Gå til innhold

Intens og nærgående/«innpåsliten» katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår er veldig søt og koselig, men svært intens og pågående. Altså ved at hun alltid kommer når noen setter elller legger seg ned. Da kommer hun helt opp til ansiktet, gir seg ikke og kjemper seg fram. Så gjør hun som hundene og tar potene og strekker dem og maser om kos. Ikke en gang i halvtimen liksom, men en gang hvert 30 sekund. Og hun ligger jo helt klin oppi ansiktet, DVs det blir jo ganske tungt og upraktisk. Hun har jo klør så det er ikke særlig koselig å få i ansiktet eller på brystet. Noen som har opplevd lignende og kan dette løses på noe vis? 

Anonymkode: beafe...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi katten til noen som setter pris på dens hengivenhet. 

Anonymkode: 3b271...83a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gi katten til noen som setter pris på dens hengivenhet. 

Anonymkode: 3b271...83a

Oh looord. Spar deg

Anonymkode: 9ac11...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett katten ned når den blir intens, da vil den forstå til slutt at den oppførselen ikke fører med seg noe. Gi heller kos når den ikke er intens (ligger rolig på fanget etc)

Anonymkode: 9ac11...bc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gi katten til noen som setter pris på dens hengivenhet. 

Anonymkode: 3b271...83a

Stått opp med feil fot? Det gjør vi jo åpenbart, men det er relativt utfordrende å bli klort i ansiktet når hun vil at vi skal stryke henne.

Anonymkode: beafe...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest intense adferden burde ignoreres. Sett katten ned, og ikke gi henne nevneverdig oppmerksomhet før hun oppfører seg roligere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ti10

Hvor gammel er den? Og har den alltid vært sånn? Hvis den har endret oppførsel, kan det være greit å få en sjekk hos veterinær. Ellers kan det hjelpe å få en katt til, slik at den har andre å kommunisere med. Jeg har hatt både en og to katter, og når jeg har hatt bare en katt, har den som regel vært mer innpåsliten og kontaktsøkende enn når jeg har to. Da virker det som at behovet for menneskekontakt ikke er like stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ti10 skrev:

Hvor gammel er den? Og har den alltid vært sånn? Hvis den har endret oppførsel, kan det være greit å få en sjekk hos veterinær. Ellers kan det hjelpe å få en katt til, slik at den har andre å kommunisere med. Jeg har hatt både en og to katter, og når jeg har hatt bare en katt, har den som regel vært mer innpåsliten og kontaktsøkende enn når jeg har to. Da virker det som at behovet for menneskekontakt ikke er like stort.

9 år, alltid vært sånn, ikke endret adferd. En venn hadde kanskje gjort seg ja.

Anonymkode: beafe...baa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Monica1968 skrev:

Den mest intense adferden burde ignoreres. Sett katten ned, og ikke gi henne nevneverdig oppmerksomhet før hun oppfører seg roligere. 

Skal forsøke 👍🏻 

Anonymkode: beafe...baa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering.

Takk for tipsene. Det virket! Har løftet henne bort hver gang hun er intens. Nå er hun roligere og ikke intens/pågående oppi ansiktet med labber osv. Veldig bra!

Anonymkode: beafe...baa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering.

Takk for tipsene. Det virket! Har løftet henne bort hver gang hun er intens. Nå er hun roligere og ikke intens/pågående oppi ansiktet med labber osv. Veldig bra!

Anonymkode: beafe...baa

Og det tok bare ni år? Gratulerer!

Anonymkode: a0c6b...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering.

Takk for tipsene. Det virket! Har løftet henne bort hver gang hun er intens. Nå er hun roligere og ikke intens/pågående oppi ansiktet med labber osv. Veldig bra!

