Gå til innhold

Hva skal jeg plante i kassene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 2 blomsterkasser (hvite) ved inngangen vår. Grå vegg, hvit dør. Leilighet i bygg anno 2012 med omkringliggende naturtomt. Sol kun på morgenen og frem til ca 11.30

Hadde roser i den ene i fjor, og Blomkarse i den andre. Men nå er jeg litt tom for ideer faktisk. Har en 1 åring, så bør ikke plante noe giftig, og allerhelst bør det være ganske lettstelt. 

Noen som har lyst å komme med innspill og gode forslag?

Anonymkode: 6933d...e5c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen skal gidde å komme med forslag, må du nesten indikere hva slags stil du ønsker. Det er ganske langt mellom roser og blomkarse, for å si det sånn.

Anonymkode: 34383...9ac

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis noen skal gidde å komme med forslag, må du nesten indikere hva slags stil du ønsker. Det er ganske langt mellom roser og blomkarse, for å si det sånn.

Kall det eklektisk da, så rommer vi både roser og Blomkarse. Jeg liker igrunnen alt annet enn stemor og petunia. 

Jeg er ute etter noe som

kan funke det året man har en ettåring som Putter alt i munnen, og som krever lite vanning. Det er stilen! 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Jeg har to forslag: 

1. Plant noe som vokser fort - som sønnen din kan ha glede av. Kjøp solsikkefrø, start dem inne og plant dem ut. Kjempegøy for dere å følge med hvor mye de vokser. 

2. Plant ting dere kan spise. Plukksalat, andre typer salat, bladbete, sukkererter, ringblomst og blomkarse. Ringblomst og blomkarser er blomster dere kan pynte salat med og spise - hvor kult er ikke det? 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kall det eklektisk da, så rommer vi både roser og Blomkarse. Jeg liker igrunnen alt annet enn stemor og petunia. 

Jeg er ute etter noe som

kan funke det året man har en ettåring som Putter alt i munnen, og som krever lite vanning. Det er stilen! 

Jeg som skulle til å foreslå stemor ☺️menhva med å ha blomkarse iallefall? Passer bra med en ettåring siden den er spiselig. 

• Liker 1
Skrevet

Jordbærplanter da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blåeiner pluss blomkarse som klatrer i den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvor store krukkene er, og hvor tørt/vått de står.

Jordbær (evt markjordbær, de tåler alt), solsikker (spørs om de blomstrer hvis det er så lite sol), lavendel, mynte/peppermynte, hosta (noen av dem er spiselige), ringblomster... 

Anonymkode: d7c40...d61

AnonymBruker
Skrevet

Busknellik.

Anonymkode: 8bb70...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag dere. Nå fikk jeg den inspirasjonen jeg trengte. Skal fortelle dere hva vi ender med til slutt 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...