Gå til innhold

"Spør Thor" kostholdsgruppe på face


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

Noen som har lest i denne gruppen å vet hva som skjer?

Vet at det er en gruppe der en lege selger kostholds-program til folk. Nå leste jeg at han lanserer et kostholds-program som han kaller "kosthold mot kreft"

Dette virker hårreisende! Ser på gruppa at en mor med et kreftsykt barn ønsker å kjøpe kostholds-plan...   Ved første øyekast så ser dette ut som at syke folk blir svindlet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er overhodet ikke noen lege! Han er "selvutdannet"...

Var medlem der en liten stund, men fikk litt sånn kult-følelse, så meldte meg ut igjen.. crazy!

Anonymkode: f104b...4f9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er overhodet ikke noen lege! Han er "selvutdannet"...

Var medlem der en liten stund, men fikk litt sånn kult-følelse, så meldte meg ut igjen.. crazy!

Anonymkode: f104b...4f9

Se der ja... jeg leste et sted i den gruppa at han var lege... Det er jo mange som tydeligvis tror på og betaler denne mannen ser det ut til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem lenge og går i tillegg på en av disse kostholdplanene. 

Skjønner din skeptisk, og bra at du er det, men dette er ikke svindel. Dette er en seriøs side som faktisk ønsker alle sine kunder det aller beste. Du får svært mye for veldig lite penger!

En plan koster rundt 380 kr. Du får tilsendt over 400-500 sider om kosthold, kunnskap og oppskrifter. Du får også oppfølging og svar på det du måtte lure på. 

Flere tusen mennesker har fått et nytt liv, bedre helse, blitt kvitt sykdommer og godt ned en masse i vekt. Det er ikke tull. Dette er ekte. 

Mannen bak, Thor, har viet sitt liv til kosthold og ernæring, drevet med forskning og har bred kontakt med leger/spesialister. 
Selv om han ikke har formell kompetanse, hvorfor skal det være nødvendig? Pga at han ikke har formell kompetanse, gjør jo at han kan se det hele fra en annen vinkel enn bokormene som har lest på seg en usann fasit. Formell kompetanse er irrelevant i dette tilfellet. Thor får mye anerkjennelse for sine kostholdsplaner gjennom legestanden. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo prøve å spørre der inne, så tipper jeg du er kjapt utestengt.. 🤪

Umoralsk og farlig!!

Anonymkode: f104b...4f9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er medlem av gruppen (just for fun) etter at jeg leste om gruppen her inne tror jeg. 

Det er som å bli medlem av en sekt. Thor er selveste selve, og medlemmene hans underdanige villige flokk. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært medlem lenge og går i tillegg på en av disse kostholdplanene. 

Skjønner din skeptisk, og bra at du er det, men dette er ikke svindel. Dette er en seriøs side som faktisk ønsker alle sine kunder det aller beste. Du får svært mye for veldig lite penger!

En plan koster rundt 380 kr. Du får tilsendt over 400-500 sider om kosthold, kunnskap og oppskrifter. Du får også oppfølging og svar på det du måtte lure på. 

Flere tusen mennesker har fått et nytt liv, bedre helse, blitt kvitt sykdommer og godt ned en masse i vekt. Det er ikke tull. Dette er ekte. 

Mannen bak, Thor, har viet sitt liv til kosthold og ernæring, drevet med forskning og har bred kontakt med leger/spesialister. 
Selv om han ikke har formell kompetanse, hvorfor skal det være nødvendig? Pga at han ikke har formell kompetanse, gjør jo at han kan se det hele fra en annen vinkel enn bokormene som har lest på seg en usann fasit. Formell kompetanse er irrelevant i dette tilfellet. Thor får mye anerkjennelse for sine kostholdsplaner gjennom legestanden. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Jo, å selge kostplaner mot kreft, rammes vel av kvakksalverloven...

Å lære seg å leve sunnere er noe annet. 

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jo, å selge kostplaner mot kreft, rammes vel av kvakksalverloven...

Å lære seg å leve sunnere er noe annet. 

"Mot" kreft. Du bør heller lese hva Thor skriver om dette før du uttaler deg. Kostholdsplanene er ikke en motgift for kreft. 

Men hvis du ikke tror på dette, så er det greit. At folk har fått nye liv der inne, er en realitet. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært medlem lenge og går i tillegg på en av disse kostholdplanene. 

Skjønner din skeptisk, og bra at du er det, men dette er ikke svindel. Dette er en seriøs side som faktisk ønsker alle sine kunder det aller beste. Du får svært mye for veldig lite penger!