Anonymkode: beafe...baa

Supert ☺️ 

Anonymkode: 9ac11...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er sånn og jeg ELSKER det, jeg syntes det er kjempe koslig (selvom klørene gjør litt vondt ved halsen og ansiktet)😻 men selvfølgelig så passer det seg ikke alltid og da må jeg sette han ned (selvom jeg får dårlig samvittighet) han pleier å skjønne det, så går han å gjør noe annet. Men dette er "verst" når jeg skal legge meg, da kommer han tilbake når jeg flytter han, men da lar jeg han bare kose ferdig, så pleier han å bli ferdig på 20 min også går han å legger seg ved fotenden istede. Også pleier jeg å legge noe rundt halsen og sånt så det ikke gjør så vondt, men han er veldig glad i å stryke meg på kinnet også og han gjør det samtidig som "kosekløra" er fremme og det er litt værre å dekke til ansiktet, men bare prøver å passe på så han holde labbene nede. 

Jeg er ihvetfall veldig glad for at jeg har en katt som viser så mye kjærlighet! Er bare meg han er sånn imot ❤

Anonymkode: 8d1bb...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ han skal også slikke meg på nesa hele tiden så får litt sår nese 🤣🤣🤣❤❤😻 but i love it!

Anonymkode: 8d1bb...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det tok bare ni år? Gratulerer!

Anonymkode: a0c6b...615

Tusen takk 😘

Anonymkode: beafe...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

^ han skal også slikke meg på nesa hele tiden så får litt sår nese 🤣🤣🤣❤❤😻 but i love it!

Anonymkode: 8d1bb...2c4

Herregud trodde det bare var vår 😂😂 hun vasker oss på nesa når hun koser, å så småbiter hu nesetippen før hu går å legger seg 😂

Anonymkode: 9ac11...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud trodde det bare var vår 😂😂 hun vasker oss på nesa når hun koser, å så småbiter hu nesetippen før hu går å legger seg 😂

Anonymkode: 9ac11...bc3

Ene min driver med nosebump. Nesen hans skal borti min. Den er våt og kald!! 

Anonymkode: 8638f...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering.

Takk for tipsene. Det virket! Har løftet henne bort hver gang hun er intens. Nå er hun roligere og ikke intens/pågående oppi ansiktet med labber osv. Veldig bra!

Anonymkode: beafe...baa

Så hyggelig og positivt😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 11.55, AnonymBruker skrev:

Katten vår er veldig søt og koselig, men svært intens og pågående. Altså ved at hun alltid kommer når noen setter elller legger seg ned. Da kommer hun helt opp til ansiktet, gir seg ikke og kjemper seg fram. Så gjør hun som hundene og tar potene og strekker dem og maser om kos. Ikke en gang i halvtimen liksom, men en gang hvert 30 sekund. Og hun ligger jo helt klin oppi ansiktet, DVs det blir jo ganske tungt og upraktisk. Hun har jo klør så det er ikke særlig koselig å få i ansiktet eller på brystet. Noen som har opplevd lignende og kan dette løses på noe vis? 

Anonymkode: beafe...baa

Du er heldig! En sånn katt ønsker jeg meg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Thursday, May 02, 2019 den 9.55, AnonymBruker skrev:

Katten vår er veldig søt og koselig, men svært intens og pågående. Altså ved at hun alltid kommer når noen setter elller legger seg ned. Da kommer hun helt opp til ansiktet, gir seg ikke og kjemper seg fram. Så gjør hun som hundene og tar potene og strekker dem og maser om kos. Ikke en gang i halvtimen liksom, men en gang hvert 30 sekund. Og hun ligger jo helt klin oppi ansiktet, DVs det blir jo ganske tungt og upraktisk. Hun har jo klør så det er ikke særlig koselig å få i ansiktet eller på brystet. Noen som har opplevd lignende og kan dette løses på noe vis? 

Anonymkode: beafe...baa

Jeg ser heller ikke noe "galt" med en katt som oppfører seg på denne måten... 

Høres veldig koselig ut dette!               

Anonymkode: 1a689...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...