Gå til innhold

Tok en test jeg trenger hjelp


frk.hallo

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frk.hallo skrev:

oki, takk for svar kan prøve å sende et bedre bilde

image.jpg

Ja den ser positiv ut. Disse testene RFSU test ofte har enormt svake streker i forhold til andre tester. Jeg ville tatt en clearblue heller og tatt den på morgenurin (første urin om morgenen) for da er den mest konsentrert (sterkest utslag). Lykke til. Er det så at du ikke ønsker å være gravid? Dette er en mye sterkere strek enn jeg hadde i starten av svangerskapet og da hadde jeg positiv på clearblue digital med ukeindikator. Jeg er nå 8mnd på vei.. 

Anonymkode: f850a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, frk.hallo skrev:

okei, men hvor langt er jeg på vei om jeg kan finne ut av det

Den digitale med ukeindikator krever ofte mer for å slå ut enn den med bare pluss tegn så det er ikke 100% at du ikke er gravid selv om den slår ut negativ fordi den tar lenger tid før du får utslag. Jeg hadde 6 dager på rad med svak strek på RFSU test ofte før jeg fikk positiv på clearblue digital med ukeindikator.

Anonymkode: f850a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sånn at disse strekene dukker opp fra intet. Bak det ytterste laget med papir/plast ligger strekene allerede klare til å reagere på det de skal reagere på. Den ene reagerer på urin (mulig den reagerer på fukt generelt, slik at den kommer fram også ved bruk av vann), den andre reagerer på hcg. Det ligger et fargestoff ytterst på testpinnen som trekkes oppover sammen med urinen, og - avhengig om man er gravid eller ikke - reagerer med de stoffene som ligger på strekene. Med et tynt papir øverst vil teststreken kunne skinne gjennom. Hvis det er sju uker siden samleiet/befruktningen fant sted ville du vært ni uker på vei nå, og streken skulle vært helt tydelig om du var gravid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det syv uker siden sist du hadde sex eller syv uker siden du var dårlig i magen og hadde sex? 

Hvis det er syv uker siden sist du hadde sex, så burde streken vært MYE sterkere hvis du var gravid. 

Hvis det er kortere siden du hadde sex, så må du huske at man kan bli gravid på p-piller selv om man ikke er dårlig i magen. Ingen prevensjon er 100 % sikker selv om man bruker den helt riktig. Så lenge penis har vært inni vagina (eller fingring i vagina med en hånd som har runket mannen, eller andre måter sæd kan ha kommet inn der), så kan man bli gravid. Det er selvfølgelig mye, mye lavere sannsynlighet når man går på prevensjon, men det er ikke helt sikkert uansett.

Testene dine er enten veeeldig svake eller negative, og mange her i forumet har dårlig erfaring med dem. Som flere andre har sagt: kjøp et annet merke. Clearblue er veldig pålitelig. Vent noen dager før du tester igjen, og test på morgenurin (når det er mange timer siden du har tisset sist). Ikke drikk masse i løpet av timene før du skal ta testen, det bare tynner ut urinen din. Da kan du risikere å få svak eller negativ test selv om du er gravid, hvis du ikke er så langt på vei. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
34 minutter siden, frk.hallo said:

7 uker siden samleie

Da er disse testene negative, men sjekk gjerne med en digital for å være sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mass skrev:

Gå på et apotek. Der spør du etter Clearblue Digital som viser enten gravid eller ikke gravid. Viser den gravid så får du også opp 1-2, 2-3 eller 3-4 som da er antall uker siden unnfangelse. Det står på pakningsvedlegget. 

Men start først med en tur til apoteket. Ingen her kan gi deg bedre svar enn du allerede har fått.

 

2 minutter siden, Albbas skrev:

Da er disse testene negative, men sjekk gjerne med en digital for å være sikker. :)

Er du sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket er stengt idag, så tok en og tenker å

se om mensen kommer er det lurt vil eller? Og sliter økonomisk så vil helst ikke bruke 200kr på en test

men er over 7 uker siden samleiet, så hva tror dere testen viser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er det at jeg ikke skjønner hvor streken kan eventuelt være, ser ikke noen som helst strek.. men ville tatt en digital test for å være sikker 

Anonymkode: 4da85...d9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 4 uker på vei og teststteken er nesten like sterk som kontrollstreken. Hvis det er mer enn 3 uker siden samleie og du ikke drakk 20 liter vann før du tisset på pinnen så er du IKKE gravid. 

Anonymkode: 44887...e24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger en teskje, ikke flere tester...

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
34 minutter siden, frk.hallo said:

Apoteket er stengt idag, så tok en og tenker å

se om mensen kommer er det lurt vil eller? Og sliter økonomisk så vil helst ikke bruke 200kr på en test

men er over 7 uker siden samleiet, så hva tror dere testen viser

Altså, jeg ser strek på en av de første bildene du postet i tråden. Mest sannsynlig er det en skyggestrek, for så langt på vei som du skulle vært skulle du hatt knallsterk strek. Dessuten er det ikke strek på de andre testene du viser. Så jeg ville vært trygg på at du ikke er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge venter du mellom hver gang du har testet i dag? Om det ikke er lenge siden du har tisset, vil urinen være veldig utvannet. Hvis du har en test igjen: spar den til morgneurin i morgen tidlig.

Anonymkode: 07920...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt de testene sikkert tusen ganger (OK, 20 da), og de viser tilsvarende som andre steimmeltester.

Altså dønn negativt.

Den ganga jeg fikk kjemisk, og når jeg ble gravid var det ingen tvil på dag før forventet  mens (testet ikke før). 

Anonymkode: 229f1...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, frk.hallo skrev:

Tok enda en

4CF2A693-F5D2-4E3D-B4FF-F6C85036E2E4.jpeg

Positiv!

Anonymkode: f850a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.hallo skrev:

Okei tusen takk

HCG kan også slå ut ved enkelte sykdommer i kroppen så uansett er det nok en indikasjon på at du bør ta en tur til legen og nevne dette. Enten det har med svangerskap eller andre verre årsaker.

Anonymkode: f850a...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv!

Anonymkode: f850a...f06

Nei. Det er bare en strek der.

Det er 7 uker siden samleiet. Den skulle vært ekstremt tydelig om hun var gravid, selv om dette er av de billigere testene.

Anonymkode: f1bf4...fd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge venter du mellom hver gang du har testet i dag? Om det ikke er lenge siden du har tisset, vil urinen være veldig utvannet. Hvis du har en test igjen: spar den til morgneurin i morgen tidlig.

Anonymkode: 07920...1be

Ventet 2 timer med den siste og drakk bare et vannglass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...