Gå til innhold

Når kan jeg forvente positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I februar hadde jeg så mye symptomer på graviditet at jeg var heeelt sikker på at nå er jeg gravid igjen. Følte på «alt». Testene var blenda dag etter dag, og mensen kom 1 dag på etterskudd. Når jeg faktisk testet positivt for en mnde siden hadde jeg akkurat samme følelse som før mensen, litt ømme bryster og småmurringer. Så jeg ville ikke tenkt for mye over alle symptomer, man kjenner også så mye mer etter når man ønsker det sterkt. Håper selvsagt dere får positiv test ila de neste dagene, men som oftest vil det slå ut en svak strek vertfall når man er på IKM-dag 😬

Anonymkode: 71743...f98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I februar hadde jeg så mye symptomer på graviditet at jeg var heeelt sikker på at nå er jeg gravid igjen. Følte på «alt». Testene var blenda dag etter dag, og mensen kom 1 dag på etterskudd. Når jeg faktisk testet positivt for en mnde siden hadde jeg akkurat samme følelse som før mensen, litt ømme bryster og småmurringer. Så jeg ville ikke tenkt for mye over alle symptomer, man kjenner også så mye mer etter når man ønsker det sterkt. Håper selvsagt dere får positiv test ila de neste dagene, men som oftest vil det slå ut en svak strek vertfall når man er på IKM-dag 😬

Anonymkode: 71743...f98

Jeg er på syklusdag 38. Hadde sex sist siste helgen i mars. Skulle hatt mens for ti dager siden, har ikke fått den, og får ikke positive tester innenfor tiden, men etter 30 min så kommer det to streker. Usikker på hva det betyr, men i de forrige svangerskapene mine så telte jeg ikke dager og hadde ikke peiling på syklus, men jeg tror jeg testet utrolig sent da også. 

Man er derfor ikke sikret to streker på IKM selv om man er gravid.

Anonymkode: 38e85...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er på syklusdag 38. Hadde sex sist siste helgen i mars. Skulle hatt mens for ti dager siden, har ikke fått den, og får ikke positive tester innenfor tiden, men etter 30 min så kommer det to streker. Usikker på hva det betyr, men i de forrige svangerskapene mine så telte jeg ikke dager og hadde ikke peiling på syklus, men jeg tror jeg testet utrolig sent da også. 

Man er derfor ikke sikret to streker på IKM selv om man er gravid.

Anonymkode: 38e85...5bb

Derfor jeg skrev «som oftest» fordi ting ikke er svart-hvitt :) I stedet for å tyde streker og om du er hele 10 dager over uten mensen tilstede ville jeg tatt en digital? Jeg hadde svake men positive tester, stressa fordi jeg var redd for kjemisk, men den digitale slo ut med en gang. Men om du skulle hatt mensen for 10 dager siden og normalt har 28-dagers syklus kan det virke som sex i slutten av mars var i tidligste laget om du ikke har litt lang lutealfase? 

Anonymkode: 71743...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg skrev «som oftest» fordi ting ikke er svart-hvitt :) I stedet for å tyde streker og om du er hele 10 dager over uten mensen tilstede ville jeg tatt en digital? Jeg hadde svake men positive tester, stressa fordi jeg var redd for kjemisk, men den digitale slo ut med en gang. Men om du skulle hatt mensen for 10 dager siden og normalt har 28-dagers syklus kan det virke som sex i slutten av mars var i tidligste laget om du ikke har litt lang lutealfase? 

Anonymkode: 71743...f98

Jeg har vanligvis mens i 5 dager, denne gangen hadde vi sex på søndag 31. Og det var siste dag med mens, altså dag 6.

I teorien skal jeg jo ikke være gravid, men jeg har ingen tegn til mens og har morgenkvalme kun på kveldstid og ellers ingen tegn på hverken mens eller graviditet, så ikke godt å si hva som skjer. Kjøper ny test til uka, dersom det ikke har kommet noen mens innen da. Har bare strimmeltester fra ebay liggende.

Det er ikke noen krise either way, så enten så er jeg gravid eller så er jeg ikke. Jeg tar folat og drikker ikke eller gjør noe annet gravide ikke skal så jeg er ikke så redd for å gjøre noe feil :) 

Anonymkode: 38e85...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor jeg skrev «som oftest» fordi ting ikke er svart-hvitt :) I stedet for å tyde streker og om du er hele 10 dager over uten mensen tilstede ville jeg tatt en digital? Jeg hadde svake men positive tester, stressa fordi jeg var redd for kjemisk, men den digitale slo ut med en gang. Men om du skulle hatt mensen for 10 dager siden og normalt har 28-dagers syklus kan det virke som sex i slutten av mars var i tidligste laget om du ikke har litt lang lutealfase? 

Anonymkode: 71743...f98

Også tenker jeg at det er så bortkastet med 178 kr eller hva de koster de digitale, når strimmeltestene ikke slår ut så ser jeg ikke hvorfor den digitale skulle slå ut?

Derfor venter jeg til neste uke og ser utviklingen på strimmeltestene, tenker jeg :) 

Anonymkode: 38e85...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

God morgen dere. Har du/dere noen symptomer? I natt våknet jeg av noe veldig vondt på venstre side i livmora. Var bare 1 min med veldig vondt. Var som å stikke nål der. 

Anonymkode: f9678...ed1

Syntes jeg kjente noe i går, men igjen; kan være enten mensen eller det at jeg spiste veldig sterk mat! Haha!

Fremdeles ingen mensen da, men synes jeg har mer utflod, og det pleier jeg å få først. Klarte heller ikke dy meg for testing i dag tidlig, og den var soleklar negativ

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syntes jeg kjente noe i går, men igjen; kan være enten mensen eller det at jeg spiste veldig sterk mat! Haha!

Fremdeles ingen mensen da, men synes jeg har mer utflod, og det pleier jeg å få først. Klarte heller ikke dy meg for testing i dag tidlig, og den var soleklar negativ

Anonymkode: 6e3ad...573

Hahahaha... spiste og mye rart i går 😂 og sterkt.. har heller enda ikke fått mens men har ikke testet.. tør ikke 🙈 

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha... spiste og mye rart i går 😂 og sterkt.. har heller enda ikke fått mens men har ikke testet.. tør ikke 🙈 

Anonymkode: f9678...ed1

Jeg klarer liksom å tenke at "jaja, kommer mensen så kommer mensen. Er jeg gravid så er jeg gravid". Men så våkner jeg og er skikkelig tissetrengt, og da måå jeg liksom teste! Men skal pakke bort alt "testeutstyret" (har nå en boks på badet med eggløsningstester, engangsglass etc!) og bare glemme det. Sist hadde jeg andre symptomer, og det har jeg ikke nå.

 

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer liksom å tenke at "jaja, kommer mensen så kommer mensen. Er jeg gravid så er jeg gravid". Men så våkner jeg og er skikkelig tissetrengt, og da måå jeg liksom teste! Men skal pakke bort alt "testeutstyret" (har nå en boks på badet med eggløsningstester, engangsglass etc!) og bare glemme det. Sist hadde jeg andre symptomer, og det har jeg ikke nå.

 

Anonymkode: 6e3ad...573

Er bare irriterende når mensen ikke kommer på tide ... da vet man ikke når eggeløsning heller har vært.. jeg har ikke testet den heller... kanskje jeg skal kjøpe meg sånne tester på nett og teste etter neste menstrasjon..? Har dere prøvd lenge? Jeg vurderte å sende mensblodet til den klinikken i hellas, hørt om den?

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er bare irriterende når mensen ikke kommer på tide ... da vet man ikke når eggeløsning heller har vært.. jeg har ikke testet den heller... kanskje jeg skal kjøpe meg sånne tester på nett og teste etter neste menstrasjon..? Har dere prøvd lenge? Jeg vurderte å sende mensblodet til den klinikken i hellas, hørt om den?

Anonymkode: f9678...ed1

Nei? Hellas? Hvorfor tester man mensenblodet?

Jeg tar EL-tester, så er ganske trygg på når det er. Anbefales virkelig å følge litt med på akkurat det. Vi har prøvd siden februar etter en MA i desember. 

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det med hellas at flere hadde sendt mens blodet og fått kur for wvwntuelt sykdommer som de har hatt og blitt gravide ved første forsøk etter kuren de hadde fått.. her er linken 

 

https://www.ivfserum.com/donors/

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det med hellas at flere hadde sendt mens blodet og fått kur for wvwntuelt sykdommer som de har hatt og blitt gravide ved første forsøk etter kuren de hadde fått.. her er linken 

 

https://www.ivfserum.com/donors/

Anonymkode: f9678...ed1

Oi. Det høres litt snålt ut?

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det med hellas at flere hadde sendt mens blodet og fått kur for wvwntuelt sykdommer som de har hatt og blitt gravide ved første forsøk etter kuren de hadde fått.. her er linken 

 

https://www.ivfserum.com/donors/

Anonymkode: f9678...ed1

 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Hellas? Hvorfor tester man mensenblodet?

Jeg tar EL-tester, så er ganske trygg på når det er. Anbefales virkelig å følge litt med på akkurat det. Vi har prøvd siden februar etter en MA i desember. 

Anonymkode: 6e3ad...573

https://www.ivfserum.com/infection-screening/

 

denne linken

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.4.2019 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Da har vi helt likt

Anonymkode: f9678...ed1

Med mindre jeg er støl etter treningen på mandag enda har jeg litt såre pupper.. mensen eller gravid?😅

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre jeg er støl etter treningen på mandag enda har jeg litt såre pupper.. mensen eller gravid?😅

Anonymkode: 6e3ad...573

Niplene mine brenner 

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Niplene mine brenner 

Anonymkode: f9678...ed1

Ingen mensen enda?

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Positiv test her i dag.. klarte ikke vente til helga eller mandag.. 

Anonymkode: f9678...ed1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Positiv test her i dag.. klarte ikke vente til helga eller mandag.. 

Anonymkode: f9678...ed1

Er det sant?? Gratulerer!! Negativ på meg i dag..

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant?? Gratulerer!! Negativ på meg i dag..

Anonymkode: 6e3ad...573

Tror det var på søndag, da var den helt negativ. I dag var den positiv. Men er den svak? Er så redd for å håpe mye hehe.. skulle den vært rødere?

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det var på søndag, da var den helt negativ. I dag var den positiv. Men er den svak? Er så redd for å håpe mye hehe.. skulle den vært rødere?

Anonymkode: f9678...ed1

 

3BDB2FBC-B4A7-4967-BC95-B1CBE28BB4F1.jpeg

Anonymkode: f9678...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...