enn å ønske, be, prøve å oppfordre barnet til å kjempe for livet,  og det gjør hun med all den overbevisning hun har.  Barnet dør!  Og da skal mor leve med skyldfølelsen at barnet døde fordi hun ikke ønsket hardt nok at det skulle leve?

På motsatt side sitter det en annen mor som også har et sykt barn.  Hun venter på at barnet skal få et nytt hjerte.  Hun føler skam og skyld for at hun håper at det skal skje i tide for å redde hennes barn, men hun vil ikke at et annet barn skal dø heller. Hun håper  og hun lengter, men hun er delt.  Hvis barnet hennes blir reddet betyr det at et annet barn har dødd.  Skal hun da sitte med skyldfølelse om at hennes barn overlevde fordi hun ønsket så sterkt at et annet barn skulle dø for å redde hennes barn?

Nei, jeg tror på hard jobbing, og en god dose flaks, ikke at vi kan påvirke universet med tankene våre. 

Anonymkode: 13724...fc0

Du har tydeligvis ikke satt det nok inn i det. Det handler ikke om å ønske seg noe.. les deg opp før du kommenterer :)

Anonymkode: 7bfc8...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har manifistert alt fra klær til barn. Jeg har også manifistert vonde opplevelser i livet mitt. 

Anonymkode: 7bfc8...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke satt det nok inn i det. Det handler ikke om å ønske seg noe.. les deg opp før du kommenterer :)

Anonymkode: 7bfc8...ba6

"The Secret" og lignende handler om å ønske seg noe så hardt at det går i oppfyllelse jo.

For eksempel hvis man ønsker seg rikdom: Man skal visualisere seg selv omgitt av penger, visualisere at man lever det livet man ønsker å leve ved hjelp av rikdommen osv, og så skal det gå i oppfyllelse. Du kan ikke ha noe tvil, du må være overbevist. 

Og går det ikke i oppfyllelse er det din egen feil fordi du ikke ønsket det hardt nok, du tvilte,  og var ikke overbevist nok.

Anonymkode: 13724...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg trodde nok på å være meg selv, uten filter, uten sminke, og jammen ble jeg ikke meg selv, til og med uten behov for å unnskylde meg.

Og jammen ble jeg ikke lykkeligere samtidig.

Anonymkode: b35fd...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en sterk tro på at jeg en dag skulle møte mitt store idol. Sjangsen var minimal, da vedkommende bodde i USA, og jeg var 14 år. Ikke var vedkommende noen veldig kjent skuespiller heller, så det var ikke lett å dra på noen tilstelninger, osv som man gjerne kan gjøre med mer kjente skuespillere. Likevel jeg dro på ferie til USA, og helt tilfeldig traff jeg på denne skuespilleren. Fikk tatt bilde sammen. Nå i voksen alder er det jo bare helt absurd, at tilfeldighetene klaffet sånn at vi var på samme sted til samme tid. Hva er sjangsen? Mulig det var min sterke tro om at jeg en dag skulle møte denne skuespilleren, som fikk det til å skje. Har lest litt om Law of attraction, igrunn ganske spennende. »What you want, is my command»

Anonymkode: 91d24...dd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2019 at 8:39 AM, AnonymBruker said:

"The Secret" og lignende handler om å ønske seg noe så hardt at det går i oppfyllelse jo.

For eksempel hvis man ønsker seg rikdom: Man skal visualisere seg selv omgitt av penger, visualisere at man lever det livet man ønsker å leve ved hjelp av rikdommen osv, og så skal det gå i oppfyllelse. Du kan ikke ha noe tvil, du må være overbevist. 

Og går det ikke i oppfyllelse er det din egen feil fordi du ikke ønsket det hardt nok, du tvilte,  og var ikke overbevist nok.

Anonymkode: 13724...fc0

Nei. Det er mer komplekst enn som så. Å ønske seg noe er ikke nok. 

Anonymkode: 7bfc8...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Har fått en følelse pp ting f ø r ddt har sjedd, men ddt er pga intuisjon. Opplevd noen "mirakler" ja.. 

Anonymkode: 205a0...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...