Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Hvor vanlig er det å fortsatt vaske for hånd?

Recommended Posts

MarianneE

Vi er 3 i huset og har ikke oppvaskmaskin, så oppvasken blir det jeg som tar.

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hadde jeg ikke hatt tid til i en hektisk hverdag. Dessuten er det jo ikke besparende å vaske får hånd, tvert imot. En moderne oppvaskmaskin har blitt ganske effektiv, det blir som regel billigere å varme opp vann for å ta mye oppvask i en jafs, i stedet for å bruke varmtvann for å vaske opp litt og litt slik man må når man vasker opp får hånd. 

Anonymkode: 7515b...ccc

AnonymBruker

Har ikke oppvaskmaskin så da må jeg gjøre det selv :sjenert:, alle BH og sports BH vasker jeg for hånd

Anonymkode: db331...bfd

AnonymBruker

Jeg er veldig glad for at jeg hadde oppvaskmaskin når vi var en familie 4-5 personer, men nå bor jeg alene og vasker opp for hånd.  -Men å vaske klær for hånd sluttet jeg med når maskinene fikk gode nok skåneprogram :) 

Anonymkode: cc26b...929

Live88

Jeg har nettopp arvet en oppvaskmaskin, så nå er oppvasken jeg må ta for hånd blitt kraftig redusert:hoppendeglad:

AnonymBruker

Slik kjøkkenet er satt opp, må innredningen flyttes så voldsomt for å få plass til oppvaskmaskin - så det har jeg ikke. Men har lyst på. Er enslig da så blir ikke så alt for mye. 

Vasker BHene mine for hånd (bløtlegger med biotex osv) for de blir så fort ødelagte. Men resten går i vaskemaskin.

Henger klær til tørk som jeg ikke vil skal krympe. Ellers bruker jeg tørketrommel. På sommeren tørker jeg en del ute.

Anonymkode: 506a1...8a9

Annonse

AnonymBruker
På 2.5.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke uvanlig å ikke ha oppvaskmaskin... Ikke alle har behov for det. Om man bor aleine, bruker man gjerne mange dager på å fylle en maskin, og det lukter ikke godt. Så da må man velge mellom å vaske halvfulle maskiner, eller la alt stå og stinke. Da er det gjerne like greit å bare vaske opp det lille man har for hånd. Ikke alle har plass til oppvaskmaskin. 

Jeg har noen få plagg som må håndvaskes, men de hiver jeg som regel på finvask, for om jeg skal vaske dem for hånd ender det med at jeg aldri bruker. 

Anonymkode: 1f71a...5c6

Neida, man bare kjører kald skylling på 10 min 🙂

Anonymkode: 52b1a...f50

AnonymBruker

Jeg og samboeren vasker servise, bestikk og kjøkkenutstyr for hånd. Vi leier, og det er ikke oppvaskmaskin her. Når vi får kjøpt noe, skal vi ha oppvaskmaskin.

vaskemaskin for klær har vi, heldigvis! 

Anonymkode: 2962a...0e8