En plan koster rundt 380 kr. Du får tilsendt over 400-500 sider om kosthold, kunnskap og oppskrifter. Du får også oppfølging og svar på det du måtte lure på. 

Flere tusen mennesker har fått et nytt liv, bedre helse, blitt kvitt sykdommer og godt ned en masse i vekt. Det er ikke tull. Dette er ekte. 

Mannen bak, Thor, har viet sitt liv til kosthold og ernæring, drevet med forskning og har bred kontakt med leger/spesialister. 
Selv om han ikke har formell kompetanse, hvorfor skal det være nødvendig? Pga at han ikke har formell kompetanse, gjør jo at han kan se det hele fra en annen vinkel enn bokormene som har lest på seg en usann fasit. Formell kompetanse er irrelevant i dette tilfellet. Thor får mye anerkjennelse for sine kostholdsplaner gjennom legestanden. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Hvorfor skal det være nødvendig med formell kompetanse når man rådgir folk (og attpåtil til tar betalt for det) innen helse og ernæring..

Nei si det..

Ville du gått til en lege som ikke har formell kompetanse om du hadde knekt en fot - fordi han hadde lest seg opp på skjelett og var veldig interessert i skjelett..?

Det som er skremmende er at folk som er syke har blind tro og lar være å oppsøke folk MED formell kompetanse - når slike guruer får herje fritt. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han "orienterer seg selv fortløpende innen medisin, biologi og ernæring"...

Han samarbeider IKKE med helsevesenet!

Og alle vet at kosthold og overvekt har alt å si for helsen...

Anonymkode: f104b...4f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:

Jeg er medlem av gruppen (just for fun) etter at jeg leste om gruppen her inne tror jeg. 

Det er som å bli medlem av en sekt. Thor er selveste selve, og medlemmene hans underdanige villige flokk. 

Det nytter ikke å skrive kommentarer som kan stille spørsmål ved hva dette er for et opplegg, eller å bli kritisk til ting som lanseres som "kosthold mot kreft", da blir kommentarfeltet stengt raskt ser jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Hvorfor skal det være nødvendig med formell kompetanse når man rådgir folk (og attpåtil til tar betalt for det) innen helse og ernæring..

Nei si det..

Ville du gått til en lege som ikke har formell kompetanse om du hadde knekt en fot - fordi han hadde lest seg opp på skjelett og var veldig interessert i skjelett..?

Det som er skremmende er at folk som er syke har blind tro og lar være å oppsøke folk MED formell kompetanse - når slike guruer får herje fritt. 

Er det kun formell kompetanse som betyr noe? Vel, da er ikke siden noe for deg. Knekt for er irrelevant. 

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog og gastrooverlege. Fikk diagnose IBS, og svar "du får bare gjøre det beste ut av det". Reduser Fodmap. Finn ut av det.
Ble medlem av gruppa, kjøpte kosthold og er i dag frisk. Hvorfor skal jeg tvile på at denne ikke fungerer da? 

Det er 1000-vis av slike historier der inne. Alt fra stoffskiftesykdommer og diabetes. Folk er blitt friske. Men det er klart, vil du ikke dette, og har bestemt deg for det, så er dette ikke for deg. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Raggy skrev:

Det nytter ikke å skrive kommentarer som kan stille spørsmål ved hva dette er for et opplegg, eller å bli kritisk til ting som lanseres som "kosthold mot kreft", da blir kommentarfeltet stengt raskt ser jeg.. 

Hvis du har spørsmål om dette, så kan du sende han en mail. Du får garantert et velutfyllende svar. Facebookgrupper skal brukes til å diskutere innholdet i kostholdsplanene og fortløpende spørsmål rundt dette. Men i den senere tid har det vært mye mas og fjas om alt mulig annet der inne, derfor blir kommentarfeltet stengt. Det gruppen faktisk er til for holder på å bli utvasket av folk som er skeptiske og som ikke skjønner hva det dreier seg om. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kun formell kompetanse som betyr noe? Vel, da er ikke siden noe for deg. Knekt for er irrelevant. 

Jeg har vært hos ernæringsfysiolog og gastrooverlege. Fikk diagnose IBS, og svar "du får bare gjøre det beste ut av det". Reduser Fodmap. Finn ut av det.
Ble medlem av gruppa, kjøpte kosthold og er i dag frisk. Hvorfor skal jeg tvile på at denne ikke fungerer da? 

