Gå til innhold

Kosttilskudd for å dempe sult og søtsug - er denne grei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helsekompetansen min er ikke helt på topp, så håper at det er noen her inne med kunnskap eller erfaringer :) 

Jeg prøver å småspise mindre, men synes at det er svært vanskelig. Har alltid hatt lyst til å prøve noe man kan ta som gir metthetsfølelse og som demper suget etter potegull, sjokkis og usunn mat man ikke trenger. Jeg ønsker å gå litt ned i vekt, men for å klare det må jeg få orden på småspisinga. Ser at all verdens slankepiller lover dette, men har aldri turt å kjøpe noen, siden jeg er redd for at de skal "fucke opp" den naturlige slankingen min i kroppen, som gjør at alt blir rot når jeg slutter på pillene.

I går kom jeg derimot over "Royal Burner" fra Vita Pura. Vanligvis ville jeg scrollet rett forbi, men ser at 99 % av alle kommentarene i kommentarfeltet er svært positive til produktet. Siden jeg har hatt et inntrykk av at all dette er bullshit, så ble jeg interessert når så mange gir positive tilbakemeldinger.

Bedriften skriver selv at dette er kosttilskudd, og ikke "medisiner". Det er kun et hjelpemiddel, og ikke et vidundermiddel. Det gjør at jeg tenker at det kanskje ikke roter så mye med kroppens egen forbrenning, men vet jo likevel at de er selgere. Jeg liker også at de ikke lover "gull og grønne skoger", men bare at den fjerner søtsug og bevarer metthetfølelsen lengre. 

Er ikke interessert i produkter som lover hjelp til forbrenning og alt det der - kun noe som gjør at jeg kan sitte på kontoret eller i en forelesning uten å tenke på Snickers, ostebriks og andre kaloribomber :rolleyes:

Så det jeg lurer på er om du har hørt noe om dette produktet, eller om du vet noe om ingrediensene?

Jeg legger ved linken til facebookinnlegget, sånn at dere kan se kommentarer og bedriftens svar på spørsmålene:

https://www.facebook.com/vitapuraas/posts/2101471643444166

rb-flaske.png

 

(PS: La oss holde tråden fri for KG-hat og hersketeknikker :)  Vi er ikke 50)

 

 

Anonymkode: be472...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, skruf skrev:

Jeg har ikke tro på sånne piller. Det meste er bare humbug. 

Ville heller kjøpt et glass med krom-tilskudd, det hjelper mot søtsug pga mineralet krom er med på å stabilisere blodsukkeret 

https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/vitaminer-og-mineraler/mineraler/krom/a/A5211

...Men når "alle" som har prøvd det sier at søtsuget minker, så blir man jo litt nysgjerrig?

Anonymkode: be472...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sult og sug er to forskjellige ting, og bør angripes separat. Å være sulten og å sulte er to forskjellige ting. Du tåler fint å være litt sulten. Spiser du for lite, så må du spise mer. Men selv om du spiser nok, og bra nok, kan du får søtsug. Søtsuget vil du nok alltid ha, men det blir mindre plagsomt når du fjerner det kunstige skillet mellom sunn og usunn mat. Legg merke til at du ikke har sug etter “sunn mat” og “mat du trenger”!

Ingenting roter med kroppens forbrenning. For å gå ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd. Det eneste som roter til noe, er på den ene siden vår naturlige tilbøyelighet til ønsketenkning, og på den andre siden, mange menneskers villighet til å benytte seg av den for å tjene penger.

Anonymkode: 6396b...27f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sult og sug er to forskjellige ting, og bør angripes separat. Å være sulten og å sulte er to forskjellige ting. Du tåler fint å være litt sulten. Spiser du for lite, så må du spise mer. Men selv om du spiser nok, og bra nok, kan du får søtsug. Søtsuget vil du nok alltid ha, men det blir mindre plagsomt når du fjerner det kunstige skillet mellom sunn og usunn mat. Legg merke til at du ikke har sug etter “sunn mat” og “mat du trenger”!

Ingenting roter med kroppens forbrenning. For å gå ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd. Det eneste som roter til noe, er på den ene siden vår naturlige tilbøyelighet til ønsketenkning, og på den andre siden, mange menneskers villighet til å benytte seg av den for å tjene penger.

Anonymkode: 6396b...27f

Jeg vet at jeg tåler fint å være sulten, problemet er bare at man blir mentalt svak og tyr til en sjokolade. Det burde være helt unødvendig og spise døgnet rundt, og med èn gang man kjenner et snev av sult i magen. Ofte spiser jeg uten å være sulten, bare fordi jeg er "fysen". Det er dette jeg vil unngå. For å få kaloriunderskudd, må man spise mindre drit.

Har hørt at slankepiller og dietter gjør at man tuller med kroppens naturlige forbrenning, som er årsaken til at jeg holder meg unna begge. Stemmer ikke dette? :klo: 

Anonymkode: be472...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg tåler fint å være sulten, problemet er bare at man blir mentalt svak og tyr til en sjokolade. Det burde være helt unødvendig og spise døgnet rundt, og med èn gang man kjenner et snev av sult i magen. Ofte spiser jeg uten å være sulten, bare fordi jeg er "fysen". Det er dette jeg vil unngå. For å få kaloriunderskudd, må man spise mindre drit. Anonymkode: be472...536

For å få kaloriunderskudd, må du spise mindre. Jo mer du kaller noe "drit", jo mer får du lyst på det. Du kan ikke spise sjokolade du ikke har.

Sitat

Har hørt at slankepiller og dietter gjør at man tuller med kroppens naturlige forbrenning, som er årsaken til at jeg holder meg unna begge. Stemmer ikke dette? :klo: 

Nei, det stemmer ikke. De bare virker ikke. Det finnes flere typer slankepiller og dietter, men ingen behandler det egentlige problemet - overspisingen, trøstespisingen, autopilotspisingen, spisingen på trass. Den eneste måten å "fikse" det på, er å målrettet, strengt og kjærlig, endre en rekke ting - seg selv, tanker, følelser, vaner, preferanser, omgivelser.

Anonymkode: 6396b...27f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Placebo funker det. Bare kjøp det billigste og ta tre. Placebo fungerer bedre når du tar flere piller og tar de oftere.

C-vitaminer er kanskje enda bedre, da kan du ta to hver gang du er sulten. Bare du tror på det funker det. Men det funker også selv om du ikke tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma bruket de der Royal Burner tablettene. Hun sier det funker. Jeg mener det er placebo som f. Så bare ta de du, men de funker ikke. Der finnes ingen dokumentert, seriøs forskning på at det fungerer. 

Anonymkode: f1ccf...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma bruket de der Royal Burner tablettene. Hun sier det funker. Jeg mener det er placebo som f. Så bare ta de du, men de funker ikke. Der finnes ingen dokumentert, seriøs forskning på at det fungerer. 

Anonymkode: f1ccf...9a2

Når de sjekker om noe funker tester de det opp mot placebo. Hvis det ikke funker bedre enn placebo er det ingen dokumentert effekt.

Men placebo funker. Så det er bare å velge det billigste man tror på og kjøre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...