Gå til innhold

Når kan jeg forvente positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er ivrige og utålmodige prøvere. Denne måneden hadde jeg mest sannsynlig EL 19-21 april, altså midt i påsken. Vi lå sammen mandagen og lørdagen - så ikke like ofte som jeg skulle ønske. I følge appen skal mensen komme onsdag denne uken, så jeg antar den kommer mot slutten av uken. Jeg har litt såre pupper, men det kan man jo også få før mansen. Jeg tok to tester i helgen (altså fire-fem dager før forventet mensen), begge helt tydelig negative. Ingen skyggestrek. Er det håp? Har vært gravid to ganger tidligere, ingen av dem bar frem. Den siste gangen tok jeg en test på forventet mensenmorgen, og den var soleklar ekstremt tydelig positiv. Skal jeg innstille meg på nok en skuffende måned med mensen?

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å teste en uke etter eggløsning er som oftest for tidlig. Vent til ca 12 dager etter eggløsning ihvertfall. 

Men hvis du hadde EL feks 21 april, så har du kanskje litt kort lutealfase hvis du forventer mens i morgen....

Anonymkode: 5a666...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dager etter eggløsning har gitt svak positiv hos meg 

Anonymkode: 7b0e6...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å teste en uke etter eggløsning er som oftest for tidlig. Vent til ca 12 dager etter eggløsning ihvertfall. 

Men hvis du hadde EL feks 21 april, så har du kanskje litt kort lutealfase hvis du forventer mens i morgen....

Anonymkode: 5a666...49c

I følge appen skulle mensen komme nøyaktig to uker etter EL, men ettersom jeg har lagt inn mer data og ulike symptomer flyttet den det til i morgen, altså halvannen uke etter. Håper den kommer til helgen, hvis den kommer, og at lutefasen dermed er to uker. 

Men, burde jeg fortsette å håpe, frem til helgen? Tester blir dyrt om man desperat tester slik jeg helst vil gjøre

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge appen skulle mensen komme nøyaktig to uker etter EL, men ettersom jeg har lagt inn mer data og ulike symptomer flyttet den det til i morgen, altså halvannen uke etter. Håper den kommer til helgen, hvis den kommer, og at lutefasen dermed er to uker. 

Men, burde jeg fortsette å håpe, frem til helgen? Tester blir dyrt om man desperat tester slik jeg helst vil gjøre

Anonymkode: 6e3ad...573

Kjøp strimler på nett. Det er ikke så dyrt. Billigetester.no mener jeg en side heter. 

Anonymkode: 0e829...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.ebay.com/itm/50-Pregnancy-Test-Strips-Ultra-Early-10mIU-HCG-Urine-Home-Test-Kits-One-Step/302947703822?hash=item4689171c0e:m:mo-AuqQiJg02r8bl18gcVGw

Ebay har billige tester. Dette er bare et eksempel, man finner mange til under en krone testen. Men da må du vente ca 3-4 uker før de kommer da.

Anonymkode: 38e85...5bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp strimler på nett. Det er ikke så dyrt. Billigetester.no mener jeg en side heter. 

Anonymkode: 0e829...309

Jeg har et par strimler fra babyplan, men jeg tror ikke de viser tidlig..

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, rosaa skrev:

Følger med her! Jeg kjøpe tester på testhelsen.no, og de var billige og kom fort 😊

men de har vel bare ymse merker? Er det bare jeg som har mest tillit til CB?

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt 10 dpo med tidlig test fra babyplan. Streken var tydelig hos meg, som du kan se på bilde under.

hcg stigning 10 - 13 dpo.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men de har vel bare ymse merker? Er det bare jeg som har mest tillit til CB?

Anonymkode: 6e3ad...573

Det vet jeg ikke helt. Jeg fikk noen strimler, er ikke sikker på merke. Har også mest tillit til CB, men tenker det er greit med sånne billigtester frem til de skimter en strek og man kan teste "på ordentlig" med CB 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok babyplan (riktig nok ikke tidligtest) i dag, og den var blendahvit

 

TS

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når var din første mens dag du som spør?

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positiv på digital 10 dpo

Anonymkode: a5ef5...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi to el på nokså samme tid. Tok en test på fredag som var negativ jeg. Puppene mine er og såre og er bare utrolig trøtt!! Hvor lang syklus har du?

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

tok babyplan (riktig nok ikke tidligtest) i dag, og den var blendahvit

 

TS

Anonymkode: 6e3ad...573

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når var din første mens dag du som spør?

Anonymkode: f9678...ed1

3.april

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde vi to el på nokså samme tid. Tok en test på fredag som var negativ jeg. Puppene mine er og såre og er bare utrolig trøtt!! Hvor lang syklus har du?

Anonymkode: f9678...ed1

Ca 31 dager, mener Flo-appen

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet positiv på digital 10 dpo

Anonymkode: a5ef5...22a

Altså ti dager etter dagen etter eggløsning? 

Anonymkode: 6e3ad...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 31 dager, mener Flo-appen

Anonymkode: 6e3ad...573

Da har vi helt likt

Anonymkode: f9678...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...