Gå til innhold

Skal selge huset vårt. Trenger tips til visning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva burde vi gjemme unna? Alt av personlige bilder og kunstverk av og fra barna? Hvor mye/lite pynt? Noe spesielt vi må tenke på? Må vi ha sengetepper på alle senger? Sett en del annonser på Finn og sengeteppe ser ut til å være obligatorisk. 

Eier ikke en grønn plante verken inne eller ute på terrassen, burde vi skaffe det?

Snoker folk mye i skuffer og skap? 

Skal det være helt striglet eller skal det være tegn på at folk bor her? 

Anonymkode: af185...885

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenn duftlys eller spray luftfriskener rundtomkring. Da vil folk tro at du prøver å skjule noe

Anonymkode: e370c...ade

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på en del visninger selv i det siste, pluss holdt noen visninger i samme periode. Hvordan folk velger å ha det varierer veldig mye.

For meg som potensiell kjøper, er det viktig å se flatene og å kunne ta en titt under vask osv. Så vekk med det som dekker til vegger og gulv unødvendig. Men pynt gjerne med f eks enkle ryer fra Ikea, grønne planter, en liten skål med jordbær på kjøkkenbenken og utebordet. Men ikke gjør for mye av det. Ha det rent under diverse vasker, fjern såper og bosskurver o.l. Og selvsagt ha særlig fokus på renhold på kjøkken og bad. Følger hvitevarer med, tenker jeg at disse også må kunne å sees i, så vask og tøm oppvaskemaskinen, og hold kjøleskapet ryddig og rent. Personlig pleier jeg gjerne å ta en kikk i skuffene på kjøkkenet. For er det fullt av brødsmuler og greier i bestikkskuffen, tenker jeg at det sier litt om vedlikehold av boligen. I disse dager er jo folk også bevisst på skjeggkre osv, så renhold i skuffer og skap på kjøkken er et aktuelt fokus.

Det verste eksemplet jeg har vært på, var i en leilighet hvor det var så mye møbler, barneleker osv rundt omkring at jeg følte nesten at selgerne plutselig hadde kommet på at de skulle ha visning ca 15 minutter før. Og det luktet kraftig av "nettopp spist middag". Ta dere heller en brødskive, så ikke det første folk merker er lukten av stekt mat når de kommer inn.

Men husk å ikke gjøre for mye av det og. Det kan bli mer enn en visning, og du blir veldig sliten om du skal rydde, vaske og styre i timesvis hver gang. På min første visning brukte jeg nesten en hel dag på å vaske, pynte, fjerne både det ene og det andre. På tredje visning var jeg drittlei, så da brukte jeg en time på å vaske dusjkabinettet og kjøkkenet, støvsuget, la pene puter i sofaen, et par ryer på soveromsgulvene og i gangen, hadde noen busker med blåbærlyng og annet fra naturen i et par vaser, og på den visningen ble boligen solgt. 

Anonymkode: 909dd...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Du må (bør) rydde unna en del allerede før fotografering, og de tingene trenger du jo ikke plukke frem igjen siden du jo skal flytte.

Enig i ovenstående, vil bare poengtere at man også kan være tjent med å sette bort enkelte større møbler (kommoder, vitrineskap, lenestoler) for å få mer luft&romfølelse. 

Sengetepper på barnesenger mener jeg ikke gjør noe fra eller til, men nye håndklær i fine farger på badet er en billig investering (og det har man jo bruk for før el siden uansett). 

Altså; heller minimalistisk enn å føle at du kommer inn i noen andres liv. 

Bildene er veldig viktig, og visning bør bekrefte disse.

Anonymkode: e73fd...8ef

Skrevet

Min mening er ingen ekstra tepper på gulvet. Hvis ikke du vil skjule hakk og riper, som ikke er lov. Ellers ha det rent og rydd vekk alt personlig.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har vært på en del visninger selv i det siste, pluss holdt noen visninger i samme periode. Hvordan folk velger å ha det varierer veldig mye.

For meg som potensiell kjøper, er det viktig å se flatene og å kunne ta en titt under vask osv. Så vekk med det som dekker til vegger og gulv unødvendig. Men pynt gjerne med f eks enkle ryer fra Ikea, grønne planter, en liten skål med jordbær på kjøkkenbenken og utebordet. Men ikke gjør for mye av det. Ha det rent under diverse vasker, fjern såper og bosskurver o.l. Og selvsagt ha særlig fokus på renhold på kjøkken og bad. Følger hvitevarer med, tenker jeg at disse også må kunne å sees i, så vask og tøm oppvaskemaskinen, og hold kjøleskapet ryddig og rent. Personlig pleier jeg gjerne å ta en kikk i skuffene på kjøkkenet. For er det fullt av brødsmuler og greier i bestikkskuffen, tenker jeg at det sier litt om vedlikehold av boligen. I disse dager er jo folk også bevisst på skjeggkre osv, så renhold i skuffer og skap på kjøkken er et aktuelt fokus.

Det verste eksemplet jeg har vært på, var i en leilighet hvor det var så mye møbler, barneleker osv rundt omkring at jeg følte nesten at selgerne plutselig hadde kommet på at de skulle ha visning ca 15 minutter før. Og det luktet kraftig av "nettopp spist middag". Ta dere heller en brødskive, så ikke det første folk merker er lukten av stekt mat når de kommer inn.

Men husk å ikke gjøre for mye av det og. Det kan bli mer enn en visning, og du blir veldig sliten om du skal rydde, vaske og styre i timesvis hver gang. På min første visning brukte jeg nesten en hel dag på å vaske, pynte, fjerne både det ene og det andre. På tredje visning var jeg drittlei, så da brukte jeg en time på å vaske dusjkabinettet og kjøkkenet, støvsuget, la pene puter i sofaen, et par ryer på soveromsgulvene og i gangen, hadde noen busker med blåbærlyng og annet fra naturen i et par vaser, og på den visningen ble boligen solgt. 

Anonymkode: 909dd...8a3

Kjempegode tips 👌🏽😊 

Men jeg hadde villet holdt meg unna jordbær i en skål pga de lukter fort vondt (både i kjøleskapet og i romtemperatur) 😅

Vi skal legge ut huset vårt på søndag denne uka og vi har valgt å engasjere stylist slik at vi «slipper» alt styret med pyntinga. Her i byen (Trondheim) ser det ut som om det blir mer og mer vanlig å bruke penger på boligstyling.

Masse lykke til, TS! 😊

Anonymkode: 6306c...fc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på en del visninger der det var overfylt i boder/garasje/skap (slike skap du titter inn i, som under vasker). Det ga inntrykk av veldig dårlig plass. Så lei gjerne et lager og sett bort så mye som mulig. 

Fjern også enkelte møbler. Frittstående kommoder på soverom, bokhyller i gang, og så videre. Alt som kan gi inntrykk av romslige rom. 

Fjern alt av sko, jakker og annet fra gangen. Fjern så mye som mulig fra overflater på bad og kjøkken. Tenk også minimalisme på nattbord, åpne bokhyller og annet. 

Det å som siste ting før visning gå over med sprayflaske og tørr klut - på alt av servanter, amaturer, speil, synes jeg er viktig. Det synes veldig godt, og gir et veldig dårlig inntrykk, om slikt er flekkete. 

Anonymkode: eeae7...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...