Gå til innhold

Kan jeg ta han med i konfirmasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Driver og dater en fyr, men ingenting er offisielt. Han bor et stykke unna og kommer på besøk neste helg. Fikk for noen dager siden en forsinket invitasjon til en konfirmasjon, som jeg selvfølgelig ønsker å delta i. Men får litt dårlig samvittighet av å levne daten hjemme, men føler det blir litt rart å ha han med på noe så "offisielt" når vi ikke er offisiell. Han sier selv at han kan vente hjemme, men som sakt får jeg dårlig samvittighet. Er det innafor å spørre verten om han kan være med som en +1? 

Anonymkode: 6a14b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, syns ikke det er innenfor når dere bare dater. Tenk så ubehagelig å møte hele slekta di, og så skjærer deg seg kanskje. Du kan jo bare være i konfirmasjonen et par timer da, så må han ikke være alene så lenge.

Anonymkode: 03ff8...b6f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dump han

Anonymkode: 86b35...cae

Voksent :)

Anonymkode: 6a14b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, syns ikke det er innenfor når dere bare dater. Tenk så ubehagelig å møte hele slekta di, og så skjærer deg seg kanskje. Du kan jo bare være i konfirmasjonen et par timer da, så må han ikke være alene så lenge.

Anonymkode: 03ff8...b6f

Det er faktisk ikke slekt, men familie jeg brukte å være mye med i oppveksten. 

Anonymkode: 6a14b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke innafor for hverken besøket eller daten. 

Anonymkode: d0498...5c8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? Jeg vet ikke hvorfor, men tenker litt sånn: jo eldre du er, jo mer upassende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt ikke innafor 

Anonymkode: e2998...b7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, han får vente hjemme :) Ikke er det dekt opp til han, ikke er han medregnet og ingen vet hvem han er. 

Anonymkode: 02a90...133

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, så lenge du tar nej som svar, spesielt om det er nær familie eller venner.

jeg hadde sagt ja.

Anonymkode: a5222...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, TS her! Takk for svar. Han får vente hjemme så slipper vi ubehageligheter 😄 Men da er jeg iallfall sikker på at det blir rett. Takk!

Anonymkode: 6a14b...70f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!! Konfirmanten ønsker da vel ikke en villt fremmed uvedkommende i selskapet sitt. Og daten ønsker vel ikke å gå i et slikt selskap, gå i kirken/seremoni, sitte til bords og hilse på tante Martha, og høre på taler og synge sanger? Da er noen episoder av noe absolutt å foretrekke, eller han kan gå seg en lang tur. 

Anonymkode: 97e31...ae0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, TS her! Takk for svar. Han får vente hjemme så slipper vi ubehageligheter 😄 Men da er jeg iallfall sikker på at det blir rett. Takk!

Anonymkode: 6a14b...70f

Så bra :) Hvor nær er du komfimanten og familien? Det har veldig mye si synes jeg :)

Anonymkode: a5222...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei la han være hjemme, useriøst og ubehagelig for resten av familien og han å ta han med  i konfirmasjon når dere ikke engang vet hva som skjer med dere. Han vil nok helst få slippe selv også! 

Anonymkode: 3f189...ef5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra :) Hvor nær er du komfimanten og familien? Det har veldig mye si synes jeg :)

Anonymkode: a5222...3ae

Konfirmanten er søster til ei av mine barndomsvenninner som jeg var veldig mye med i oppveksten. Har reist en del med familien og har enda kontakt med dem den dag i dag. :) 

Anonymkode: 6a14b...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som vert ville jeg tenkt at det er helt greit. 

Anonymkode: e0379...549

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konfirmanten er søster til ei av mine barndomsvenninner som jeg var veldig mye med i oppveksten. Har reist en del med familien og har enda kontakt med dem den dag i dag. :) 

Anonymkode: 6a14b...70f

Okay, da synes du gjør rett i å ikke spørre :)

Anonymkode: a5222...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vert hadde jeg antakelig syntes det var helt OK, og svart ja om du spurte å få ha ham med. Men som relativt fersk date på helgebesøk hadde jeg veldig mye heller sluppet unna ... 

Anonymkode: 11658...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...