Gå til innhold

Når el test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte en de el tester på eBay, men de kommer ikke med annen info enn hvordan man skal ta den.

Når begynner man å teste? Jeg har svært ustabil syklus etter uttak av spiral, så jeg føler el. Kan være når som helst. Jeg er på dag 7 etter 1. Dag med mens. Skal jeg begynne å teste nå? Spiller det noen rolle når på døgnet? Når slutter jeg evt. Å teste om jeg ikke får positivt resultat? Betyr det noe om streken er nesten like sterk? Betyr det at el er på vei, eller spiller det ingen rolle? 

Anonymkode: 8a3a5...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har 28 dagers syklus er det vanlig å begynne på syklusdag 10. Du kan sikkert begynne nå når du ikke vet sykluslengde. Du slutter å teste når du er sikker på at testen har vært positiv. 

Ideelt sett tester man på ettermiddag(mellom kl 16 og 19) Testen må ha to like sterke streker eller teststrek sterkere enn kontrollstrek for å være positiv. Som oftest får man en indikasjon på at el er på vei ved at teststreken blir gradvis sterkere(men det trenger ikke være en sikker indikasjon).

Hvis du ser øverst på innleggene her finner du en samletråd for tolking av eggløsningstester, der vil du få en god pekepinn på hva en positiv test er.

Anonymkode: ab47a...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...