Det er 1000-vis av slike historier der inne. Alt fra stoffskiftesykdommer og diabetes. Folk er blitt friske. Men det er klart, vil du ikke dette, og har bestemt deg for det, så er dette ikke for deg. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Ved hjelp av Google og sunn fornuft så klarer jeg også fint å lage kostholdsplaner som kan hjelpe mot forskjellig..  ;)

Anonymkode: f104b...4f9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raggy skrev:

Det nytter ikke å skrive kommentarer som kan stille spørsmål ved hva dette er for et opplegg, eller å bli kritisk til ting som lanseres som "kosthold mot kreft", da blir kommentarfeltet stengt raskt ser jeg.. 

Jeg ser nye medlemmer bli sablet ned om de stiller uskyldige spørsmål som «kan jeg erstatte det knekkebrødet med det» - fordi de er nybegynnere, og BÆM 100 kommentarer om hvor teit man er om man tror man kan erstatte noen av O store Thors produkter. Det lukter kvakksalveri og reklameavis av hele siden 😉

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har spørsmål om dette, så kan du sende han en mail. Du får garantert et velutfyllende svar. Facebookgrupper skal brukes til å diskutere innholdet i kostholdsplanene og fortløpende spørsmål rundt dette. Men i den senere tid har det vært mye mas og fjas om alt mulig annet der inne, derfor blir kommentarfeltet stengt. Det gruppen faktisk er til for holder på å bli utvasket av folk som er skeptiske og som ikke skjønner hva det dreier seg om. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Det frister fint lite å sende meld med han fyren der... Hans meninger vil jeg ikke ha. Han tjener penger på syke folk.. Det kom jo raskt frem i tråden her. 

Gode kostholdplaner kan man få av en som er utdannet innen faget, ikke en som driver å utnytter folk via nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ved hjelp av Google og sunn fornuft så klarer jeg også fint å lage kostholdsplaner som kan hjelpe mot forskjellig..  ;)

Anonymkode: f104b...4f9

Ja, men hvem kan ikke det? Problemet er at veldig få gjør dette selv, og betaler gjerne for at andre gjør det for dem. Når dem da kan vise til mange tusen fornøyde kunder, så har man en god butikk. Og det funker jo tydeligvis også. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært medlem lenge og går i tillegg på en av disse kostholdplanene. 

Skjønner din skeptisk, og bra at du er det, men dette er ikke svindel. Dette er en seriøs side som faktisk ønsker alle sine kunder det aller beste. Du får svært mye for veldig lite penger!

En plan koster rundt 380 kr. Du får tilsendt over 400-500 sider om kosthold, kunnskap og oppskrifter. Du får også oppfølging og svar på det du måtte lure på. 

Flere tusen mennesker har fått et nytt liv, bedre helse, blitt kvitt sykdommer og godt ned en masse i vekt. Det er ikke tull. Dette er ekte. 

Mannen bak, Thor, har viet sitt liv til kosthold og ernæring, drevet med forskning og har bred kontakt med leger/spesialister. 
Selv om han ikke har formell kompetanse, hvorfor skal det være nødvendig? Pga at han ikke har formell kompetanse, gjør jo at han kan se det hele fra en annen vinkel enn bokormene som har lest på seg en usann fasit. Formell kompetanse er irrelevant i dette tilfellet. Thor får mye anerkjennelse for sine kostholdsplaner gjennom legestanden. 

Anonymkode: c7a6c...6bd

Nei, det er ikke en seriøs side når man hevder at man kan kurere kreft med kosthold.

17 minutter siden, Raggy skrev:

Se der ja... jeg leste et sted i den gruppa at han var lege... Det er jo mange som tydeligvis tror på og betaler denne mannen ser det ut til

Man er ikke lege når man kan gå å selge mirakelkurer eller dietter som går imot all forskning, dokumentasjon og moderne medisin.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Vera skrev:

Jeg ser nye medlemmer bli sablet ned om de stiller uskyldige spørsmål som «kan jeg erstatte det knekkebrødet med det» - fordi de er nybegynnere, og BÆM 100 kommentarer om hvor teit man er om man tror man kan erstatte noen av O store Thors produkter. Det lukter kvakksalveri og reklameavis av hele siden 😉

Thor selger faktisk INGEN produkt, annet enn kostholdsplanene. Vær oppmerksom på det ;) 

Dessuten så er kostholdsplanene fulle av alternative matvarer, men folk leser ikke planene og spør heller om ting som ikke er i noen av planene.

Anonymkode: c7a6c...6bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...