AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #1 Skrevet 30. april 2019 Det dukket plutselig opp to stilker inni den ene hekken min. Flere mener at dette er kjempekonvaller. Jeg er dessverre fullstendig ubrukelig på alt som har med hage og planter å gjøre, men fikk litt ånden over meg når disse plutselig sto der. Ettersom jeg har skjønt liker denne planten seg der det ikke er altfor mye sol, og jeg har et sted i hagen min jeg tror ville passet perfekt. Går det an å flytte disse to stilkene? Hvordan (og når) gjør man dette mest skånsomt? Hvis disse skulle klare seg (mot formodning, høhø) kunne det vært en sped begynnelse på noe som ligner et bed i hagen min😀 Anonymkode: b0cbf...468
solmåneogstjerner Skrevet 30. april 2019 #2 Skrevet 30. april 2019 Er ikke noe problem å flytte. Bruk en stor spade og sett den dypt. Vanligvis er det ikke noe problem om du kutter noen av røttene, men prøv å få med det meste. Grav et hull på det nye stedet, legg gjerne oppi litt ny jord/kompost, og sørg for å vanne godt ved planting og litt fremover. Kan jo bli en fin hage etterhvert! 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3 Skrevet 30. april 2019 Her finner du kanskje noe http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=3&t=13070 Anonymkode: a790c...43f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå