AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #1 Skrevet 2. mai 2019 Hei. Lurer på om noen har tips. Vi fikk leid ut boligen vår uten å ha lagt ut annonse for noen år siden, gjennom felles bekjente. Dermed slapp vi alt det med å legge ut annonse, ta bilder, etc. Nå har de imidlertid sagt opp leieforholdet, og vi tør ikke satse på at jungeltelegrafen er like effektiv denne gangen. Det er snakk om en relativt høy leie (gjengs i området det gjelder), og vi vil helst få inn noen nye så raskt som mulig etter at de gamle har flyttet ut. Men hvordan er det vanlig å gjøre det bilder og visninger mens det fremdeles bor noen der? Er det vanlig å ta bilder med møblene til leietakerne? Vet jo ikke hvordan de har innredet, og jeg innbiller meg at innredning har litt å si på de bildene. Eller? Jeg har fortsatt bildene fra salgsrapporten fra da vi kjøpte boligen, men jeg regner ikke med at disse kan brukes uten videre, ettersom de ble tatt av eiendomsmegleren og det sikkert er copyright på dem eller noe. Alternativt kan vi selvfølgelig kontakte vedkommende eiendomsmegler og be om å få bruke bildene, men jeg tipper at det koster penger/avhenger av om vi vil bruke dem til andre deler av leieforholdet også. Og det er det kanskje verdt, sånn generelt sett? Hva ville dere ha gjort i denne situasjonen for å raskt få inn nye leietakere? Takk for innspill. Anonymkode: 11131...e7d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #2 Skrevet 2. mai 2019 hvordan er det vanlig å gjøre det med bilder* Anonymkode: 11131...e7d
_popcorn_ Skrevet 2. mai 2019 #3 Skrevet 2. mai 2019 Det er ikke uvanlig at det legges ut bilder hvor tidligere leietaker sine møbler er med. Det er ikke like store "krav" til bilder på utleieannonser som på salg! Bare pass på at det er ryddig på bildene, men trenger ikke fjerne alt av personlige ting som man gjør ved salg. Har sett en del utleieannonser hvor det er bilder med tårn av skitten oppvask på benkene, overfylte søppelbøtter, uoppredd seng, klesvask til tørk i stue og slikt, det er ikke spesielt heldig. Men at det er personlige ting som pc, tepper på gulv, pynteting i hyller/på vegg, sko i gangen og slikt er ikke så farlig. Samme med visning, sørg for at det er ryddig og rent, men det trenger ikke være nedskrubbet og stylet som ved salgsvisning. Men se også godt på "ønskes leid" på finn, da kan du plukke ut selv de leietakerne du synes virker passende. Mange utleiere spesielt i ettertraktede strøk opplever bli fullstendig nedringt av potensielle leietakere. Siste husverten jeg hadde hadde opplevd å få 20-30 hendvendelser daglig etter dem la ut annonse, så dem valgte fjerne annonsen og heller kontakte de som la ut "ønsket leid". 2
ekkoet Skrevet 2. mai 2019 #4 Skrevet 2. mai 2019 Jeg er enig med den over, kan være greit med møbler på bildene, da ser man lettere hvordan det blir. Forhåpentligvis er det noenlunde praktisk og ryddig innredet, hvis ikke kan du jo gjerne ta en prat med beboer nå og forklare situasjonen. Ang rettigheter til bilder, da vi kjøpte hytte likte vi bildene i prospektet så godt at vi ba om å få dem i fullformat. Vi fikk til svar at disse var selgers eiendom (siden det var selger som hadde hyret fotografen). Megler spurte selger om det var greit at vi fikk disse, det var det selvfølgelig, så da ble de oversendt til oss. Tenker at dette ikke bør være problematisk, du kan ev, høre med selger om det er greit.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #5 Skrevet 2. mai 2019 Husk å ta bilder når de som leier nå har flyttet ut! Så har dere til neste gang. Spør i god tid om dere kan komme og ta litt bilder, eller om leieboerne har/kan ta litt bilder. Jeg synes det ser så lite bra ut med tørkestativ i stua, tannkremspruteflekker på speil, at det ser stappfullt ut oppå kjøkkenskap f.eks. Menså lenge det ikke er totalt svinesti, så er det ikke såå nøye hvordan bildene ser ut når leiligheten er bebodd. Bryr meg egentlig lite om møbler osv. Man vil jo helst se for seg egne møbler der. Si ifra til leieboerne at dere ønsker at nye flytter inn fort, og at de må regne med visninger mens de fortsatt bor der. Si ifra i god tid, så de rekker å shine litt/slipper stress. Lurt av dere å be om referanser og god info om evt. nye leietakere, så dere kan luke ut folk som sannsynligvis ikke skal bo der. Ikke kult å måtte ha maange visninger. Anonymkode: fa7d3...f8d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #6 Skrevet 2. mai 2019 10 timer siden, _popcorn_ skrev: Men se også godt på "ønskes leid" på finn, da kan du plukke ut selv de leietakerne du synes virker passende. Mange utleiere spesielt i ettertraktede strøk opplever bli fullstendig nedringt av potensielle leietakere. Siste husverten jeg hadde hadde opplevd å få 20-30 hendvendelser daglig etter dem la ut annonse, så dem valgte fjerne annonsen og heller kontakte de som la ut "ønsket leid". Beste tipset!! Det var sånn jeg fikk leie sist. Da kan de du plukker ut komme og se leiligheten istedet for at du sender bilder og. Men de fleste ønsker nok bilder først Anonymkode: fa7d3...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå